HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Marantz 6300
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LEXrasta
Starting Member

40 Posts

Posted - 2007/01/07 :  23:26:22  Show Profile Send LEXrasta a Private Message  Reply
Hej jag har fått tag på en Marantz 6300.Den har några år på nacken(30)så jag antar att jag måste uppgradera den lite typ ny pickup och sedan är det ju en ganska dåligt singnal kabel som sitter fast iden som jag säkert åker på att byta.Jag är helt grön innom lp spelare där av mina följande dumma frågor..

Fråga nr 1: Är det mm eller mc på denna lp spelare(se länk)
Fråga nummer 2: hur svårt är det att byta ut lakrissnöret till en riktig singnal kabel?
Fråga nr 3: hur mycket skiljer dom sig ljudmässigt en 30 år gammal Lp spelare(med ny pickup) mot en ny likavärdig idag!!!

http://www.classic-audio.com/marantz/6300.html

/LEXrasta

Marantz 2226B(preamp)/Marantz 170Dc/Cambridge Azur 640c v.2/Carlsson OA-60

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2007/01/08 :  00:48:20  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Grattis till en i mitt tycke en cool skivspelare nu vet jag ju inte om du har manual och sådan men här finner du en del nyttiga saker http://www.vinylengine.com/library_model.php?make=Marantz&selected_model=6300

Nu vet jag ju inte vilken puppa det sitter på men ta en bild så ser man enklare än att behöva gissa.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000