HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Ny 5.1 anläggning med bra 2 kanalsljud
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Parry
Starting Member

32 Posts

Posted - 2006/12/27 :  10:40:10  Show Profile Send Parry a Private Message  Reply
Hej

Ska hjälpa svärfar att sy ihop en anläggning och vet inte rikigt vad det ska bl för något..

den ska användas till både film och musik så det måste vara grejer som spelar bra i 2 kanals oxå..

Har själv tittat på Marantz dvd/cd/reciever med dali ikon serien ifrån hifiklubben men har även kollat på bla monitor audio och Hk reciever..

Finns det några självklara val?+


Edited by - Parry on 2006/12/30 10:58:39

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/12/27 :  12:27:03  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message  Reply
Det är vel slagna vägen även i detta segmentet Börja med högtalarna, men att ta en leverantör av högtalare som har flera modelserier, kan vel vara en fördel.... om nu svärfar blir griben av det här


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

Parry
Starting Member

32 Posts

Posted - 2006/12/27 :  16:55:08  Show Profile Send Parry a Private Message  Reply
Vill mest ha lite tips om var jag ska börja, bor på mindre ort och har ej möjlighet att provlyssna alla märken som finns så jag vill ha en utgallring...

Själv kör jag marantz cd och reciever och är mer än nöjd så risken är stor att det blir något liknande vad gäller lösbit avdelningen iallafall...

Kanske blir 50 istället!!

Pär

Edited by - Parry on 2006/12/27 17:32:00
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/12/27 :  18:06:28  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message  Reply
Inget fel att du tar utgångspunkt i dit eget system tycker jag, du kännar det och kanske till och med svärfar har lysnat på dit system?


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/12/27 :  18:08:42  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message  Reply
PS! Jag har just hjälp en kompis att köpe utrustning..... uhhh jag hadde problem att hålla tyst om mina åsikter när vi var runt och lysna, men har har valgt helt selv efter sina öron, och han är MYCKET nöjd i dag


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/12/27 :  18:31:55  Show Profile  Reply
Ett förslag här.

Högtalare: Klipsch paket
Förstärkare: Marantz 7001
Dvd: Pioneer 696, 1500:- på fyndbörsen.

Sen ska det vara en Squeezebox också såklart.

Landar på en nån tusing under budget.

Vill man inte ha en Squeezebox, lägg extrapengarna på en av Marantz nya spelare.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Parry
Starting Member

32 Posts

Posted - 2006/12/27 :  21:57:43  Show Profile Send Parry a Private Message  Reply
Marantzen är ett altenativ, sedan såg jag att denon Avr 2807 fick bra kritik i test med maskiner runt 10 000:-

Lyssnade på Dali Mentor på hifiklubben för ett tag sedan och blev helt såld på de ljudet, passade mig perfekt och jag har ej tidigare hört så rent och välspelande som den presterade..

Stor skillnad i ljud på mentor och ikon???

Ska försöka lyssna lite framöver..

Klipsch har jag inga erfaren´heter av men hur spelar det systemet i musik???

Pär
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/12/27 :  22:05:54  Show Profile  Reply
quote:
Klipsch har jag inga erfaren´heter av men hur spelar det systemet i musik???

Väldigt bra skulle jag säga :)
Men smaken är som baken! Inte helt lätt att rekommendera saker till någon annan alltså.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/31 :  14:09:23  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
I förstärkarväg finns denna också som jag själv bara kort jämfört med en Denon 3806:a.http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Hemmabio/Receiver/NAD_T763v2_Hemmabioreceiver_Graa.htm

Tyckte NAD:en lät klart bättre. Jämförde bara i stereoläget med cdskiva.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.21 sekunder. Snitz Forums 2000