HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Här kommer en fråga till....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/24 :  16:55:29  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Vilket är det bästa programmet för att spela upp musik från hdd:n?
Förutom Mediaplayer och iTunes.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/12/24 :  17:53:31  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Finns ju winamp,men särskilt bra e det anske inte.
VLC tar allt iallafall,sen finns det inga mer för mig.

Tror det finns nån FLAC-spelare eller nåt...gör det inte det?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/12/24 :  18:19:40  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Foobar är rätt populärt. Rent kvalitétsmässigt spelar det ingen roll då det flesta program numera använder samma underliggande funktionalitet , så det är först och främst en fråga om vilket användargränssnitt man föredrar.
Det gick (som vanligt) rykten om att ett program, närmare bestämt Foobar, skulle vara "mer hifi" än andra; men det dementerades helt av upphovsmännen till sagda program av ovan nämna anledning (däremot så har det en hel hög trevliga finesser, men det har inget med kvalitén i sig att göra).

Edited by - f95toli on 2006/12/24 21:18:28
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/24 :  19:23:43  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Tackar för alla svar, nu ska man bara ute i djungeln och leta efter ett program som passar mig.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/12/24 :  20:13:04  Show Profile  Reply
spelar ingen roll vad du använder så länge du ser till att du får det bitperfekt med kernel streaming eller asio eller annat.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/12/25 :  20:54:03  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Kan du inte lära oss hur det går till Martin? Frågan väcktes i en annan tråd.
Eller det kanske är för komplicerat?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2006/12/26 :  10:40:08  Show Profile Send joakim99 a Private Message  Reply
Björn-Ola: Till såväl foobar som winamp är det bara att lägga till en plug-in (det kanske till och med är deafault till foobar?) så får man uppspelningen bit-perfekt. Dock måste ljudkortet stödja det. Jag använder winamp med en ASIO-plugin och kör på ett M-Audio 2496 ljudkort.

Här finns lite info om ASIO och winamp: http://forums.winamp.com/showthread.php?postid=1881437

Foobar och ASIO: http://www.techspot.com/tweaks/foobar/

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/12/26 :  10:45:24  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Tackar!

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2006/12/26 :  19:22:09  Show Profile Send 10 a Private Message  Reply
Jag kör MediaMonkey för att hantera mina mp3:or och flytta dem till Ipoden. Rippar gör den också och det hela funkar utmärkt.
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/12/26 :  23:30:44  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message  Reply
Jag har det så dejligt enkelt, jag har inte föran nu börjat använda det, så jag användar så klart SoftSqueeze


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/28 :  22:59:19  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
I foobar är det default och funkar med mitt M-Audio 2496 Audiophile ljudkort, så det är det program jag numera använder. Tack för all matnyttig information.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000