HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Inloggade samt tittar på...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/12/12 :  12:43:52  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag ser inte problemet med att admin och moderatorer ser vart jag är och läser/skriver. Det är ett hififorum och inte "hela livet".

Ninja
quote:
Blev faktisk påhoppad och kränkt här på forumet så ...
Min smilie var en understrykning till skämtsamhet. Tråkigt att höra att du blivit påhoppad och kränkt, men jag ser inte hur det kopplas till moderatorernas och admins exklusiva möjlighet att kolla vilken tråd jag eller du läser i för stunden.

I övrigt ser jag på detta som ett hififorum, inte hela världe, inte något ekonomiskt, inte något politiskt... Vad har jag att dölja? Vad är det för hemskt storebror skall se?

Övervakningsskräck är förstårligt men knappast applicerbart på ett hififorum. Värre isf med monitorering över religion, politik, ekonomi eller allmänna humanistiska åsikter/värderingar.

Peace out!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/12 :  13:04:27  Show Profile Send mayro a Private Message


det förklarade varför man för tre år sedan tog bort det. men inte varför det inte finns nu då andra forum har det utan problem vad jag sett.

Dessutom verkar då inte direkt en dels sätt att följa efter o söka bråk vara beroende av denna funkrion inte.. Detta har skett o sker ändå både här och på övriga forum.Turligt nog inte så ofta numera som bara för ett år sedan. jag vet ju bara två år bakåt eller så...

Sedan. Har alla forum det så att moderatorerna kan sitta och se exakt var enskilda medlemmar rör sig o tittar med tid o allt..

Talar inte om var man skriver nu.. Utan exakt uppspaltat vilka rörelser enskilda gör på forumet...

och FÅR man ens ha det så?

Jag är möjligen otroligt gamalmodig i min tro samt synsätt nu märker jag. flera tycks ju bara se detta med ett flin o en blinkning..

medans jag möjligen är okunnig på hur info osv får inhämtas, bevakas osv osv numera...




Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/12 :  13:17:37  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag lägger ner här nu omgående efter uppmaning per pm att det skall göras. Saker som detta får man inte diskutera här inte.. Nänemensan..


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/12/12 :  14:01:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


På HiFiForum har vi under den tiden jag varit Admin värnat om medlemarnas integritet. Det är en av anledningarna till att vi tog bort "active members" och "last post"-funktionerna. Vi har aldrig och kommer aldrig att lämna ut information om medlemmar. Vi gör enbart undantag från detta om begäran kommer från polis, det är en del i en kriminalundersökning eller det finns ett domstolsbeslut bakom begäran. Vi har heller inget intresse i att "bevaka".

Nu blir vi beskyllda för att hålla på med "bevakning" och "storebror ser dig"... Fy fan vad larvigt!!!

Mayro, du verkar ha stort intresse av detta så för din skull kan jag intyga att "bevakning" inte är något för oss.
Vi kör med samma standardpaket som alla internetsiter och forum. Vi struntar i spion/tracking program och alla andra möjligheter eller vad man nu mer skulle kunna komma på är möjligt när man har ett forum. Vi vill inte ha de möjligheterna.
Vem sjutton bryr som om var du surfar??? Jag och Admins/mods skiter i alla fall högaktningsfullt i det så hos oss kan du surfa utan att storebror ser dig om det är det du är rädd för. Däremot kan du vara säker på att om du gör något olagligt eller bryter mot våra regler så tar vi i det.

Att bli beskylld för att hålla på med bevakning är ett helt grundlöst påhopp. Jag kan bara inte ta något så otroligt dumt på allvar...



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/12/12 :  14:10:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Jag lägger ner här nu omgående efter uppmaning per pm att det skall göras. Saker som detta får man inte diskutera här inte.. Nänemensan..



Ha, Ha, Ha, .... Du är ju helt otroligt rolig!

Zalve skrev följande:

quote:
(Copy to Pac)
Vad är du mest intresserad av ?
Att läsa och diskutera om HIFI,,,
Eller hålla på med andra saker på HifiForum.nu ?

Det verkar inte räcka att få ett svar, som säger att vi inte kommer att ha funktionen synlig... då vi inte haft den tidigare och inte har några planer på att göra det framtidsmässigt heller.

Tips. Lägg energin där det är kul,,, och inte i nåt du inte kan ändra.

Klara du inte av att det finns såna funktioner på foran, så är nog inte Internet ett ställe för dig,



Så mycket "hemligt handslag"/hot/mörkermän var det bakom det.


quote:
Sedan. Har alla forum det så att moderatorerna kan sitta och se exakt var enskilda medlemmar rör sig o tittar med tid o allt..

Talar inte om var man skriver nu.. Utan exakt uppspaltat vilka rörelser enskilda gör på forumet...



Sådana funktioner finns som sagt var inte hos oss. Hur andra har det får du fråga dem.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2006/12/12 :  14:18:50  Show Profile Send ninja a Private Message
quote:
Min smilie var en understrykning till skämtsamhet. Tråkigt att höra att du blivit påhoppad och kränkt, men jag ser inte hur det kopplas till moderatorernas och admins exklusiva möjlighet att kolla vilken tråd jag eller du läser i för stunden.


EngelholmAudio,

Jag har ingenting emot att administratörer ser det men gillar inte att alla andra gör det. Alltså tvärtemot vad mayro vill!

Sen, jag förstod din smile men lade till förklaring varför gillar jag inte att ALLA se vad jag läser!

Jag har förtroende för administratörer annars skulle jag inta vara med här i forumet.




Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/12 :  14:33:42  Show Profile Send mayro a Private Message
Jag besvarar inte ens sådan typ "raljerande" text som du nu kliver ner till Pac..

Jag har deklarerat min åsikt om ämnet UTAN att raljera eller överdriva.
Därmed får det vara som jag redan sagt. Ämnet är avslutat för min del


Edit.Edit igen..
Ninja (inteAyn). Du skriver om förtroende osv ovan.. Jag har som du förtroende.. Det är INTE det jag vänder mig emot... Hoppas detta förstås samt inses här nu.. Jag är emot sådant kontrolerande ÖVERALLT det sker där ej rejäla skäl VARFÖR kan uppvisas.Eller att det är öppet... DVS jag har en sådan syn på ALL bevakande info som inhämtas..

Det har inget med att göra att man ev har förtroende eller ej för folk från min sida.inget alls.....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/12/12 15:06:19
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/12/12 :  14:43:34  Show Profile Send Ayn a Private Message
Nu ser du nog allt fel - det var ninja som skrev om förtroende ovan.

Jag tycker hursomhelst att det har presenterats en hel skörd med goda argument till varför funktionen vi diskuterar finns men är otillgänglig. Let's move on?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/12 :  14:58:14  Show Profile Send mayro a Private Message

Ayn

ändrat...
men ämnet ändå avslutat för mig fast detta tillrättande inkom...


Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/12/12 14:59:31
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/12/12 :  22:31:33  Show Profile Send EmilH a Private Message
Väldigt generellt så kan man väl säga att Internet i sig är inte anonymt på något sätt... från det att man ansluter sig tills det att man kopplar ifrån sin Internetförbindelse så är allting man gör på Internet väldigt synligt om någon nu skulle vilja titta... kan vara bra att ha i bakhuvudet...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/12/12 :  22:50:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Jag besvarar inte ens sådan typ "raljerande" text som du nu kliver ner till Pac..



quote:
men ämnet ändå avslutat för mig fast detta tillrättande inkom...



De här påhoppen kan vi inte låta stå oemotsagda eftersom de smutskastar det förtroendet som vi jobbar och jobbat hårt för i många år. Mayro, av ditt svar ovan förstår jag att du vill bli tagen på allvar. Då gör vi det.

När man blir medlem på HiFiForum.nu så ingås ett avtal. Det ingår i det avtalet att informationen som delas mellan HiFiForum och den individuella medlemmen i tex ansökan skall hanteras konfidentiellt. Du hävdar att vi bryter det förtroendet genom att spionera på medlemmarna via spionfunktioner i vår mjukvara. Du hävdar detta trots att Zalve, ztenlund och jag försökt förklara för dig att så inte är fallet. Att du inte tror på vårat ord går helt i linje med de beskyllningarna och påhoppen du kommer med.

Att kritisera är en sak, att fråga är en annan. Du har varesig kritiserat eller frågat i denna tråden. Du har beskyllt och insinuerat att Mods och Admins på HiFiForum spionerar och använder mjukvaran på ett otillbörligt sätt...

Om en beskyllning saknar bevis så är det smutskastning och påhopp. Sådant vet du att vi inte håller på med på HiFiForum och att vi till och med har regler emot.

Du vill bli tagen på allvar. OK, det är dags för dig att presentera bevisen på att dina smutskastningar/insinueringar och påhopp har en grund att stå på.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

DAVE_HB
Member

180 Posts

Posted - 2006/12/12 :  23:38:08  Show Profile  Visit DAVE_HB's Homepage Send DAVE_HB a Private Message
Vill eg inte blanda mig i debatten men vill ändå ge en eloge för rakryggat beteende (inte för att det har saknats tidigare) till admin (Pac) att de berättar attt de inte lämnar ut info till vem som helst.

Kan tillföra ämnet att det flesta forummjukvaror håller god koll på alla användare och loggar detta delvis p g a juridiska regler. Så vill man inte avslöja sitt ip så får man hålla sig till anonyma proxys.

- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen
- Admin på Faktiskt.se
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2006/12/13 :  14:03:56  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Det är fullt möjligt att lagra information om dig
och vad du gör på internet – utan att du märker det!

Dold.se gör att du kan surfa helt anonymt och skyddar dig
mot alla integritetshot på internet.

http://www.dold.se/

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/12/13 :  17:32:35  Show Profile Send jerico a Private Message
Hmmmm men om det nu är så viktigt att ta reda på vilka som är inloggade så finns det sätt att göra det på. Läs en massa böcker om nätverks säkerhet och instalera linux på en dator så kan du följa varje medlem över hela nätet sedan om det är kul...

Inte för att man får men man kan.

På andra forum jag är med i står det bara hur många som är inne i varje tråd men inte vilka. Internet är ett otrevligt ställe för folk som vill vara lite "hemliga"...

På detta forum så är det ju HiFi som är temat eller hur? Lite roligare att diskutera det då.

Vill man diskutera en massa annat så finns det forum till det med.

Nu har jag varit bitsk så det räcker för idag!

God lyssning på er!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/12/13 :  23:53:40  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Min erfarenhet av Snitz-forum (det är fler forum som använder denna mjukvara) är att det finns goda övervakningsmöjligheter. Men bara för att möjligheten finns innebär ju inte att moderatorer och admins faktist sitter och bevakar vart enda steg du tar.

Jag är själv admin på ett annat forum, och även jag har denna möjlighet (fast det är ett phpBB-system). Forum-ägare för framgångsrika forum väljer sina moderatorer och admins med stor omsorg, folk som går att lita på att de inte missbrukar den makt det faktist innebär att ha sina behörigheter. Annars blir forumen varken stora eller långvariga. Jag har sett lovande forum som schabblats bort på grund av att forum-ägaren anlitat klåpare med sina egna agendan som moderatorer. HiFi-forum är det största forumet jag är medlem i, och det säger en hel del.

Jag skulle inte hänga här på HiFiForum om jag inte kände att jag kunde lita på Admin och Moderatorer. Kalla mig godtrogen, men att de kan se vad jag gör här stör mig inte det minsta. Det vore en helt annan sak om de kunde se att jag sprang omkring hemma och fotograferade mig själv i min flickväns underkläder...

Vilket påminner mig om ett ordspråk: "Som man känner sig själv känner man andra."
Litar man inte på Admin och Moderatorer är det kanske idé att fråga sig själv vad man gör här?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/12/16 :  19:44:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Hej Alla!

Ursäkta att jag går OT men jag känner mig tvungen för att förhindra missförstånd.
Detta Pm gick just iväg till Mayro:

quote:
Mayro,
det är dags att förklara vad det var som skedde i denna tråd och varför du hoppade på Admin och mods på HiFiForum.

Gå in och lägg ditt inlägg där så att vi får det utrett innan du postar någon annanstans eller använder HiFiForum vidare.

Mvh, Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/16 :  20:12:01  Show Profile Send mayro a Private Message
och detta är mitt svar.....Jag komenterar inte detta med ett ända ord till Pac. Detta är sista ordet i ämnet för min del. vilket jag redan sagt tidigare. Då saker börjar omtolkas samt UPPTOLKAS så är det inte något jag ens KAN eller skall komentera..

Jag anser gott o väl att detta där man kan se vilka som är inne kan stå öppet.. Och även det där som visar var folk tittar o tid osv.. Om sådant ens nu är till nytta vill säga..

Varken värre eller mer än så är det inte med det. Så därför finns inte heller mer att kommentera i ämnet..

quote:
Vad håller du på med Pac?. Jag har varken sagt mods eller någon gör nåt någonstans. Jag bara har sagt att jag inte gillar dolda övervakningar. och att detta gäller överallt i samhälet också dessutom..Och att skall övervakning finnas kan den ske öppet likagärna.. Därmed är det nog.
Om du omtolkar detta till nåt helt annat så kan du sedan inte kräva mig på att stå till svars för det numera enligt dig HELT annat än det jag sagt.

Läser du så inser du säkert själv vad jag säger här..
Jag har inte sagt nåt av det du säger...


Därför har jag sagt mitt i ämnet.



Edit. tog bort onödig text

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/12/16 20:13:17
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/16 :  20:24:10  Show Profile Send mayro a Private Message
dessutom skrev jag mot slutet följande i tråden då jag började inse att möjligen JAG inte visste riktigt hur saker fungerade på nätet....

quote:
Jag är möjligen otroligt gamalmodig i min tro samt synsättnu märker jag. flera tycks ju bara se detta med ett flin o en blinkning..

medans jag möjligen är okunnig på hur info osv får inhämtas, bevakas osv osv numera
..

tycker orden tydligt talar om att jag inser jag är ev okunnig om hur saker fungerar..

men där kunde det slutat eftersom jag redan där deklarerade att jag såg att dom flesta bara garvade gott åt min lite naiva syn..


Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/12/16 20:30:56
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/16 :  20:29:30  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Vill bara ge Pac mitt stöd här, han är inte den enda som tolkade mayros inlägg som påhopp.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/12/16 :  20:47:02  Show Profile Send brewitz a Private Message
quote:
men där kunde det slutat eftersom jag redan där deklarerade att jag såg att dom flesta bara garvade gott åt min lite naiva syn..


Jag garvade inte alls, kände mig mera utpekad som en Big Brother.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/16 :  20:48:11  Show Profile Send mayro a Private Message
mayday

Det är ju larvigt att nu börja kasta in mer pinnar i en eld som är onödig.I alla fall nu så här sent i tråden. För nu är det länge länge sedan det nog framkommit hur osv jag menade även om inledande det kan sett värre ut än vad som menades ..

Men det är tydligt om du tittar också på ovan citering av mig o mitt eget inlägg också att jag insåg att ev det är jag som inte är modern riktigt i mitt sätt att se saker o ting...

Så att nu börja kasta in pinnar i elden är väl rätt onödigt.. dessutom står det klart o tydligt att jag inte hyser några misstroenden mot mods här...

inlägg den "2006/12/12 : 14:33:42" talar dessutom om detta tydligt i klarspråk om någon tvivlar fortfarande...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/16 :  20:54:07  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Det får stå för dig, mayro, att det skulle vara larvigt av mig. Andra människors reaktion på tråden och dess innehåll slutar ju inte för att du bestämmer dig för att diskussionen är slut....

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/16 :  21:03:29  Show Profile Send mayro a Private Message


Ok mayday... Målet är med andra ord INTE att avsluta detta? Då kan ni tala om för mig vad ni begär för att detta skall avslutas eftersom jag redan förklarat mig så klart redan och troligen inte kan säga tydligare att inget kränkande menats mot enskilda mods här. Tro mig. Jag går inte runt o hyser dolda agendor mot folk. Tyvärr brukar jag säga dom solklart o tydligt då jag har sådana åsikter eller tankar...

Så. Hur avsluta detta som nu tagit sig totalt över sig stora propotioner och verkar gärna vilja få stöd att växa än mer.







Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/16 :  21:12:20  Show Profile Send mayro a Private Message


jag skall göra ett eget försök här föresten.

Jag ber om ursäkt om ni mods här tog mina ord personligen. Samt tog dom som att NI bedrev illvillig spaning som mål.

Så var absolut inte menat oaktat att det i början av tråden skulle kunna utläsa så..detta klargjordes senare inte vara fallet.

Att jag INTE gillar övervakande någonstans är en sak jag har som åsikt. Och den kan jag inte be om ursäkt för. Däremot OM ni här antog jag menade personligt detta mot er. Det kan jag be om ursäkt för.

mer än så kan jag inte göra.


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/12/17 :  21:10:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message



Mayro, du har rätt i att det är dags att dra ett streck och avsluta denna tråden. Ursäkter är onödiga. Det var inte en ursäkt jag var ute efter när jag tog dig på allvar. Jag ville bottna ut vad du menade med påhoppen.

Du missförstod hur ett underforum till "Om HiFiForum" skall användas och vad som täcks. "Om HiFiForum" är ett nytt forum. Man får ha förståelse för att missförstånd kan ske när man förändrar. Läs gärna de förklarande texterna som finns under forumen så kanske vi förebygger fler missförstånd.

Nåja, nu är ju inte allt illa med en tråd som denna. Ditt missförstånd förde det goda med sig att vi fått en riktigt grundligt förklaring av hur loggning går till på HiFiForum. Det är bra att det kom fram så att inte fler går runt med samma oro som du har. Tack för hjälpen med det.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000