HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Mycket segt!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2006/12/11 :  09:30:52  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Det har blivit mycket segare sedan uppgraderingen och nu får jag ofta vänta storleksordningen 1 minut innan det händer något när jag klickar på en länk. Någon annan som har samma erfarenhet

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/12/11 :  09:45:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ibland går det blixtsnabbt och ibland går det långsamt. Jag tror inte att det har med uppdateringen att göra. Det är nog snarare serverbelastningen som bestämmer.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/11 :  16:32:24  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag tycker med att det har blivit segare äb vanligt. Jag har testat på jobb o här hemma o upplever samma som Eliot.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2006/12/11 :  16:43:18  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Det har blivit segare.
Go to Top of Page

Stefanolo
fd. Stogi

396 Posts

Posted - 2006/12/11 :  18:54:15  Show Profile Send Stefanolo a Private Message  Reply
Hej!

Jag tidigare ALDRIG haft några som helst problem med någon enda funktion. Nu är det riktigt dåligt. Sökningen "tajmar" ut hela tiden! Det har ALDRIG hänt mig tidigare. Länkklick etc är OTROLIGT sega!

Hoppas och tror att det är tillfälligt men det kan inte bro på något annat än "uppgraderingen" för innan funkade ALLT hur bra som helst.

LYCKA TILL med problemlösningen!

Jag vill ha tillbaka det "gamla forumet" om det är så här segt det "nya" ska fungera!

Ledsen om jag låter gnällig.

Stefan
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/12/11 :  19:12:31  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Att det aldrig skulle ha varit problem med långa väntetider eller sökfunktionen tidigare vill jag hävda inte är sant, jag ugglar ändå en hel del framför datorn.

Dock upplever även jag att långa väntetider förekommer oftare än tidigare, frågan är dock om det beror på mjukvaruuppdateringen i sig eller om många efter densamma testar alla funktioner och lastar ner servern mer än tidigare?

Att sökfunktionen inte är bra är definitivt inget nytt även om det eventuell blivit sämre, det har jag själv inte undersökt närmare. Tillsvidare kan man pröva att söka enbart på trådrubriker, enbart i ett underforum istället för alla på en gång och så vidare. Det vill säga att om man begränsar sökningen lite är sannolikheten större för att den lyckas. Vad gäller nämnda sökfunktion finns det även en separat tråd om den: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=56359

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/12/11 :  21:11:34  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Ibland tar det lång tid och ibland går det undan. För att komma hit fick jag vänta 25.86, 0.14 och 0.11 sekunder. Det är ingen kul läsning om man ska försöka hitta en lösning. Jag hade föredragit att alla klick tar tid, blir liksom enklare då.
Jag kan tyvärr bara lova att jag ska fundera på varför det händer, jag kan inte lova en omedelbar lösning. Om någon har erfarenhet av optimering runt SQL-server, IIS, asp PM:a mig!!!!!!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/11 :  21:38:35  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Brewitz , du lägger ner ett otroligt jobb på det här
Och jag är hundra på att det löser sig sinom tid , tills dess så får vi stå ut helt enkelt.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/12/11 :  22:21:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

quote:
- This page was generated in 0.16 seconds.
- This page was generated in 0.14 seconds.
- This page was generated in 0.3 seconds.
- This page was generated in 1.3 seconds.
- This page was generated in 0.28 seconds.
- This page was generated in 0.3 seconds.


Längst ner i vänstra hörnet skriver vi ut hur lång tid det tar att generera varje sida. Som sagt ibland går det fort ibland går det långsamt. Som Brewitz skriver ovan tar vi gärna emot hjälp.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/12/11 :  22:27:30  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Så här såg det ut nyss för mig på några F5 i den här tråden:
quote:
This page was generated in 21.83 seconds.
This page was generated in 28.67 seconds.
This page was generated in 0.16 seconds.
This page was generated in 0.17 seconds.

Det är inte så att orsaken till tiderna runt halvminuten är att någon söker och därmed lastar ner burken som forumet ligger på?

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/12/11 :  22:59:20  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Upplever också seghet har vart så några gånger i historien.
Men med "inbränning och tweaking" av systemet spelar det snart skjortan av det "gamla"!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/12/11 :  23:20:46  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Väldig seghet bekräftas...

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2006/12/12 :  13:58:38  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
För att se denna sida fick jag vänta i 21.03 sek. Jag upplever också forumet som väldigt mycket segare än vanligt.
quote:
This page was generated in 21.03 seconds.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2006/12/12 :  14:01:48  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Tuggummisegt, på vissa andra helt normala.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/12/12 :  15:29:19  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ingen tvekan att forumet har blivit mycket segare efter fixet i helgen,för egen del så får jag sitt och vänta länge ofta. Men jag har ju också bara 0.5 uppkoppling, men irriterande är det. De andra Hifi forumen är snabba i jämförelse.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/12 :  15:30:39  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Japp
segt ibland som sjutton även här.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/12/12 :  15:31:41  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Här är det ojämt - ofta snabbt som sjutton. Ibland segt som sirap.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/12/14 :  00:01:21  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message  Reply
Kan vi inte testa att stänga av sökfunktionen en dag/kväll för att testa?


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/12/14 :  00:11:15  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag har som Jörgen G skrev, ojämt - ofta snabbt som sjutton. Ibland segt som sirap.
Både hemma och på jobbet.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2006/12/14 :  00:40:40  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Samma här, seeeeeegt....
Och ibland SNABBT!!!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/12/14 :  08:24:47  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Hisskligt segt ibland o riktigt snabbt sekunden senare.
Dock så väger segheten över för min del.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/12/14 :  10:52:08  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
rip59: Bra ide, klockan 3 (där omkring i alla fall) idag stoppar jag sökningar ett tag.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/12/14 :  14:16:43  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Oooops, blev kvart över två.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/12/14 :  14:41:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hur upplever Ni det? Blev det bättre/sämre/ingen skillnad?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/12/14 :  15:03:40  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Jag har suttit och fösökt stressa i några minuter. Och HF är superdupermegasnabbt hela tiden. Inga irriterande väntetider.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2006/12/14 15:03:59
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/14 :  15:14:35  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
En sida med megamycket bilder tar max 0.5 sec att ladda
PM sidan tar 1.2 sec i snitt
Att skicka pm 0.09 sec , men man fryser fortfarande kvar efter skickat pm
Att verkligen stress surfa går som tåget med en laddning under 0.3 sec per öppnat fönster
115 st var inne när jag testade det här

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000