HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Påbörjade projekt
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Ryssen
100.000-klubben

8622 Posts

Posted - 2006/12/08 :  02:45:43  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Har i väntan på komponenter till SEWAn,rotat lite i några andra projekt jag börjat på..

Ny strömförsörjning till Roland M-1000 digitalmixer,+ 15v - 15 v + 5v samt + 5 v till squezee box,ev, + 5v till DEQ2496.

Ny strömförsörjning till DCX2496,samt passivt utgångskort,ny klocka.

Hörlusrförstärkaren QRV08.

Amp1 att drivas från 12v (omvandlare) att ha i sommarstugan,har ett bilsteg nu,batteriet kanske räcker nån timme..

DAC+hörlursförst. till datorn,hehh,MYCKET små SMD!

BOZ till SEWAn i test syfte behövs ju egentligen inte.
Plus några till projekt..var börja

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/12/08 :  06:33:09  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
oj ..det var en hel del...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2006/12/08 :  08:38:59  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Vart fick du ta i PCB till Boz,en?? snyggt som faen.

Kommer du köra med IRF610 eller med 2SK216 ??

förövrigt ser det ju ut som om deet bara är att plocka fram lödkolven och grotta ner dig :
Du har en del projekt att välja på helt klart

/Z

Signatur..
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2006/12/08 :  10:07:31  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
var hittade du kortet till headphone-DAC:en?

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7953 Posts

Posted - 2006/12/08 :  15:29:25  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Oj, där finns det att göra ser jag!!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8622 Posts

Posted - 2006/12/08 :  17:39:25  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Ähh,det är lika bra att slänga upp några till,så jag ser hur mycket jag har att våndas för framöver.
BOZ kort:http://basaudio.net/various.htm
Jag tänkte använda 2SK216
Headphone DAC:http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=78812
Har du tur finns kort kvar!

Symasym 5.3:http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=60918&perpage=10&pagenumber=1

Har beställt flännsar till denna ska bygga med fet ingång på detta kort eller med kort förvärvat av forumsmedlem.Måste studera lite mer om detta,där kunskaperna halltar!

Denna dammiga pjäs spelade ljuva toner för ca 10 år sedan,med dubbelchassie för nätdelen,tyvärr tittade jag i lådan och upptäckte vilket skatbo det blivit efter en massa provande hit och dit,ska rensa ur och byggas upp på nytt.

Dammig pjäs NR 2,samma sak med denna,byggt som P-P med OPT på katoden,minns ej ens var ritningen är.
Så lite att göra finns det allt.

Learning by burning..

Edited by - Ryssen on 2006/12/08 17:48:29
Go to Top of Page

Fuling

7953 Posts

Posted - 2006/12/08 :  19:08:49  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Ojojoj!! Här finns det bär ser jag!

De där stora gröna elektrolyterna känner jag igen, Minic sålde dem förrut va?

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8622 Posts

Posted - 2006/12/08 :  19:46:45  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Mmm,tror dom är från den tiden,kanske är uttorkade nu.

Learning by burning..
Go to Top of Page

Fuling

7953 Posts

Posted - 2006/12/08 :  20:59:32  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Med lite tur går det att smyga igång dem genom att lägga på låg spänning genom ett högohmigt seriemotstånd i nåt dygn eller så, att slänga på full spänning direkt utan strömbegränsning är nog inte att rekommendera.
Jag minns de där kondensatorerna just för att jag köpte hem ett gäng att ha i min första egna förstärkarkonstruktion, en klass A-historia på ca. 12W uppbyggt kring ett par Darlingtontrissor och en BD165.
Blickar man tillbaka så hade ju konstruktionen en hel del brister men den lät faktiskt riktigt skapligt ändå...

Nåja, jag ska inte svamla om mina gamla tillkortakommanden här men jag blev så nostalgisk när jag såg de där kondingarna

Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2006/12/08 :  21:01:56  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
fasen va projekt! där ligger man i lä.

Angående 2SK216, Du råkar inte ha 4 stycken till salu ?

Jag är förövrigt väldigt intresserad hur den däringa Symasymen låter.. Haft ögonen på den tråden länge utan att göra något åt det..

/Z

Signatur..
Go to Top of Page

Fuling

7953 Posts

Posted - 2006/12/08 :  21:11:03  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
De där 2sk216 ser vansinnigt intressanta ut när man tittar på databladet!
Bhiab har en trissa med den beteckningen men den är specad till 17A vilket får mig att misstänka att det inte är samma sak... Kostar lite för mycket för att jag ska vilja chansa också

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8622 Posts

Posted - 2006/12/08 :  21:19:54  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Nåja, jag ska inte svamla om mina gamla tillkortakommanden här men jag blev så nostalgisk när jag såg de där kondingarna

Jo då svamla på du,är bara intressant att höra.
quote:
fasen va projekt! där ligger man i lä.

Kan vara bra att ha mycket projekt i gång,men blir som en yr höna ibland..
quote:
Angående 2SK216, Du råkar inte ha 4 stycken till salu ?

Inga över,men jag köpte 2st från http://www.elektronikkomponent.se/ finns där.
quote:
Jag är förövrigt väldigt intresserad hur den däringa Symasymen låter.. Haft ögonen på den tråden länge utan att göra något åt det..

Ja,jag kan ej tala om för dig hur den låter,än på ett tag.har bara läst om vad andra tycker på diyforum.och dom tycker ju braaaa.

Learning by burning..
Go to Top of Page

Fuling

7953 Posts

Posted - 2006/12/08 :  21:23:51  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
quote:
http://www.elektronikkomponent.se/

Se där, en sida som jag helt missat! Tackar!!

Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/12/08 :  21:58:09  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Instämmer..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2006/12/08 :  22:40:23  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Man kan ju köpa 2sk216 ifrån http://www.borbelyaudio.com/ också.

Till ett helt ok pris.. Om fler är intresserade kanske man kan ordna något.. ?

Ryssen.. fram med lödkolven nu då!

/Z

Signatur..
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8622 Posts

Posted - 2006/12/09 :  00:57:09  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Till ett helt ok pris.. Om fler är intresserade kanske man kan ordna något.. ?

Är intresserad av att handla därifrån om någon tar tag i det.
quote:
ram med lödkolven nu då!

Mmmmm,öppnade just mitt paket från Elfa,tyvärr ser det ut som dom tagit betalt men "glömt"skicka med 1/5 del..

Learning by burning..
Go to Top of Page

Fuling

7953 Posts

Posted - 2006/12/09 :  01:03:03  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
quote:
Mmmmm,öppnade just mitt paket från Elfa,tyvärr ser det ut som dom tagit betalt men "glömt"skicka med 1/5 del

Välkommen till klubben!
Sånt händer förstås en fredagkväll också så att det tar extra lång tid innan man får hem det som fattas.

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8622 Posts

Posted - 2006/12/09 :  15:53:01  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Satt och prickade av fakturan gentemot delarna jag fått..beställt och betalt: 62st. Artiklar jag fått, 45st!Hoppas dom tar mig som trovärdog nu då,när jag hör av mig till dom,så jag ej slipper beställa igen..

Learning by burning..

Edited by - Ryssen on 2006/12/09 22:09:13
Go to Top of Page

Fuling

7953 Posts

Posted - 2006/12/09 :  20:59:11  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
När jag råkade klanta mig med ett effektmotstånd för ett tag sen (trodde de skickat fel värde när det i själva verket var jag som pajat det så att det mätte fel) fick jag ett nytt utan krångel eller konstiga frågor.

Den gången var det förvisso jag som var klantig, men jag drar mig till minnes att jag fått BNC-kontakter levererade istället för polskruvar (märkningen på förpackningen stämde men inte innehållet) och en gång fick jag ett helt storpack stereopotar istället för polypropkondingar.
Med tanke på att potarna var dyra så gjorde jag iofs en bra affär, men de var värdelösa som kopplingskondingar i rörförstärkare

Go to Top of Page

Fuling

7953 Posts

Posted - 2006/12/11 :  16:33:12  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Fick svar från elektronikkomponent.se idag, jag frågade om pris och lagerstatur på 2SK216 och fick som svar att "2SJ216 ej går att få tag på längre", jag antar att de menar 2SK216.

Edited by - Fuling on 2006/12/11 16:34:23
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2006/12/11 :  21:31:27  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Fick svar och offert från Borbely på 20 stycken 2SK216.

Verkar inte finnas några problem att få hem dem därifrån i alla fall

Det blir nog en liten beställning efter julstöket..

/Z

Signatur..
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8622 Posts

Posted - 2006/12/11 :  23:39:31  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
fick som svar att "2SJ216 ej går att få tag på längre", jag antar att de menar 2SK216.

Jag beställde ju 2st för ca 2 veckor sedan..

quote:
Det blir nog en liten beställning efter julstöket..

Ja,men jag då??

Learning by burning..
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2006/12/12 :  08:39:10  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
jodå.. personligen har jag bara behov av 2 stycken så vitt jag vet för tillfället, så det skall nog räcka till dig också

Begärde en offert om 20st bara för att se ifall det fanns..

/Z

Signatur..
Go to Top of Page

Goffe
Member

409 Posts

Posted - 2006/12/12 :  09:17:53  Show Profile Send Goffe a Private Message  Reply
Jag är med på Borbely gruppköp efter jul

Aleph byggarna passa på att skaffa er 2sj109bl för framtida bruk!

Go to Top of Page

Fuling

7953 Posts

Posted - 2006/12/12 :  10:48:56  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Ryssen: Du kanske fick tag på de sista?

Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2006/12/12 :  11:18:14  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Goffe, självklart! du är självskriven.!

Tar upp frågan igen efter Jul som sagt.
Tålamod mina herrar, Tålamod....

/Z

Signatur..
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000