HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Bernts 4-kanals OTL - Galenskaperna fortsätter...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7954 Posts

Posted - 2006/11/27 :  12:52:00  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Intressant att det går att få bra resultat med såpass få slutrör per kanal!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/11/27 :  13:03:01  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Vilket underbart ormbo
Ett ordnat kaos skulle man kunna säga

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/11/27 :  13:29:15  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Shit vilken skog av rör Sitter en liten söt trafo i halogenlampan du har också 12v/1,67amp.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/11/27 :  21:11:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Sådär, nu har jag lyft in nya slutsteget på plats.

Fyra väl fungerande OTL-kanaler. Gamla OTL-en får vila lite grann nu.
(De som känner till Citationsteget på hyllan under kan få en uppfattning
om storleken. Det ser ju riktigt litet och sött ut. )

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/11/27 :  21:31:45  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Riktigt vackert, Galenskap nej.
Spännande med dessa konstruktioner.
MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/11/27 :  21:40:16  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Sådär, nu har jag lyft in nya slutsteget på plats.

http://www.miamiequipment.com/images/pictures/CN122.jpg

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/11/27 :  21:50:41  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Var ju faktiskt nästan samma antal rör som i den förra otl'en Såg nästan overkligt ut på den förra bilden
Och det spelar som förväntat eller

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/11/27 :  23:28:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jo, jag tycker det spelar bra. Det är ett lite annat sound än i den andra - mer tyngd i botten som sagt var.
Det var en del bekymmer att få igång de sista två kanalerna, (de ville hellre låta som en fiskebåt än spela musik)
men det löste sig med avkopplingskondingar på ett par ställen.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/11/27 :  23:53:26  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Kul att du börjar få ordning på den Bernt! Ska bli intressant att höra vad du tycker när den blir "helt färdig".

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/11/28 :  01:45:50  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Kul

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/11/28 :  02:01:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
du får ju lägga upp lite fina bilder på fyrkantsvåg o annat godis med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/11/28 :  02:21:54  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jo, det kommer så småningom.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/11/28 :  02:25:20  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Gött

Vad 17 ska du bygga efter det här bernt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/11/28 :  02:56:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Dac

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2006/11/28 :  08:58:17  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Har vi några komponentfetishister på forumet?

Jag känner till två, en som heter Bernt den andre är Nicks .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2006/12/22 :  21:11:42  Show Profile Send Uniper a Private Message  Reply
Nämen ser man på, det där mjukstartskortet ser bekant ut!
Imponerande bygge! (som alltid )

Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat,
som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast i en mast i vårat cykelskjul.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/12/23 :  08:34:08  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tack Uniper! Long time...

Mjukstartkortet är som du förstår ett av de kort du gjorde åt mig.

Förstärkaren spelar dagligen utan problem. Men bara i två kanaler, för glöden har lagt av på slutrören i de två bakre kanalerna, jag
har missat nåt där. Så jag får riva förstärkaren när julen gått över, jag har en lista över en del andra småjusteringar också.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/02/16 :  20:11:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Kollade just med Morgan så det är OK att publicera, så nu kommer schemat på nyaste drivsteget jag kör i 4-kanalarn:

Nätdel till drivsteg:

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8623 Posts

Posted - 2007/02/16 :  21:50:24  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Vad är nyttan av att ha CCS både på anod och katod på fasdelare resp.Drivare?Många spänningar blir det.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7954 Posts

Posted - 2007/02/16 :  22:27:28  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Jag tar mig friheten att svara: Det är inte CCS:er ovanpå anoderna på fasdelaren utan följare som matas med signal i syfte att balansera ut skillnaden mellan de övre och de undre slutrörens förstärkning.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/02/16 :  23:27:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Japp.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2007/05/02 :  23:16:01  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Nå, är mitt 4-kanals Orion-steg helt klart ännu eller..
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/03 :  08:13:10  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Har du fått blodad tand CH?

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/12/08 :  11:12:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ser nu att steget spelat i ungefær ett år utan egentliga problem. Nu børjar det dock bli dags att ta tag i en lista med kompletteringar och færdigstælla det hela. Jag har ju inte ens mætt upp førstærkaren ænnu. Det ræckte att provspela, sen har den stått kvar...

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/12/08 :  13:58:26  Show Profile Send mace a Private Message  Reply

Har Du vaccinerat den mot barnsjukdomar eller är det Du som behöver lugnanden iv?

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000