HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Kent_n stereo, uppgraderad till MBL
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2008/07/03 :  18:26:17  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Tack. Spelar inte i samma liga, men min audioanalyzer (öron+gråmassa) klagar inte.

Huvudsaken man själv är nöjd, det är det viktigaste..
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2008/07/05 :  09:02:28  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Håller fortfarande på att lyssna in mig så jag återkommer längre fram med utförligare ljudintryck..men..Igår satte jag på en CD med Paul McCartney, en dubbel cd inspelad live, antagligen i Mexico någonstans, ganska ny skiva där han spelar Beatles och egna verk.

Med mina C4 lät han förbas-at bra, nu lär han guddomligt bra samt att jag hörde rummet, live känslan är påtaglig, absolut det närmaste man kan komma utan att faktiskt vara där..Lite tagen på sängen att närvarokänslan var så pass hög..outstanding. Var tvungen att lyssna om på cd två ggr till..
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2008/07/05 :  09:09:04  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Jag antar att du tyckte MBL elektroniken var bättre än Macintosh enheterna eftersom du bytte, vilka skillnader upplevde du?

McIntoshen 6900 var mer layback, lite sofftare ljud, MBL är mer ljudförmedlare av striktare ljud, mer som det skall låta. CD plockar fram mer detaljer ur skivorna som jag inte tänkt på tidigare, förstärkar kombon är överlägsen på alla sätt. Det mest påfallande är rumskänslan som förmedlas, närvaron, det närmste man kan komma artisten utan att vara där.

Som sagt håller fortfarande på att lyssnar in mig, återkommer med mer ljudupplevelser senare
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2008/07/06 :  08:09:27  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Jösses.... vilka snygga högtalare

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2008/07/07 :  18:32:15  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Jösses.... vilka snygga högtalare

Jag ser det som välljudande konstverk, liknar ingenting annat som jag sett i högtalarväg..Ganska läckra tycker jag..
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2008/07/07 :  20:19:49  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Törs man fråga vad dom olika komponeterna går lös på???

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2008/07/07 :  22:08:40  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply

Tycker frågan är ovidkommande, inte därför jag presenterar mina stereosaker här.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2008/07/07 :  23:54:59  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:

Tycker frågan är ovidkommande, inte därför jag presenterar mina stereosaker här.

Så hemsk var väl inte den frågan. Allt finns på Audioconcepts hemsida om du är köpsugen llerk.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2008/07/08 :  08:37:26  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Frågan är inte hemsk eller obehaglig på något sätt. Tycker bara att det är ovidkommande.
Go to Top of Page

Harlock
Member

114 Posts

Posted - 2008/07/08 :  16:37:18  Show Profile Send Harlock a Private Message  Reply
Sjyssta spiror!

Synd att de inte håller samma tema som med de silverfärgade (och låter allt vara svart).
Silver hade suttit gjutet, rent subjektivt.
http://www.thedigitals.com/content/uploads/2006/12/mbl-101e.jpg
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2008/07/08 :  21:57:05  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Sjyssta spiror!

?
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/07/09 :  07:56:11  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
"Sjyssta spiror!" säger man om en tjejs snygga ben. Antar att det är högtalarna som åsyftas.
Go to Top of Page

Harlock
Member

114 Posts

Posted - 2008/07/09 :  08:09:27  Show Profile Send Harlock a Private Message  Reply
Precis som huzze säger med sin lexikonska dialekt så är det högtalarna jag syftar på.
Trevligt med rundstrålande egenskaper.
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2008/07/09 :  20:06:12  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Precis som huzze säger med sin lexikonska dialekt så är det högtalarna jag syftar på.
Trevligt med rundstrålande egenskaper
.

Jodå, frugans spiror har fått konkurens..
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2009/05/10 :  10:12:34  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Uppgradering på G. Mina MBL 101 mk I skall bli mkII.

Kommer en tekniker från Tyskland som fixar o byter filtret.

Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2009/05/28 :  22:01:19  Show Profile Send juha a Private Message  Reply
Berätta gärna hur du upplever uppgraderingen. Sen alltså : )
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2009/05/30 :  10:01:46  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Vad jag vet är att basen blir bättre, går djupare samt blir snabbare.

Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2009/06/19 :  08:19:23  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Nu har teknikern från MBL fabriken varit här och bytt elekronik på högtalarna. Tog en stund, men värt att vänta på. Basen säger bara det basen..Vilken skillnad, rappare, snabbare, känns som basen även går djupare.. Påverkade hela högtalaren till det bättre.
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000