HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Önskar tips på en liten receiver
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2006/09/22 :  10:41:58  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message  Reply
Skall hjälpa mina föräldrar att hitta en lämplig hembioförstärkare för 3000:-. Deras nyinköpta mediamöbel gör dock valet väldigt begränsat- facket där förstärkaren kommer stå är dåligt ventilerat och ungefär 20 cm högt. Vilken förstärkare kan klara sig under dessa långt från ideala förutsättningar?

De jag har kollat på än så länge är:

audiopro´s avr-303 (med inbyggd dvd)
panasonic xr55 (som jag tyvärr redan läst att den blev redigt varm)

Sony STR DG700
Denon AVR 1507
(Båda får plats, men antagligen blir det för varmt...)

Tips och erfarenheter mottages tacksamt /Mikael

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/09/25 :  00:26:44  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Marantz SR 4600 skulle jag vilja rekomendera.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2006/09/26 :  18:16:36  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message  Reply
Tackar för tipset! Har sneglat lite åt den, men den ser ganska hög ut (16 cm)= 4 cm luft ovanför, men vem vet den kanske inte blir värst varm vid drift av fyra lättdrivna högtalare?

Har lagt ut samma fråga på minhembio.com och där främst blivit tipsad om Cambridge azur 540 vilken är lite dyr men väldigt intressant.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000