HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJeud singing the blues , besök hos ARCshark
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/09/24 :  10:43:27  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Den basen du har är ju för 17 helt underbar. Jag saknade bara dom lägsta frekvenserna på svamparna. Renhet o stramhet går alltid före djup i min bok

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/09/26 :  22:42:53  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

AR-skivspelaren förtjänar en mer framträdande plats. Mon dieu den är vacker
Tror den har potential att låta bättre än cd:n med ett PU-byte enbart.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2006/09/27 :  18:28:47  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Skivspelaren låter redan bättre än CDn!
Placeringen är väl inte jättecool!Tänker på en skiva med CD,försteg,vinyl.Ben förståss och slutsteget under försteget.
Saker jag ska förändra:
Röster längre fram i ljudbilden!
Mer bas!
Kul att se Von Schweikert vr4jr använda bakåtriktad diskant och ställbar precis som mina Snell.
Rummet är någorlunda uppmätt 3.8mx11.7m 44kvadrat
Efter ett dagsverke med padda,stamp och 300 kg hammare ska man va glad man hör överhuvudtaget!
Bättre stereo än så här klarar jag nog inte av

Har upptäckt att om du spelar max på CD volymen blir det mer tjong i basen.Försteget är nog lite Nordostinfluerat.

I was talking to myself!

Edited by - McEnroe on 2006/09/27 20:20:15
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/09/28 :  21:50:55  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
om du spelar max på CD volymen blir det mer tjong i basen
Japp! Jag tror att det är nå't digitalt som träder in och skräpar ner när den inte står på max. Slutade snabbt använda volymen på cd:n.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/09/28 :  22:57:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Japp! Jag tror att det är nå't digitalt som träder in och skräpar ner när den inte står på max. Slutade snabbt använda volymen på cd:n.

digtalvolym eller ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000