HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Cerwin-Vega Stroker
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Amazon
fd. arne

490 Posts

Posted - 2006/08/26 :  10:41:23  Show Profile Send Amazon a Private Message  Reply
Se vad som damp ner på postkontoret. En sprillans ny 18 tums Stroker från Cerwin-Vega. Har varit slutsålda ett bra tag men jag hittade en på ebay. Kostade 10995:- nya när de såldes i Sverige men som tur är så behövde jag inte betala så mycket :)

http://www.cerwinvega.com/products/mobileaudio/stroker/strokerover.html

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/26 :  11:08:25  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

över tio lapp för ett element från CW WOW.. berätta lite mer om detta element eller har du någon länk till info om detta element skulle det va skoj att läsa..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2006/08/26 :  11:55:29  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Hör av dig om du skall sälja den. Jag har en baslåda som är gjord för det elementet.

Stereotypen
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/08/26 :  13:42:28  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
dessa suktade jag efter för några år sedan. köpte aldrig någon dock. lyssnade aldrig på dom heller. skulle vara intressant att lyssna och känna på dessa. vad ska du använda den till?

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2006/08/26 :  14:36:30  Show Profile Send Magoo a Private Message  Reply
Ska den efterlikna en Vinylspelar med den mittkonen?
Vad kan den ha för funktion tro?

comfortably numb
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/26 :  14:41:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
det är för att kunna justera spidern

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2006/08/26 :  14:48:00  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
jag lyssnade eller kanske rättare sagt upplevde en sån i oslo för några år sen på hifiklubben.det va innan de byggde om den nya affären.då fanns det bilar i nedre våningen som man kunde lyssna i-bara att plugga i och byta paneler och lådor-genialiskt.då satt det en sån i en golf! Å FYY ...!!! det var nästan hemskt! taket på bilen fladdrade så det var bucklor i alla 4 hörnen.man såg nästan inte vad som rörde sig utanför-allt var suddigt!har för mig att konen rörde sig runt 6 cm. häftigt var det då i alla fall.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/08/26 :  17:11:58  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Coolt, ett av världens kanske bästa element för billjud.

Upplevde också en sådan då vi var på festival ett år, dånade över hela campingen

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/08/26 :  21:52:53  Show Profile  Reply
Ja det där är verkligen Cerwin Vegas mästerverk... damn vilka ljudtryck dom kan pressa fram

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/08/26 :  22:12:36  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Väldigt trevliga bilder.

Kom igen nu Arne, vad hände

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Amazon
fd. arne

490 Posts

Posted - 2006/08/27 :  14:41:54  Show Profile Send Amazon a Private Message  Reply
Jag har faktiskt en till som sitter i en låda på 187,5 liter. Byggd i 38mm MDF och avstämd vid 25Hz. Anledningen till att jag köpte denna var för att jag ville ha en fabriksny. Den som sitter i lådan har haft flera ägare före mig.

Spelar på bra gör den i alla fall. Drar man på ordentligt med mina vanliga AL-750 Cerwin-Vega högtalare med 12'' element så kan man känna bastrycket i magen. Drar man igång Strokern och en låt med riktigt djup bas så känner man i fötterna hur golvet skakar och det är inga större problem att få blomkrukorna på fönsterbrädan i våningen under att flytta på sig. Har stämt av den vid 25Hz. Låter enligt mitt tycke väldigt bra. Spelar ”hårt” samtidigt som den går ordentligt djupt. Riktigt mäktigt ljud. Antingen så gillar man det eller så gör man det inte :)

Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2006/08/27 :  16:06:17  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Hmm...jag har bara lyssnat/kännt på 15-tummaren, även det i en liten bubbla på HiFiklubben. Kan inte uttala mig om ljudet dock, det lät mest BRRRrrrr, BRRRRrrrr, BRRRRrrrr i den skramliga plåten.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/08/27 :  16:54:06  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Jo jag har lyssnat på en konstelation med 2 15" i en halv bagge...
Nja tyvärr så bestämde jag mig då för att det där är en bas jag aldrig ska ha i bilen... Men det är klart hemma kanske det funkar...

Det är ju aldrig fel att skaka om saker i bland...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/08/27 :  17:32:00  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Strokrarna är mäktiga. Vore inte fel att ha två st 218 lådor med Stroker i till hemmabion!

Såg nån kul kille på Decware.com som hade spräckt taket i sin källare med två st stroker 18 i en Imperial-låda. Hittar tyvär inte tråden nu.
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/08/27 :  17:35:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
jag tror du kan söka på det Circlo , det har varit uppe för på forumet

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/08/27 :  18:54:48  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Har letat både på Decware och HF men bilden i tråden är borta... Trist.
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/08/28 :  11:16:40  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
den finns där men sökningen bland arkiverade trådar är helkass

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/28 :  12:02:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Här är 3 trådar från Arkivet om Stroker
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=14258
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=19636
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=9358

Kanske finns fler,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2006/08/28 :  12:02:30  Show Profile Send Magoo a Private Message  Reply
johan.björklund:
Varför vill man justera spidern?
Har det med avstämmning att göra?

comfortably numb
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/08/28 :  17:20:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
avstämning o Q värde har jag för mig men jag är inte säker.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/08/28 :  23:52:05  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Men passar verkligen Strokern i hemmet , vill minnas att Fs ligger ganska högt bla

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Amazon
fd. arne

490 Posts

Posted - 2006/08/29 :  07:40:30  Show Profile Send Amazon a Private Message  Reply
Beror väl på vad man ska använda basen till. FS ligger på 31Hz men eftersom jag har stämt av lådan vid 25Hz så går den djupare än så och det låter ändå hyggligt i mina öron. Fungerar i alla fall bra till den musik jag spelar, dvs mest trance och techno av olika slag.
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/08/29 :  10:06:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000