Vad skall man kolla efter för modeller om man letar efter en skivspelare typ "trälåda" som t ex en gammal Thorens 166? Har kommit fram till att det är så en skivspelare skall se ut. Någon som har några ideer om vad man kan kolla efter nytt eller beg för 10-15k inkl PU? Skall ju gärna låta minst lika bra som min nuvarande Rega P25/RB300/Benz Ace. Tips mottages tacksamt
En Linn LP12, med alla uppgraderingar och fräsch pickup av bättre sort, borde ju svara väl mot det önskemålet. Har inte jämfört nån rigg liknande din med en sådan, men LP12:an har ju en stor och trogen beundrarskara.
hade aldrig bytat om det varit mig själv alltså pga utseendet.
Ronnie eriksson har en poäng då regan har skruvar som gör att man kan byta chassi. skruva dit en låda i de redan existerande hålen och dämpa invändigt med diverse material men jag hade aldrig gjort det.
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Ah! Nu fick jag hjärnan runt svaret från Asimov66. :) Jag antar att du trodde att jag menade att plocka trälådan från Lencon och montera hela Regaverket i lådan?
Vad jag menade var att plocka bort armen på Lencoverket och endast flytta över RB300 & ACE till Lencon. Regaverket får då höstledigt.
heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Edited by - Ronnie_Ericsson on 2006/08/26 17:36:26
quote:Jag tycker också du kan tweaka den till max först Varför inte en 24mm akryltallrik och kanske uppgraderad arm?
Schyssta länkar. Ljudmässigt är jag ju ganska nöjd. Grejen är att den inte känns tillräckligt rocknroll. Så det skulle i så fall vara just den blyhagelfyllda akryltallriken som ser ut som ett revolvermagasin.