HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Ino Audio
 Produktsortiment från Ino Audio?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Antonic
Member

296 Posts

Posted - 2006/08/11 :  03:53:38  Show Profile Send Antonic a Private Message  Reply
Hej var ett tag sedan jag var här.

Vill byta ut mina RC-L mot något mindre då jag ska bara lyssna i ett 8kvadrat stort rum.

Många rek Ino Audio (öhman) piP
Vilket skulle nog mig passa bra.

ska bara använda dom till film.

Dom har ju perfekta surround också.
Men vart hittar jag info och priser om dessa högtalare?

Mvh Anton

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/11 :  05:39:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
inoaudio@hotmail.com tror jag det är.

Kolla på INOAudios forums del - http://www.hififorum.nu/forum/forum.asp?FORUM_ID=60

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/08/11 :  07:02:40  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Zalve är helt korrekt!
Men som alltid så ska du provlyssna först.
Smaken är som baken...


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2006/08/30 :  12:04:31  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Har mailat men inget svar eller info!!

Jag kanske inte är värdig...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2006/08/30 :  23:03:54  Show Profile Send olof a Private Message  Reply
Det spelar ingen roll om man handlat för 0 eller 100000 hos honom, tittar man på hur lätt det är att få mailsvar så är nog inte någon värdig
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/30 :  23:37:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Prova och ringa. Sent verkar vara bästa tiden för svar.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/08/31 :  00:08:02  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Försök att hålla er inom 10.00 till 22.00.
Innan 10 så borde han sova, efter 22 borde han... ja just det sova!

Satsa på piPs (signature) istället- Så mycket bättre (lugnare) återgivning.
2 papp dyrare men sååå mycket bättre i mina öron.


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7376 Posts

Posted - 2006/08/31 :  01:36:30  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Jag kanske inte är värdig...

Ingen fara, ring så kommer du att få all hjälp du kan få. Men jag är säker på att du blir tvungen att åka på en Demo i den berömda källaren förstFör man får inte köpa något annat än piP utan att ha varit på Demo först, sedan är frågan om du är redo för The Dark Side

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/31 :  06:49:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Finns i56 för demo i källaren?
Trodde bara att det var pi60(s) och piP

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2006/08/31 :  09:19:46  Show Profile Send Patrik a Private Message  Reply
Nej i56 finns inte i källaren.

Edit: Man skall helst ha ett bra mycket större rum än "källaren" är för att använda i56 (dock finns en option för att de skall fungera bra på mindre lyssningsavstånd också).

[green]It's all about the music![/green]

Edited by - Patrik on 2006/08/31 12:49:22
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2006/08/31 :  10:53:08  Show Profile Send olof a Private Message  Reply
De lär ju iof låta som pi60 fast bara mycket mer när man vill det

Den option som du nämner D-option gör att bara två av de fyra basarna/mellanregister används vilket lite förtar mening med en i56. Då är det vettigare med i32s

Edited by - olof on 2006/08/31 23:43:47
Go to Top of Page

Signature
Starting Member

16 Posts

Posted - 2007/01/01 :  21:59:54  Show Profile Send Signature a Private Message  Reply
Har mailat Ingvar ett par ggr de senast veckorna men tyvärr inte fått något svar. Är det någon som kan PM:a mig katalog över sortimentet med prislista så vore jag tacksam?

Man börjar bli intresserad av Inos skapelser iom allt pos som skrivs. Ska flytta till hus inom en snar framtid och där ska jag inreda ett rum för bio. Tänkte ev gå på ino:s högtalare. Vad tror ni skulle vara lämpligt i ett rum på ca 25 kvm med 3,8 m i takhöjd (rummet har formen som ett tält där 3,8 m är till taknock och höjden där tak och vägg möts är ca 1,8 m)?
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2007/01/02 :  15:22:13  Show Profile Send olof a Private Message  Reply
Du har ju ett guldläge
Hans manifest är fint men jag tycker nästan att du ska ta dig tiden och åka upp till honom på en demo. Det är ju klart lättare att bilda sig en uppfattning då. Alla har vi olika krav och siffror är oftast bara siffror till dess att man korrelera dem med verkligheten.
Finns ju faktiskt en annons på hifimagasinet just nu (tror det är FBK här på hififorum som säljer), det kanske vore något att slå till på, vettigt pris var det iaf.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000