HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Linn Sondek LP12
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/07/14 :  22:56:02  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Såg denna annons och vill gärna köpa. Jag har indikerat "starkt intresse" till köparen.

Tycker ni att detta är ett bra köp? Priset rätt?

TAck för input :)

Ps. jag frågar därför jag inte kan något om vinyl, har bara hört mycket om LP12:or.....

Artphotography

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/07/14 :  22:57:07  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Det kan vara bra om du berättar vilken annons du hänvisar till?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/07/14 :  23:16:47  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
glömde länken.....

http://www.blocket.se/vi/8204870.htm?ca=23_11_s

edit: korr länk

Artphotography

Edited by - Burmäster on 2006/07/14 23:19:22
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/07/14 :  23:17:55  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Tja...försöker igen då...

http://www.blocket.se/vi/8204870.htm?ca=23_11_s

Artphotography
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/07/15 :  00:41:56  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Vi har diskuterat just den där tolvan på Linn-forumet faktiskt! Hoppas det är okej med forumstyrelsen om jag hänvisar till diskussionen där

http://www.selleri.de/phpBB2/viewtopic.php?t=675&postdays=0&postorder=asc&start=450#30725

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/07/15 :  08:57:19  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Tack för den länken Ayn! Jag förstår faktiskt en hel del mer bara av att läsa de 1,5 sidornas diskussion av LP12:an. Det fina är klart att man kan göra uppgraderingen efterhand. Frågan är klart, är den en bra spelare som den är just nu? Sitter jag nöjd 1 månad eller 2 år? Jo, omöjligt att svara på, men jag menar ifall det är väldigt stora ljudförbättringar med circus och adikt uppgr. eller det blir mer detaljförändringar?

Artphotography
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/07/15 :  10:42:22  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
En tolva är en tolva - jag tror absolut du kan sitta mer än nöjd med den tolvan redan i befintligt utförande. Att det sen finns uppgraderingar som gör den ännu bättre är bara en bonus. För det priset tycker jag det är ett givet köp faktiskt!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2006/07/15 :  10:59:26  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message  Reply
Jag har gjort den resa som du kanske står inför. Jag köpte själv en beg LP12 med Cirkus, Valhalla och Akito 1 arm. Då satt det en Grado Gold PU monterad.
Det första jag gjorde var att köpa en beg Ittok LvIII arm med en K18II på Tonläget i Göteborg.
Nästa steg blev en Lingo 1, som jag ropade in på Ebay från England.
Nu i vintras så byttes PU till en Ortofon Kontrapunkt B.
Grundat på vad jag själv kommit fram till så tror jag att det är ett bra köp, det är lätt att stegvis uppgradera till nya höjder.
En fördel med LP12 är förutom att det är en bra spelare, att det finns många uppgraderingsvägar och suverän service att tillgå t.ex. i form av Anders på Tonläget

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/07/15 :  11:25:22  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Tack för input! Det är kanonbra och nyttigt. Framförallt när man är total novis, men känner att det vore kul att hitta något som man kan bygga vidare på.
Säljaren har dock en annan köpare lokalt som har första tjing! Om inte, så klipper jag nog denna....

Artphotography
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2006/07/15 :  11:38:02  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message  Reply
Dan! Lägg in en köpes annons på Hifimagasinet, det gjorde jag, fick ett par svar varav det ena blev köp.
F.ö. så fanns det en LP12 med Ittok LvIII arm på HiFi stället i göteborg för ett tag sedan, och jag såg att Hifi Consult i Alingsås, hade en på sin beg sida.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2006/07/18 :  07:50:22  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Finns en tolva med Armageddon, Ittok LVII och AT OC9 eller nå't för 10 papp, betydligt bättre prisvärde

NB: en tolva med taskig nål, halvbra arm/dåligt inställd arm och nåltryck, utan studs i fjädringen, trött rem, dålig placering och en motor som brakar på med +85V låter definitivt INTE bättre än en bra CD-spelare...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2006/07/18 07:53:59
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000