HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 B&O RX2
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/07/11 :  09:35:47  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
http://www.repsam.se/site/2/?go=produkt&id=494

Kan denna vara något att börja spela vinyl med, på ett billigt sätt?

Kan man uppgradera arm och pickup eller är det "special" grejer till B&O?

Jag har absolut ingen anning vad det är för något utan tyckte bara att den var snygg och billig....

/Dan

Artphotography

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2006/07/11 :  11:17:47  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
B&O är nog lite svår att båda upp- och nergradera, men det går att få reservnålar, remmar o. annat om det behövs.
Och du har rätt i att den är snygg.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/07/11 :  13:29:53  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
det var väl min gissning...och då tycker jag faktiskt att den är ointressant. Man måste ju kunna experimentera lite med arm och pickup för att lära sig!

Artphotography
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2006/07/12 :  09:44:21  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Finns lite åsikter för och emot angånde fjäderupphängda chassin. Men jag låter det vara då jag aldrig riktgit har jämfört olika spelare ordentligt. Vissa b&O spelare ska spela på ganska bra, har dock ej själv hört någon. Men för att börja spela och samla vinyl är en trevlig hobby så alla steg i rätt riktning är bra.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/07/12 :  20:02:13  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Jag tror jag ska läsa mig till lite först innan jag börjar med vinyl. Jag vet inget om det och har inte en enda skiva så jag har inte bråttom egentligen. Men sugen är jag allt....

Artphotography
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2006/07/13 :  09:40:07  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Som vanligt känns Repsams priser lite i överkant och rent struntprat som "idag skulle den kosta 6000" känns lite oseriöst..

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2006/07/13 :  17:49:46  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Det finns lite olika strategier är man köper produkter. En del väntar alltid på att nästa uppgraderade version. När den släpps kommer ryktet om nästa. Gäller tex datorer och projektorer. en del köper en produkt och börjar lira på en gång för att senare byta upp sig. och tredje strategin tar till sig så mycket information och intryck som möjligt och lägger sedan en "all-in" med ruskigt mycket pengar o köper hela systemet på en gång.
Vad du väljer beror på dig. Men jag kan hålla med om att "nypris" på repsam kanske är lite skryt eller kan man säga "intetsägande reklam"?

Edit: Varje dag utan vinyl är en grå dag.

Edited by - Stormen on 2006/07/13 17:50:20
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2006/07/13 :  23:02:36  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Den var ju inte direkt ny ? fattade inte analogin där men liknande spelare går på Magasinet och tradera för mindre än hälften.
Om det sedan är något man sökt länge och absolut vill ha och samtidigt slå ett slag för miljön så....

Lämnat forumet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000