HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Kan man uppdatera Sennheiser 600?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2006/06/17 :  00:40:47  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag har ett par Sennheiser HD600. Vet någon här om man kan uppdatera dessa så att dom blir till ett par HD650?

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/06/17 :  00:44:45  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Nej det kan man inte.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2006/06/17 :  01:25:58  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Nähä nä. Ja tack så mycket då.
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2006/06/17 :  09:36:38  Show Profile Send cebo a Private Message  Reply
Använder du originalkabeln? Gör du det, så rekommenderar jag en ny kabel. Det kommer att bli en rejäl uppgradering.

Det finns flera märken att välja på, Zu Mobius, cardas, Equinox m.m, Zu har rekommenderats av många, jag har själv inte hört någon av dessa utan jag har gjort en egen kabel. Zu-kabeln tror jag Audio Concept säljer här i Sverige.

mvh

/cebo
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2006/06/17 :  12:37:49  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jo jag har originalkabel men jag köpte en stel kabel för några år sedan som jag sedan lämnade tillbaka. Jag hörde faktiskt ingen skillnad. Nu är det väl ingen ko på isen eftersom jag också har flera olika andra hörlurar. Vill jag höra musik i högsta kvalitet så lyssnar jag genom mina Stax Lambda. Det var bara så att jag råkade jämföra HD600 med 650 och tyckte nog att den senare låter något bättre. F.ö. är det så.... vill man ha bästa ljud och framför allt bas då lyssnar man bäst med högtalare.
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2006/06/17 :  15:33:51  Show Profile Send cebo a Private Message  Reply
Stel kabel... Det låter som det skulle kunna vara en av Clous kablar, för den har jag lyssnat på och jag tyckte den var lite bättre än originalkabeln.

Men innan du kanske byter lur, så kanske du skulle försöka provlyssna en annan kabel till dina 600. Alternativt skaffa en original 650-kabel (ca 300 kr), för den är nog bättre än 600:ans originalkabel. Det låter iofs som om Zu Mobius kanske skulle passa dig, och tycker du fortfarande inte om 600:an med zu-kabeln, så kan du ju alltid byta upp till 650 och ändå använda dig av Zu mobius till denna också. Ett lite tips bara...


mvh

/cebo
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2006/06/17 :  19:11:51  Show Profile Send to_apeiron a Private Message  Reply
Cebo har nog det baesta foerslaget haer tror jag

1800 foer Zu Mobius til Senn 6xx--dra mig baklaenges!

Men: Saellan har jag faatt ett saadant lyft foer dessa pengar....

Senn 600 laer vara en bra lur--bra foerstaerkning och bra kabel saa kanske du kan vara noejd? 650 AER bra--men ocksaa en hel del HYPE

Zory
Polen
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2006/06/17 :  20:33:30  Show Profile Send cebo a Private Message  Reply
Jag kan tillägga att jag har haft hemma HD650 också, men var inte så imponerad av denna, utan den var likvärdig med 600:an tyckte jag. Så om du byter kabel bara, så får du helt annat ljud i skällan. HD600 är ingen dålig hörlur, om du inte har någon defekt på den?

mvh

/cebo
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/06/18 :  19:21:57  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag har jämfört HD600 med HD650 med en riktigt bra hörlursförstärkare.
Jag tyckte nog att HD650 var ganska så markant mycket bättre med ett tydligare ljud och mer kroppskänsla med röster och instrument.
Det krävs kanske en riktigt bra hörlursförstärkare för att få fram dessa skillnader?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2006/06/19 :  07:40:35  Show Profile Send cebo a Private Message  Reply
Hej Björn-Ola!

Vid mitt testtillfälle så testade jag bara med min integrerade förstärkare (hade ingen hörlursförstärkare då), och ej med originalkablarna.

Men du har givitvis rätt i det att HD650 ska vara bättre än HD600, och i det att hörlursförstärkare förbättrar ljudet avsevärt, liksom signalkällor och signalkablar. Jag var själv sugen på att byta upp till HD650, men jag tyckte att 600:n dög till mig. Så jag satsade på en helt annan lur istället, nämligen DT880.

mvh

/cebo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000