Det är basreflex på framsidan. Har spenderat HELA dagen idag med att reda upp förra ägarens problem med continuon dvs limmat fast tonarmen med någon slags kontaktlim. Varför gör man så? Silikon finns ju och är tusen gånger lättare att ta loss igen. Jaja nu är jelcoarmen loss men den skapade lite lackeskador på vägen loss så jag skall lämna in den och lackera om den så den blir snygg igen. Nu har man chansen att välja färg med dessutom om man ändå skall göra om lackeringen...
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Vadan bytet, dina tidigare talare med Oskar Heil-diskant var inte de så bra och samma med din nuvarande spelare Rega p25? De ser ut att va i fint skick alltså de vita på bilderna. Hur låter de i jämförelse med de tidigare? //VH
Heil högtalarna var mycket trevliga men det gick inte att kombinera familjeplats och hifi plats då de är känsliga med diskanterna utstående så. De små chorus jag har nu har ett mycket trevligt ljud, dynamiskt och spelglatt.
Skivspelaren bytas då jag haft regan ett tag nu och vill prova på en spelare med mer massa.
När allt kommer i ordning får du komma och lyssna iroise.
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel