HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Ny Pioneer med DD+ och DTS-HD
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/05/05 :  09:25:18  Show Profile  Reply
Äntligen börjar det röra på sig, stämmer specifikationerna på denna maskinen så kommer jag göra i byxan.
Se maskinen längst ner:

http://www.pioneer.com.ro/romana/27amplificator.html

Blue-ray och Hd-dvd here i come

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/05/05 :  12:47:41  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Bäst att du handlar nya byxor i så fall... ;-)

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/05/05 :  17:53:09  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Mums för ögonen detta ju......

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/05/05 :  17:59:37  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
En hel del godis i den även om jag inte är någon fan av Pioneers förstärkare (egentligen helt ogrundat, bara magkänsla!).
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/05/05 :  21:07:10  Show Profile  Reply
Näeh, men om Pioneer släpper en innebär det att även Denon och de andra giganterna snabbt följer efter eller kanske till och med hinner före.
En Denon 3806 med dessa tillägg.. ja då skulle jag nog belasta mig konto alldeles för fort

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/05/05 :  22:05:13  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Så här säger Krell om DD+ och DTS-HD

quote:
Thanks for your communication. At this time they are not available. However we are always evaluating new formats as they appear. Now that we have formally taken over the managing of our website we plan to start making formal announcements regarding issues such as these on our website in the future so please stay tuned.

Så nu är det bara att ställa sig i kön att tjata fett så jag kan uppgradera min showcase

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/05/06 :  09:27:48  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
helt klart fint o se!
Hörde rykten om att Denon har ngt på den här vägen också.. men inget som blivit känt ännu..
Vilket gjrode mig än mer nyfis då jag föredrar Denon framför Pioneer

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2006/05/08 :  11:59:51  Show Profile Send TBA a Private Message  Reply
ryst: Är du säker på att man kan uppgradera Showcasen? För jag väntar nämligen på att Krell ska släppa en ny version någon gång. Isåfall kan jag köpa en nu och uppgradera den sen.
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/05/08 :  12:45:22  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
TBA: nej, men min fråga till Krell var specifikt på om det gick att uppgradera Showcase 7.1 och svaret som går att läsa ovan var vad de levererade på den frågan.
Bara att vänta/tjata och se vad som händer.

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/05/08 :  12:50:21  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
Krell kan nog uppgradera det mesta om det blir tillräckligt med tjat.. de e nog bara att de vill ha en viss mängd kunder som skall uppgradera och inte bara ngn enstaka.
Så säkert inga problem i sig....

Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2006/05/08 :  18:09:15  Show Profile Send TBA a Private Message  Reply
Man vill ju inte lägga 55.000:- på ett hemmabioförsteg för att sen få veta att man måste köpa ett nytt när det kommer nya standarder. HTS 7.1 ser ju moduluppbyggt ut på baksidan så det försteget skulle förvåna mig om det inte gicka att uppgradera. Jag tycker väl att det är självklart att när man handlar i de här prisklasserna så är man framtidssäkrad ett tag. Jag får nog vänta ett tag till.
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/05/09 :  09:55:17  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
känns itne som du behöver vara värst orolig för det.. men om nu Krell uppgradera i framtiden.. det lär kosta en heeel del ändå =)

Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2006/05/09 :  12:27:43  Show Profile Send TBA a Private Message  Reply
Man kanske skulle slå till efter semestern? Men nu börjar jag nog bli lite för mycket off topic för den här tråden. Jag ber om ursäkt.
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2006/05/26 :  16:41:41  Show Profile Send Harry_up a Private Message  Reply
Man skall inte vara för säker. Apparaten måste hantera HDMI 1.3(2.0) och HDCP samt en mycket större dataström vilket gör det väldigt motigt att uppgradera gamla apparater.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000