HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Ännu ett litet projekt
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pairair
Starting Member

23 Posts

Posted - 2006/04/29 :  22:13:07  Show Profile  Visit pairair's Homepage Send pairair a Private Message  Reply
Min vana trogen så påbörjar jag nästa projekt utan att avsluta det förra först

Vad kan detta bli?



Jo...



...jag hoppar också på och försöker bygga en "Nagref 5 minutes Design" pre-amp, precis som MadFinn i en annan tråd här. Detta är tänkt att bli själva PSU'n. Kortet ser bedrövligt ut i överkanten... på allt kortmaterial jag fick från ELFA hade skyddsplasten släppt i kanten och dagsljuset hade gjort sitt på fotoresisten

/Pär

Ryssen
100.000-klubben

8245 Posts

Posted - 2006/04/29 :  23:26:48  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Min vana trogen så påbörjar jag nästa projekt utan att avsluta det förra först

Jaha,då e jag inte ensam om det då..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

pairair
Starting Member

23 Posts

Posted - 2006/04/30 :  00:29:41  Show Profile  Visit pairair's Homepage Send pairair a Private Message  Reply
Efter nån timmas jobb




Kanske kan fungera...vad vet jag. Vågar inte prova, har ingen tillräckligt klen säkring.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/04/30 :  00:42:52  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
sånna klena säkringar, typ 125mA är ju svindyra har jag för mig.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2006/04/30 :  00:48:48  Show Profile Send Wizard a Private Message  Reply
Säg till att de skickar nya substrat från ELFA! Det är bara att pressa dem

Wizard
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2006/04/30 :  12:09:33  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Det är ju "bara" ett plan som inte är kopplat nånstans.... inte ens ett jordplan?
Då det inte skall gå ström i det är det väl inte direkt fel på kortet vad jag förstår...

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

pairair
Starting Member

23 Posts

Posted - 2006/04/30 :  12:55:39  Show Profile  Visit pairair's Homepage Send pairair a Private Message  Reply
Näe, det spelar ingen roll på det här kortet. En rent estetisk fråga.

/Pär
Go to Top of Page

pairair
Starting Member

23 Posts

Posted - 2006/05/13 :  18:10:55  Show Profile  Visit pairair's Homepage Send pairair a Private Message  Reply
Efter diverse felsteg och omkonstruktioner så spelar den nu tillsammans med min AMP5. Låter fint! detta är inte den nuvarande versionen, det ha kommit till ett par avkopplingskondingar vid opampen, som jag missat att rita dit . Dessutom var poten kopplad baklänges...


Så här ser det ut nu:


och tillsammans med AMP5'an.


Ingen av förstärkarna är ju riktigt färdig, det saknas ju till exempel lock som synes! Försteget betraktar jag fortfarande som prototyp, det lär väl bli fler förändringar.

/Pär
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000