HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Surrogatshopping i Singapore
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2006/04/27 :  15:06:21  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
Har idag utfört lite surrogatshopping, dvs eftersom jag inte själv hade nått jag skulle ha så handlade jag åt en annan här på forumet. Det är nästan lika roligt faktiskt. Man får ju liksom gå å gotta sig i affärerna å samtidigt handla utan att det svider i plånboken.

Vad handlade jag då?

Tjaa, vad kan det vara, vi vrider lite på lådorna och ser hur de ser ut där

Nu kan man ju i alla fall lista ut vad det är

Visst är de vackra

påminner lite om en raket tycker jag

opps det smög sig visst in annan bild

Och här en bild om inte någon redan listat vad det är för sort

Inte mycket teknik detta men den nya ägaren kanske kan berätta vad han skall ha det till i ett senare repotage, eller vad säger du BJ

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/04/27 :  15:26:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Trevligt, det var ju en givande shoppingrunda! Reportage, ja kanske det du...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/04/27 :  15:29:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jasså???

Den lådan känner jag igen!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2006/04/27 :  15:33:50  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
Det kanske kommer en berättelse om den mystiska lådan, det får tiden utvisa
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/04/27 :  15:47:09  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Jag gissar på en Pickup

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2006/04/27 :  16:13:10  Show Profile Send Mickeman a Private Message  Reply
Var någonstans hittade du denna roliga butik? Sim Lim square?

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2006/04/28 :  02:11:09  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
I singapore så finns det väldigt många skojsiga hifi/diyaffärer och då jag kommer hit i jobb lite då och då så har jag efter tiden hunnit hitta några av dem.

För inte så länge sedan var det någon som skrev ett litet reserepotage från The Adelphi. Där kan man handla det mesta inom sk high end, det finns även en beg. butik för de som tröttnat på sitt gammla skräp och vill ha nytt.

Sedan så har vi för de som gillar rör, Burlington Square. Det ligger precis vägg i vägg med Sim Lim Square. Där finns det två butiker som enbart säljer rör och tillbehör till dessa( Well Audio, http://www.wellaudiolab.com/index.html och Martin Electronics). Det är ett måste att besöka dessa om man kommer hit och är det minsta intresserad av rör. Om inte bara för att få träffa den trevliga damen(typ 80 år) som sitter och bygger rörstärkare på disken när man kommer dit

Sedan om man vill handla kiselkomponenter, pottar och dylik så har de ett antal butiker i Sim Lim Tower och en butik som heter Koba, som ligger i People's park centre.

Detta är bara de jag hunnit besöka, det finns säkert många fler. Man kan utan problem driva runt i några dagar och enbart titta på hifipryttlar om man kommer hit.

/Anders
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/04/28 :  02:31:01  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Ryss rör

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2006/04/28 :  10:55:53  Show Profile Send Mickeman a Private Message  Reply
Då var det nog samma affär som jag hittade - hade lite Lundahltrafo, Hammond mm.

Som en ren tillfällighet så inhandlade jag exakt samma rör där 6H30

Sim Lim Tower är ett ställe som måste upplevas! Där hittade jag lite trevliga kondingar och terminaler.

Think what's inside the box!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000