HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Ett nytt paket till Hifi Forums utkanter.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Swen
Medlem, HiFi Norr

317 Posts

Posted - 2006/04/22 :  10:54:01  Show Profile Send Swen a Private Message  Reply
Vilken läckerbit! Synd att du inte hade fått den till träffen!
Go to Top of Page

Krellman
Member

170 Posts

Posted - 2006/04/22 :  13:53:46  Show Profile Send Krellman a Private Message  Reply
Snyggt swingen, jag håller med swen.
Kan tyvärr inte riktigt placera den men den ser onekligen läcker ut.

Ibland är tur bättre än förstånd-sa mannen som kastade en sten efter hunden och träffade svärmor
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/04/22 :  17:51:25  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Som synes så är det inte en ren transport som inhandlats utan en cd spelare. Det verkar finns två utgåvor av cd spelarna TL51, en som heter TL51XR och en som heter TL51 XZ. Jag valde den lite dyrare XR varianten. C.E.C har även renodlade driver av erkänt god kvalitet.

I verkligheten är det en riktigt tjusig spelare som är relativt liten men väldigt tung.(12 kg) Den känns som om den är fylld till bredden av tunga komponenter. Kvalitetsintrycket är högt.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/04/22 :  19:07:03  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Får nästan lite Reimyo-assosiationer!

Väldigt läcker!
Och väldigt dyr??

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2006/04/22 :  19:25:43  Show Profile Send educk a Private Message  Reply
Snygg cd! Jag har själv varit lite sugen på att köpa en från ornec. Ska bli kul att höra vad du tycker om den.

Kan du ta en titt under skalet me.... snälla.

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/04/22 :  20:08:52  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Ricktigt läcker cd...

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/04/23 :  09:16:58  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Då var det dags för de avslutande bilderna i denna serie. Först en bild på företrädaren och efterträdaren.

Och slutligen en översiktsbild på en halvan av elektronikstapeln.

Det var allt för denna gång, men fler paket är på väg till Hifi forums utkanter

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/04/23 :  09:51:41  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
In i skåpet med Panasonic!

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/04/23 :  10:56:49  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Jo Panasonicen har förpassats att göra Sony recivern sällskap bakom lykta dörrar i skåpet, den platsar inte längre i ett så celebert sällskap att den får ånjuta offentlighet.

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/04/23 :  10:59:38  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Du har enligt mig en av de snyggaste dacarna som finns, sen nu har du en riktigt snygg drive också

Sen de där steget ser väldigt manligt ut

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

n1o_0
Member

200 Posts

Posted - 2006/04/23 :  16:39:51  Show Profile Send n1o_0 a Private Message  Reply
Hur låter det nu då?
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2006/04/24 :  00:44:27  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
NÄ nu jävlar. C E C är grymma. Ägde en cdspelare från dem en gång. Men den blev något fel på som blev dyrt att laga så jag avyttrade den.
*avis*
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2006/05/29 :  06:49:06  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
jag är nyfiken på hur den låter som cd-spelare jämfört med t.ex opera consonance eller meridians spelare eller andra välrenommerade spelare.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2006/06/02 :  00:20:06  Show Profile Send buris a Private Message  Reply
tja!!!
håller med räven, det skulle vara roligt att få höra ett utlåtande om den spelaren, men ska du verkligen ha den som drive???
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/06/02 :  09:01:01  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
håller med det vore intressant att JMFR med andra spelare, dock bor jag så till att det inte är möjligt, den ska få kokas in ordentligt sen ska jag lyssna på hur den låter för sig själv och skulle den klå ECD1 daccen så hamnar den på transferslistan, men i dagsläget så fungerar den ypperligt som drive.
Som sagt återkommer senare med lyssningsintryck.

Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2006/06/13 :  23:46:45  Show Profile Send buris a Private Message  Reply
tja swingpjatt!!!!
hur går det med inspelningen av cd spelaren, den börjar väl gå till sej nu, så att du kan jämföra den med EC daccen.
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/06/14 :  13:14:50  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Desvvärre har jag spelat mest vinyl, på sista tiden, men tids nog så.

Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/06/15 :  07:45:35  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Skillnaden mellan CEC & EC-dac består i att basen är något mer definierad med CEC, men EC basen är mera "köttig" , diskanten på CEC upplevs stundom som mer detaljerad, fast lite aggresiv, medans EC är något mjukare, så skillnaderna är inte sådär enormt stora som jag upplevde det utan mera olika förhållningssätt till musiken, jag upplevde att CEC hade mera driv medans EC var lugnare.
André.

Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2006/06/15 :  19:33:58  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message  Reply
Blev själv mycket intresserad av EC. då jag nyss köpt deras RIAA.
Vad kostar deras DA-omvandlare?

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/06/16 :  14:13:20  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Tror EC ECD1 daccen kostar 12500:- i nypris.
ev så kanske min kommer ut på beg marknaden.

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000