HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 AX2a med störnings problem?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bobo
Starting Member

5 Posts

Posted - 2006/04/08 :  21:33:58  Show Profile Send bobo a Private Message  Reply
Hej.
Jag har nyligen bytt ut min Pioneer 839 mot en PioneerAX2 (vilket lyft) och allt är frid o fröjd till någon tänder eller släcker tex en lampa i huset. Då tystnar både DVD och dekodern ca 1 sekund innan ljudet kommer igen. Båda är inkopplade med koaxial kabel. Detta händer inte om man tar ljudet till TV genom scart.
Tacksam för alla råd och tips

Edited by - bobo on 2006/04/10 20:23:03

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/04/08 :  22:46:03  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Hej bobo!

Välkommen! Kul med nya medlemmer....

...men du måste nog förklara dig närmare. Jag har ett par högtalare AR 2ax på vinden, men det är inte sådana du menar - antar jag...?

Kom igen med mer info kring ditt problem / Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem

Edited by - ulfsan on 2006/04/08 22:47:05
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/04/08 :  22:51:42  Show Profile  Reply
Pioneer VSX-AX2 lär det vara som menas

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

bobo
Starting Member

5 Posts

Posted - 2006/04/09 :  08:58:08  Show Profile Send bobo a Private Message  Reply
Jag glömde att tillägga att det handlar om en Pioneer AX2a
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/04/11 :  06:29:56  Show Profile Send KennethS a Private Message  Reply
Intressant detta. Har upplevt samma sak med 2 olika H/K receivers. Men inte med den Marantz SR7500 jag bland annat haft imellan. Kan dock inte heller ge nån hjälp på vägen, men jag kommer följa tråden och se om nån har nån bra idé på vad som ligger bakom detta fenomen.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

bobo
Starting Member

5 Posts

Posted - 2006/04/15 :  21:40:05  Show Profile Send bobo a Private Message  Reply
Jag har kommit fram till att varken kaffekokarn eller dammsugaren framkallar ljudbortfall. Ska låna ett spännings filter och se om det hjälper. Ska även testa att tända o släcka en 12volts lampa med mc batteri för att se om även det framkallar ljudbortfall. Återkommer med mer info efter div test.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000