HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Stax Vilka vill man ha?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/03/24 :  13:14:39  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Har blivit lite sugen på att utöka min hörlurssamling med ett par Stax lurar.

Det får bli ett par beg men vad ska man leta efter?
Har inte funderat på budget än utan vill mer kollaupp vad man ska leta efter?



Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2006/03/24 22:20:30

sango
Member

104 Posts

Posted - 2006/03/24 :  23:01:48  Show Profile Send sango a Private Message  Reply
Om det ska bli beggat så skulle jag kika efter lambda/lambda pro med en srm-1/srm-1 pro eller en T1 driver (om du hittar en sån). En ball modell är sigman som du kan kika närmare på på deras hemsida. Samma tanke som K1000 med elementen utåtriktade fast denna gången med elektrostater istället för dynamiska. Lambda luren börjar ifrån $200 på ebay och vandrar uppåt till $900 för lambda pro med t1 driver. Sigman har jag inte sett än så länge men skrik gärna om du hittar.. :) Stax har egna nya system som börjar på 4000:- som då är kompletta med driver. Annars finns Koss elektrostat från $499 på amazon. Problemet blir att få hem dom utan någon mellanhand i staterna.
/andreas

Edit: som svar på frågan i topic så säger jag, Stax Omega 1 med en Stax T2 eller (maxad) Kevin Gilmore Blue hawaii driver. *drömmer*

Edited by - sango on 2006/03/24 23:11:51
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:39:04  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Tackar.

Att få hem lurar från staterna är inga problem
Jobbar ju ihop med massa amerikaner..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2006/03/26 :  18:14:40  Show Profile Send DHT a Private Message  Reply
Ett kul alternativ kan ju annars vara att köpa enbart lurar från tex EIFL i japan (det gjorde jag) eller Audiocubes i USA och bygga en egen rördriver . En DIY-driver som matchar eller överträffar STAX egna modeller behöver inte bli så hemskt dyr.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/03/26 :  18:27:35  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Det kan ju vara en variant.
Jag har någon schema liggandes till en rör staxförstärkare.
O då får jag ju dessutom användning för mina LL 1667 anoddrosslar


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000