Det är ofta rummet som tillför "problem" just vid så hög volym..Speciellt med högtalare som INTE ger sig heller.. utan som spelar ut dynamiken.. Det "distar" i grejorna i rummet...
Sedan kan rör osv vibbrera då ljudet blir så högt... Så det är nog inte själva hornen som drar dit "problemet i första hand...
Jag vet eftersom mina rör i cd och stärkare börjar "höras" då man öser på ordentligt..Jag måste nog skaffa dampers till dom framöver...
quote:Det är ofta rummet som tillför "problem" just vid så hög volym..Speciellt med högtalare som INTE ger sig heller.. utan som spelar ut dynamiken.. Det "distar" i grejorna i rummet...
Så sant Tobbe.
Men du kan ju spela sjuuukt högt ibland! Fattar inte att dina öron pallar..
Själv spelar jag aldrig runt 100db då min hörsel är skadad efter allt jädra lirande på trummorna. Början till tinnitus sa dom.. Men runt 80db går bra!
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Hejsan muse . Vilka högtalare du har införskaffat ! Ser onekligen speciella ut och låter säker supebt. Läste lite om era hörselskador :D eller :( hehe hur yttrar det sig för er? Mayro måste tydligen dra på utav helvete för att höra nått :) Muse hur märker du det, är du överkänslig mot vissa ljud då eller ? Mvh
vafalls.. Den där skulle du ju inte ha ju Jag väntade nåt helt helt annat.Denna va inget tal om inte.. Det du talade om var inte ens nära detta.. Döljer du saker för mig muse
En sån där stärkare vill jag ju prova här ju Sänd den genast hit nu omgående muse... och vänta inte. Packa ihop den o sänd. Du har hört nu så det räcker.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor