Author |
Topic |
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2006/03/18 : 16:46:28
|
Har inte varit hemma på hela dagen, så kommer man hem och får se detta! Grattis Muse, jag vet ju hur totalt förkrossad du var i Jämshög. Hoppas att din mentala hälsa har blivit någorlunda återställd nu!
Mvh, Ola |
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2006/03/18 : 16:48:12
|
OOh Aah Mmm I WANT IT!!!
Grattis Muse!!!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Per100
Member
1543 Posts |
Posted - 2006/03/18 : 17:30:22
|
Härligt Muse, har sällan (läs aldrig) hört en högtalare spela Laleh som Avantgarde Duo. |
|
|
Tomas
Member
1037 Posts |
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2006/03/18 : 17:43:03
|
Oj, tack allihopa!
Ola, sa att jag var förkrossad.. Hmm, hur är det själv med hälsan?
Ja, grabbar detta är något i hästväg.. Jag har hört mycket men det här är det bästa! (i mina öron ska tilläggas)
Hehe, ungarna ville kolla på DVD(Ice Age) Och ni som sett den kanske kommer ihåg när glaciären spricker i början. Herre gud, jag trodde att huset skulle ramla isär! Maken till bas har jag ALDRIG hört, någonsin!
Hemma hos Tobbe(i bas-torken)så tyckte jag att basen inte riktigt blommade ut, men här hemma så är den så snuskigt tajt och tung så man baxnar!
Upplösningen i diskant och mellanregister är helt klart high-end.
Men för c:a 130 000:- så ska det fan låta bra. |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
fjedde
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2006/03/18 : 20:22:46
|
Så sant så sant, balla högtalare, så sant så sant... |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2006/03/18 : 20:31:34
|
Muse, det där är vad jag kallar en vettig investering.
Är faktiskt avundsjuk på dig.....utan att jag hört högtalarna.....
|
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/03/18 : 21:03:53
|
Va falls.. Här tar man sig en biltur o kollar lite raggarbilar i ystad och trelleborg.. O så kommer man hem o ser detta...
Jag kan berätta för alla här att då Muse o jag lärde känna varann så satt jag o prutade på ett par JBL burkar som han hade.. Muse ansåg ja va en "snål jävel" .. Det slutade med att han köpte mina infinity...
Jaja.. Under resan har grejor bytts med sådan snålhet från Muse sida så man snudd trott han återanvände dasspapperet på båda sidor....
Men då muse hörde Avantgard så.. Då var det intekning av några takpannor som gällde direkt.. Så att detta var något riktigt känslosamt som hände mellan muse o avantgare är inget tomt snack..
Kärlek direkt.. Het trånande kärlek... Snudd vulgär till o med..
Muse har haft humörsvängningar under sin väntan ska ni veta..
Igår fnittra han som en nykär skolflicka i luren.
Så... Muse allas vår härliga goa kompis o vapendragare.. Ett rungande grattis... Detta är rent "rörande" att se dina bilder då jag vet hur du njuter...Och din musik-kärlek har nu förmedlare som är som du...
riktiga gröngölingar....Värda all respekt..
Grattis.. Till o med Lena tjatar om STHLM resa nu....
Hexxxte vad bra det lät i min highend tel ska alla veta.. |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2006/03/18 21:04:36 |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2006/03/18 : 22:13:26
|
quote: Igår fnittra han som en nykär skolflicka i luren.
Haha, nu får du ge dig!
quote: Och din musik-kärlek har nu förmedlare som är som du...
Exakt min vän, du vet mina krav, och Avantgarde kunde ge mig det. Big time!
Tack för fina komplimanger Tobbe.. Se nu till att veva igång Volvon så att Lena får höra lite Julio! |
|
|
kris69
Member
538 Posts |
Posted - 2006/03/18 : 23:07:11
|
Grattis Muse.
Jag säger bara närvaro -live-nerv-jazzklubb. Vicka horn hon har. Vad kör du för stärkare till henne? |
" Vi borde prata mera om våra öron" |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2006/03/19 : 01:04:42
|
Tack kris69!
Jazzklubb ja.. Nyss var jag i Berwaldhallen! (eller drömde mig bort dit) Stravinskys "Våroffer" lät riktigt roligt.
Live-känslan är total, måste upplevas. Jag har några bra jazz/fusion-plattor(live)såsom: Stanley Clarke - Live At The Greek Simon Phillips - Out Of The Blue Jazz Messagers - Live At Bubbas etc
Och skivor av denna typ tar en direkt till Fasching.. Dynamiken är ofattbar, likaså basen!
Jag är salig. |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/03/19 : 01:18:54
|
quote: Men för c:a 130 000:- så ska det fan låta bra.
Japp, lägger man så mycket cash på högtalare så ska de fan vara något extra... och man bör ha en MYCKET och OERHÖRT förstående sambo/fru.
Undrar förresten vad tex mor eller farmor säger när de hör hur mycket de kostade... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2006/03/19 : 01:20:33
|
Gå och lägg dig, Matte (med din sambo/fru ) |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
hifi_harri
Member
201 Posts |
Posted - 2006/03/19 : 09:49:26
|
quote: Jag hatar alla som har Avantgarde
LOL
quote: kärlek direkt...
Låter väldigt bekannt. När jag hörde på Avantgarde den första gången det enda jag kunde göra var att börja spara pengar
Muse: jag skulle vara väldigt intresserad att höra resten av din utrustning..
|
Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2006/03/19 : 10:48:00
|
hifi harri:
CD: Opera Consonance 2.2MkII Försteg: Carver C11 eller Classé Thirty Slutsteg: Jungson JA-99C(80W klass A, 26kg) Signalkablar: SignalCable Silver Resolution Högtalarkablar: SignalCable Ultra 2XSW(äkta biwire) Nätkablar: SignalCable & Supra LoRad
Tanken är väl att spela Opera Consonace Droplet 5.0 samt Opera Consonance Reference 5.5 i framtiden. (2X18W, 4 st 300B-rör..)
Jungson-steget är överdrivet kraftigt till hornen.. Men man tager vad man haver! Men det spelar väldigt bra med DUO måste jag säga. |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2006/03/19 : 10:50:46
|
hifi harri: har du sålt din Model 5? |
|
|
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben
4639 Posts |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2006/03/19 : 12:43:33
|
Äntligen får jag säga för jag trodde inte riktigt på dig när vi var hemma hos Tobbe i Jämshög men det har varit mer verkstad än snack, färgen är riktigt snygg och förmodligen trevligare i längden än rött och vitt.
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
hifi_harri
Member
201 Posts |
Posted - 2006/03/19 : 17:14:14
|
quote: hifi harri: har du sålt din Model 5?
Nej, jag har haft min model 5 två månader nu. Har tvärtom uppgraderat den till model+ (den första exemplet hade ett litet problem med channel-balance). Jag ska absolut inte byta förstärkare - är väldigt, väldigt nöjd med ljudet. Det låter dock inte speciellt mysigt eller varmt utan aggressivt, dynamiskt, med bra PRAT. Passar utmärkt till min musiksmak (alla slags rhythm-musik).
Har du hört model 5 (jämfört med rör) - kunde vara bra alternativ om du skaffar en ny förstärkare.. Ljudet och funtktionen är boda utmärkta. Det enda brist är att volymkontroll är lite för sensitiv med fjärr när man lyssnar med liten volym.
Harri
|
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2006/03/19 : 18:01:39
|
harri: Det skulle vara kul att få lyssna på din anläggning! Jag funderar mellal Model 5 och Consonance 5.5..
Angenäma problem!
Tack Diesel! Ska försöka att dra ihop en öppen lyssning framåt vårkanten. |
|
|
hifi_harri
Member
201 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 09:36:40
|
quote: harri: Det skulle vara kul att få lyssna på din anläggning! Jag funderar mellal Model 5 och Consonance 5.5..
Angenäma problem!
heh, du är varmt välkommen att demolyssna på model 5. Bor i Åbo, Finland Jag måste säga att det skulle vara väldigt intressant för att lyssna också på ditt anläggning.
I alla fall tycker jag att det är värd att lyssna båda rör och transistoralternativ..
Ganska bra recension om model 5 finns här: http://www.6moons.com/audioreviews/avantgarde2/model5.html Enligt min opinion överdriver dem lite model 5 oförlåtlig karaktär. Jag har dock alltid tyck om analytiskt, dynamiskt "krell-sound"..
Harri |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2006/03/24 : 11:42:31
|
Dags för lite fler bilder?
Så här ser basarna ut utan kläder:
|
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2006/03/24 : 11:43:56
|
Svårt att fota den snygga lacken.. Calle Jr kanske kan anlitas för att ge trattarna rättvisa?
|
Edited by - Muse on 2006/03/24 11:46:08 |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2006/03/24 : 11:47:05
|
En från sidan..
|