HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Billig dvd-spelare med tyst mekanik/drivverk?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/03/05 :  17:36:10  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message  Reply
Eftersom min nuvarande dvd-spelare hackar och för oväsen är det dags för byte. Mina krav är enkla:

*Max 1500 kr, helst under 1000 kr
*Inget/lite mekaniskt oväsen från drivverket

samt

*Hygglig bild
*Hyggligt ljud
*Scart-RGB-anslutning


Finns sådana djur?

Jag hade köpt en Pioneer DV-380 om det inte vore för det bullrande drivverket. Av bekvämlighets- och garantiskäl föredrar jag att inte behöva modifiera spelaren med bitumen, skum och annat dämpmaterial.

...perspektiv...
.

d_kay
Member

266 Posts

Posted - 2006/03/08 :  17:12:34  Show Profile Send d_kay a Private Message  Reply
Jag skulle rekommendera Toshiba SD-350E, eller philips DVP5900.
Ifall du inte har hdmi ingang sa absolut Toshiban. Har den själv later inte speciellt mycket.

se ocksa http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=273616


Tangbandare rulez!
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/03/28 :  10:14:14  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Yamaha DVD-S657 är extremt välbyggd för klassen med sina 2.6 kg och är knäpptyst. Den spelar dessutom DVD Audio och SACD. Även HDCD fast det inte står i specarna!!! Pris strax under 2000:-. Klarar även MP3 DVD som en dröm.

http://www.yamaha-online.de/products.php?lang=w&country=DE&idcat1=1&idcat2=4&idcat3=4&idprod=1225&archivset=&newsset=

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000