HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Samsung YP-U1X Något att ha?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/21 :  09:59:53  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Har länge tänkt skaffa en liten mp3-spelare.
Nu bar det sig inte bättre än att min hustru vann en sådan förra veckan,och som damp ned i brevlådan igår.
Min fråga är nu! är detta något att ha?
Vinstvärdet som angavs var 1595:- netonnet tar dryga tusenlappen för den.
Man bör väl åtminstonde skaffa andra lurar till den,men vad?
Funkar det kanske att koppla in dom vanliga lurarna som man använder till hifi`n, eller orkar den inte driva dom.

reel/

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2006/02/21 :  10:26:10  Show Profile Send teflon a Private Message  Reply
Mja, lurarna som hänger med brukar väl sällan vara av någon överlägsen kvalité.. Frågan är väl väl mer om man vill lägga ner mer pengar för att byta ut lurarna, har man vunnit spelaren så kostar det ju inte så mycket. Menar spelare+lurar är ju mer kosing än bara lurar. ;) (doh!)

I mitt fall har jag en Ipod Nano och jag testade att koppla på mina Sennheiser Hd-600 på den, men den orkade knappt med (jag hade inte väntat mig nåt annat). Läser man på diverse forum verkar det vara Koss Porta Pro som gäller, eller Shure av någon fin modell. Ju känsligare desto bättre kanske. E3C eller E2C heter modellerna om jag minns rätt. Tror nån skrev här att Shure kommer med uppföljare ganska snart. Även Koss har sin "The Plug", men den är "lite sisådär" (?) säger kollegan som har ett par. Har inte så mycket erfarenhet av hur dessa lurar låter, jag köpte ett par Sony ex-71 av en kollega för 150:- "blint", och de funkar OK jämfört med Apples skräplurar. Även om mina öron inte riktigt gillar in-ear varianten. :)

My $.02!

Edited by - teflon on 2006/02/21 10:27:42
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/02/21 :  10:38:23  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Håll dig borta från Koss The Plug! Skräp!

Min lägenhetskompis har ett par Koss Porta Pro till sin iPod, han tycker de funkar finfint. Å andra sidan är de inte de mest diskreta hörlurar man kan ha på sig...
Om det är snäckor som är mest intressanta skulle jag nog föreslå en titt på Sonys Fontopia-serie. T.ex. MDR-EX51LP har jag för mig är riktigt schyssta snäckor.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/21 :  10:49:06  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Skulle helst vilja ha vanliga lurar då jag tycker snäckor är obehagliga.
Men är då spelaren värd att skaffa nya lurar till?
Jag begriper mig inte på sådana nämligen :-)
Låter gör det ur den, men frågan är vad man kan förvänta sig med andra lurar.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/02/21 :  10:55:20  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Vi har AKG K27, Vi tycker de är MYCKET bra Lättdrivna är de också. http://www.akg-acoustics.com/akg_structuretree/channelarticle/powerslave,id,197,mynodeid,2,nodeid,2,_language,EN.html Lycka till !! M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/22 :  09:27:44  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Då ska jag försöka att få testa ett par sådana hos den lokale :-)
Om jag sedan vill köra den i bilen, är en sådan där sändare ok eller?
Har inte möjlighet att koppla in den på någon lågnivå eftersom det är en orginal apparat i bilen (integrerad sak)

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/22 :  19:16:47  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Ingen som har kopplat in sin mp3-spelare i bilen med hjälp av en sk sändare????

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000