HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Klass T-amp och Super T-amp
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

cave
Member

54 Posts

Posted - 2006/07/19 :  22:45:01  Show Profile Send cave a Private Message  Reply
vad är ett NLE försteg? köper man eller byger man det?
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/07/24 :  18:25:19  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Det finns en Dansk firma som säljer färdiga kort för de olika NLE modulerna, jag kommer inte ihåg namnet just nu.
I övrigt så kan jag raportera att Super T-amp adaptern för batteridriften glappar och är oduglig, sätt dit något annat ex:XLR don.
Polarens Super T-amp är nu moddad och det blev stor skillnad till det bättre (Ingångs kondin och NLE försteg)

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/07/25 :  04:40:54  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
cave:
Tillverkarens sida...vet ej om de säljer själva...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2006/07/25 04:41:12
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/07/26 :  02:28:12  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Jag får nog förklara lite till, NLE heter prylarna Nils Larsen i Danmark säljer eller rättare sagt sålde.
De säls nu mer av en anna Dansk firma som heter Dackt tror jag.
Nils har däremot kvar sin servce och under håll kvar på sina NLE moduler, han har lagrat lite reservdelar för att kunna bibehålla denna service några år framöver.
Men Nils Larsen säljer några nya högtalar kablar och signalkablar av silver och guld som han utvecklat under några år.
Nils är mycket nogrann och serigös, man kan nog inte hitta en serigösare kille inom denna branch.
Bara för kul så kan jag berätta att han har cycklat från Danmark till nordligaste Sverige (Trerigsröset)
Han jobbar just nu på att få ihop ett slutsteg som säkert också blir nått häfftigt

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000