HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Allmän bildtråd från High End 06
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/02/05 :  21:47:44  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Rummet hade två huvudanläggningar.
Den som jag demade bestod av Bladelius elektronik samt QRS högtalare.

Det spelades på Bladelius Gondul samt Beowulf. I botten på traven med elektronik ser Ni Bladelius nya slutsteg Balder.



Högtalarna som spelades ihop med Bladeliuselektroniken var QRS SuperNova.



QRS SuperNova har samma Skaaning mellanregister som den större QRS Venus.



På baksidan var det biwire som gällde.



More to come..

// Jonas

.

Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2006/02/05 23:56:22
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/02/05 :  21:54:47  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Andra anläggningen bestod av idel Burmester.


..Inklusive de resliga B100 högtalarna.



Det spelades på den remdrivna cd-spelaren 001



..Vidare till försteget 011



More to come..

// Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/02/05 :  22:02:03  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Kraften stod 2 bryggade Burmester 911:or för.



De hade fullt sjå att hålla i högtalarnas dubbla 11"-are som gömmer sig innanför ribborna.



Allt var dessutom ihopsnört med idel Transparent-kablage modell värre.





Over and out från..



// Jonas

.

Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2006/02/05 23:58:04
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/02/06 :  08:25:28  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message  Reply
Jodå både Bladeliusriggen med QRS-högtalarna och Burmesterriggen lät väldigt bra fattas bara annat men dom prislapparna men det var väl inget haksläpp...

I det andra "finrummet" med Krell å Wilsonprylar så tycker jag nog att den "lilla" anläggningen spelade stjortan av den stora.

Usherrummet missade jag men dom hörde jag desto mer av i Malmö. Tyvärr missade jag även dom där högtalarna som såg ut som Ocellia på stativ, hur lät dom?

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2006/02/06 :  08:46:12  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Usch jag kan inte låta bli att tycka att den där Burmester-elektroniken är gräsligt ful. Måste tyskarna kleta på så ini h-vete med kladdigt (förlåt nyputsat) krom och grejer? De låter säkert kanon, men jag skulle aldrig (även om jag hade råd) släppa in dem i mitt vardagsrum pga den tüska designorgien...

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/02/06 :  08:53:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Slutstegen e ganska snygga tycker jag med den blandningen av krom o alu. Cd:n däremot är liite väl mycket men den e läcker ändå

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Gignos
Member

229 Posts

Posted - 2006/02/06 :  12:20:00  Show Profile  Visit Gignos's Homepage Send Gignos a Private Message  Reply
Inlägget borttaget.
Ej skrivet av Gignos Audio AB.

Mvh
Anders Walther
08-626 55 85


Gignos

Edited by - Gignos on 2006/02/07 15:33:34
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2006/02/06 :  12:24:56  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message  Reply
Aha...tack för infon Björn, för när jag lyssnade på Lördagen lät det tyvärr inte bra, påminde om ett gammalt PA i ljudet, väldigt murrigt och beslöjat/burkigt.

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Gignos
Member

229 Posts

Posted - 2006/02/06 :  12:54:36  Show Profile  Visit Gignos's Homepage Send Gignos a Private Message  Reply
Inlägget borttaget.
Ej skrivet av Gignos Audio AB.

Mvh
Anders Walther
08-626 55 85


Gignos

Edited by - Gignos on 2006/02/07 15:34:29
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/02/06 :  12:55:08  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
gignos

Det var tråkigt med era problem men samtidigt känns det ju bra att vi tyckte att något var knas hörde rätt och det fanns en tydlig anledning.

Det kanske finns möjlighet att ordna en demo för forumets medlemmar när modellen närmar sig färdigställande??

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Gignos
Member

229 Posts

Posted - 2006/02/06 :  13:40:31  Show Profile  Visit Gignos's Homepage Send Gignos a Private Message  Reply
Inlägget borttaget.
Ej skrivet av Gignos Audio AB.

Mvh
Anders Walther
08-626 55 85


Gignos

Edited by - Gignos on 2006/02/07 15:33:08
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/02/06 :  14:38:25  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Gignos/Björn

Glad att du tar det så seriöst och ödmjukt, heder till dig. Jag tror att vi skall ordna något när högtalaren närmar sig sluförande vad gäller allt, konstruktion-finish etc. Då är tiden rätt.

Cyber är hövding i AÖ (forumets medlemmar i öst) och jag tror att rätt väg är att boka med honom så kommer en delegation intresserade lyssnare och vi gör ett litet repotage kring det.

gignos audio bör vända sig direkt till honom.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2006/02/06 :  14:59:43  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Angående Gignos-högtalarna så måste jag säga att jag var mycket frågande när det gäller dessa högtalare. Det var en fruktansvärt skärande diskant så jag stod bara ut en kort stund.

Man spelade en skiva som jag väl känner, jag tror det var Jacintha eller Norah Jones och jag kände inte igen rösten

- Det är bra att jag får reda på att det var något fel för jag hade annars tänkt mig en rejäl sågning i mitt reportage på euphonia

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2583 Posts

Posted - 2006/02/06 :  15:20:26  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Jomen visst fanns det mycket vackert och titta på även en del riktigt fula skapelser. Jag för min del gick från rum till rum och plöjde igenom hela mässan på en ca 1,5h.

Sedan gick jag tillbaka till de rum jag tyckte lät bra och som lade sig i minnet. Subbas audio en relax oas på mässan, synd att han inte spelade vinyl (när jag var där). Mid(d)as finnarna vann mitt hjärta för design kontra ljud. Lugnt avslappnat utan pumpande bullrig bas.

Dessa "dykartuber" borde prestera riktigt bra i ett normalt vardags rum med ett hyfsat rörsteg. I övrigt var det ett inferno utav själlöst plastiskt ljud.

Om alla som säger sig ha ofärgat ljud skulle ha det. Då skulle det ju låta likadavt i dessa rum . Sug på den . Jag har förövrigt färgat mitt system så att det ska passa mig. Det lämnar iallafall ingen oberörd.

M.V.H.. Blomman...

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

regent8
Starting Member

14 Posts

Posted - 2006/02/06 :  16:47:20  Show Profile Send regent8 a Private Message  Reply
Jag gillade Vifa. Inte de allra bästa egentligen, men bra och snyggt! "bra" priser
Burmeister inte dumma heller, men inget alternativ i mitt hem. Egentligen inte Vifa heller men det som är snyggt är kul.

Roligast var Blue Man Group!

regent8
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/02/06 :  20:19:58  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Imperial-Blomman: Antar att du var där på lördan eftersom jag inte såg till dig!

Lustigt, att jag valde bort att lyssna på dykartuber för att de såg så fåniga ut, så har du mage att påstå att de funkade bra!

Det var spännande att lyssna på en massa olika saker, efter att mest ha läst om grejerna på nätet de senaste fem-tio åren...

Jag gjorde allt jag kunde för att inte falla för det gamla asiat-vinyl-bredbandare-tricket (och liknande grepp från Subas)!!! Nåja. Jag föll inte helt handlöst iallafall. :D


/Ronnie

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Peter J
f.d. Raceman

205 Posts

Posted - 2006/02/06 :  23:13:59  Show Profile Send Peter J a Private Message  Reply
Gignos/Björn
När en utställare ställer upp sina produkter för att senare dema dessa och förhoppningsvis även sälja sådana produkter så är väl det minsta man kan begära att man kontrollerar att allt är rätt kopplat och att det låter ungefär som man har tänkt eller som det brukar låta! Detta göres väl innan mässan öppnar?
Dessa verkade vara ganska långt ifrån färdiga så det var synnerligen otaktiskt att sätta ett förväntat pris på en produkt som dessutom inte fungerade som tänkt. Speciellt som det var ett så väl tilltagen summa.
Firman upplevs inte som seriös i mina ögon, tyvärr.

En demo när produkten är färdig låter som en utmärkt idè. Hoppas att högtalarna blir kusligt bra för att det dåliga intrycket skall försvinna. Tyvärr är första intrycket en mäktig kraft som är svår att ändra.
Men jag önskar dig lycka till för grundtanken i högtalaren verkar intressant. Hoppas att du får det att fungera!

Edited by - Peter J on 2006/02/06 23:15:57
Go to Top of Page

Tomas.S
Member

96 Posts

Posted - 2006/02/07 :  01:12:04  Show Profile Send Tomas.S a Private Message  Reply
Bladelius/QRS var klart det bästa ljudet enligt mig på mässa(missade dock wilson/krell).
Blev mäkta impad över hur så förhållandevis små o rätt tråkiga till utseendet högtalare lät.
Väldigt avslapnat o behagligt.
Besvikelsen var Classe/B&W som ja tyckte lät högst okey.
Och vad är det med dom här diamant diskanterna? alla jag har hört låter direkt illa, förstår inte vad som skall vara så speciellt med dom?
Känns som det är mer markandsföring o ett behov att förnya sig som spelar in.

Och så var det musiken, snäll kan dom inte lära sig att spela vanlig musik? typ något som folk som inte är insnöda i det mest udda känner igen,
Hifiklubben körde det förra året, dels pink floyd och rage, vilket var skit roligt, iår så körde dom dock som alla andra massa "konstig" musik.
Vem lyssnar hela dagarna på någon lallare som spelar ståbas? vill ja lyssna på det så skippar ja stereon o köper mig en ståbas o lär mig lira själv!

Det skall vara roligt, det skall vara så man går ut med ett litet leende från rummet, nu var det mest att man kom ut o himlade med ögonen o konstaerade att det var inget jag ivarje fall hade lust o lyssna vidare på, oavsätt hur bra/dåligt det lät..
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2006/02/07 :  09:15:04  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
Skulle inte detta vara en bildtråd? Det finns ju redan en tråd med intryck "Höjdpukterna på årets Gignos High End enligt er" (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47808).
OK de senaste inläggen beskriver kanske inte höjdpunkterna, men ändå!

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/02/07 :  15:47:53  Show Profile  Reply
Wilson + Nordost




admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/02/07 :  16:49:06  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Här nedan följer en kavalkad av bilder som jag tog, tyvärr blev inte alla bilder särskilt bra kvalitet på så en hel del bilder kommer jag ej att lägga in.


Här visas Dynaudio och McIntosh


Här visas insidan av en vacker Primare


System Audio Explorer samt Primare elektronik


Systemet inne hos Audio Concept


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/02/07 :  16:51:52  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply

Högtalar Orgie inne hos Audio Concept


Leben i läcker Retro design


Vilka är männen på bilden


Otroligt Vacker.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/02/07 :  16:54:23  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply

Ett par ståtliga usher som imponerade med en härlig bas.


Aurum Cantus i egen hög person, tyvärr så blev bilden inte bra då man inte får se hur läcker finishen är


Shanling Orgie


Shanling Orgie 2

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/02/07 :  16:58:04  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply

Martin Logan Summit


Vincent,Mararantz och Rotel inne i Energy Veritas Rummet


Energy Veritas


Stora feta högtalare från Cantons Vento Serie


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/02/07 :  17:00:17  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply

Här har vi Elac och Mark Levinson


Även här


Dessa kom jag inte ihåg namnet på


Här har vi ett av mina favorit rum på mässan, Carlssons högtalare imponerade stor just pga priset.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2006/02/07 17:01:04
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000