Äntligen var det dags att limma lite Det här såg ju seriöst ut: Men säg den glädje som... De (swedac) har lyckats skicka dämpmassa (avsedd för plåt) ist. för dämplim. Det står klart å tydligt Dämplim DG-A 2 på fakturan som var tejpad på burken. Bra gjort, eller? Nu får man snällt vänta några dagar till å bygglusten att pilla med något annat på bygget försvann liksom nästan helt. Borrade lite hål i baffeln, och ja, hållet blir där man ställer in siktet. Å rakt blir det förstås också (pelarborr). Liten provmontering. Skallarna på skruvarna är lite höga för att det ska bli snyggt. Får se om man orkar göra något åt det.
Man ska inte slåss med islagsmuttrar heller för den delen.. mitt "lilla" sår krävde ett stygn för att få bukt med blödningen. Satt så dumt så det sprack upp hela tiden.
"är det 60gig du har i fickan eller är du bara glad att se mig?"
Några bilder. Hoppas kunna limma in magnetkretsarna imorgon... Jo, det ska fräsas ur lite mer utom där islagsmuttrarna sitter. Lite fler högtalare i bakgrunden.
Provspelat en sida (endast diskant). Bry er inte om huruvida bandet är utåt eller inåt, det råkade bara bli denna som jag provade på. Svårt att säga något om ljudkvalitén, men det låter iaf. Japp distanserna är rosa . Ska byta till aluplåt, om jag orkar, nångång...
Nya element och det innan de gamla ens provats Ska bara ha två själv. Tänkte täppa till lådorna (ca. 30l.) och köra dem slutet, från 80Hz till 400Hz, eller så.
Det där blir nog bra skall du se Angående komponenter så rekomenderar jag varmt dom ryska papper i olja kondensatorerna som bla annat jag och Bernt använder. Dom är inte särskilt dyra heller.
Kan bara säga det att det gör ONT efter 15 minuter när man har känt efter om verktygen är vassa. Satte tummen i en justersåg när jag gick möbel.... AJ!!!
Lider med dig men är glad för att du fick behålla finger toppen.
Vad det är för olja i dom skall man kanske inte försöka ta reda på men dom är väldigt välbyggda så några läckage är knappast troliga. Jag har kombinerat mina med en liten Mundorf tennfolie för att få rätt värde och det funkar som jag tycker det mycket bra.
Köpte ett par begagnade 3.3 mH bandspolar (0,36 Ohm) för att testa till att börja med. Funderarde på att testa med 1:a ordn. filter och ha 2x30uF ryska rosa burkar till banden... Inge bra eller? Andra bättre förslag mottages tacksamt