HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Justering av H/K AVR-335
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ml35
Starting Member

5 Posts

Posted - 2005/12/31 :  09:39:02  Show Profile Send ml35 a Private Message  Reply
Hej, har köpt en AVR-335 där jag stött på lite broblem Har kopplat in och börjat lyssna. Tänkte nu börja göra justeringar, men när jag läser i brux:en om de menyer jag skall använda så står det att man skall ansluta en kabel mellan monitor utgång och tv:n. Någon sådan kabel har jag inte och det följde inte med någon.

Så problemet är lite moment 22, för att justera måste jag ha denna kabel, men det följde inte med någon, försäljare sade inte heller något.

Så kan man komma runt detta, eller hur gör man?
Någon som vet?

Tack för svar och gott nytt.
//Jörgen

Jörgen
Starting Member

16 Posts

Posted - 2005/12/31 :  13:26:19  Show Profile Send Jörgen a Private Message  Reply
Hej Jörgen!

Själv har jag Avr 8500 å på den funkar det med S-video
och RCA. Tror det funkar med en vanlig kabel med RCA
kontakter i ändarna. Själv använder jag S-video, men det kanske
inte är lätt att få tag i en sån här dag.

Jörgen
Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2006/08/29 :  20:06:01  Show Profile Send PeterE a Private Message  Reply
Jag har en Hk avr 630 & jag kan ställa in utan att behöva ha nån sån där kabel till tvn.
Tror att det är lättare att ställa in den via tvn men det är nog en smaksak.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/08/29 :  21:03:58  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
s-video kabel duger fint kostar typ 20 spänn på kjell och company ta den billigaste koppla in den när di skall göra OSD koppla sedan ur den när du är klar, ljudet är vanlig billig rca mellan tv och reciver

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2006/08/29 23:23:35
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/08/29 :  23:04:27  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Använder vanlig RCA-kabel till min Denon AVR-3802.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000