HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En annorlunda resa...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/21 :  00:04:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Plågan blir kort. Fikaterrorn är över!

Z spelade några sköna spår, som jag TRODDE jag skulle kunna hjäla till med, men här fastnade även jag. Dock är mer efterfoskning ett måste - En skiva som skall in i samlingen.

Tiden springer som vanligt iväg och det började bli dags för oss att fortsätta vår resa.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zicxo
Member of Nerikes Audiofiler

23 Posts

Posted - 2005/12/21 :  05:41:04  Show Profile Send Zicxo a Private Message  Reply
mmm... Jag är direkt urusel på "Röda tråden teorin" ... inte mycket jag har har koll på där inte, men fika som sagt, det kan jag Kaffe vet jag också hur det ska smaka
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/12/21 :  06:06:08  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Frän kaffekopp

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/21 :  08:14:28  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jag vill inte verka negativ men alla dessa trådar med bilder på kaffe och fikabröd...warum? Vem mer än möjligen dem som deltog bryr sig egentligen? (IMHO) Nej, fram med bilder på hifi istället , detta är ju ett hififorum inte ett fikaforum!!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/12/21 :  09:03:52  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
matte...är det kanske så att du inte är invigd i kaffedrickandets njutning (?)

Fika är en integrerad del av hobbyn ju :-)

Dock, fler HiFi-bilder hoppas även jag på.

Zicxo, är det dina bilder???
Bra är dom iaf!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/21 :  09:07:33  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
edison: Du har rätt, jag gillar inte kaffe och fikabröd blir man ju fet av Jag håller mig till vann och frukt

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)

Edited by - matte76 on 2005/12/21 09:08:33
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/21 :  09:22:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Matte: Det är ingen som tvingar dig att varken läsa eller posta. Dessutom fick du 2 varningar i tråden.

Då tråden INTE handlar om nåt hemma-hos i vanlig stil, så har fikat och det sociala en STOR betydelse i tråden. Hos Ztenlund skulle vi helt enkelt överlämna ett Pris och fika. Lyssningen var en BONUS!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2005/12/21 :  13:03:24  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
ohmega:

Visst är det!

Villeroy & Boch står för tillverkningen:
http://eshop.villeroy-boch.com/se/shopping/show_102484

0,4l + fat

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2005/12/21 13:05:05
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/12/21 :  13:14:04  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Zalve.

Vart det inte en enda bild av retrostärkaren mer än vu mätarna
Vad va det för stärkare???

Och fikabilderna är självklara att man vill se... Så matte76.. Du får börja resa mer så du inser hur förbaskat gott det är efter en lång bilresa få musik o fika...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2005/12/21 :  13:31:22  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Ser ut som en Pioneer. Stämmer det? SX-1280?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/21 :  13:58:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Finns nog nån mer bild på retron, får kolla det när avlösningen har kommit (VAB)

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/21 :  17:31:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nu så är avlösningen hemma och det kan få komma några bilder till.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/21 :  18:09:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hela härligheten ser ut så här!

En mäktig pjäs.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/12/21 :  18:51:26  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

ojojoj vad vacker En sådan skulle jag gärna äga faktiskt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/21 :  19:07:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Innan det var tid för oss att sätta oss i bilen igen, så fick det bli en liten bild över system, så att de som inte klarar av fikabilderna överlever.

Och så bar det hemmåt igen...

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/12/21 :  19:19:38  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
varför inte bara sätta in en rad med bilder av denna vackra stärkare i stället.. vilket skick den ser ut att vara i

Är den lika fin som bilderna visar zalve? ibland kan bilder ju luras..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/12/21 :  19:44:00  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
NEEEEEJJ!!
....inte mellanrost, franskrosten från Arvid Nordqvist är överlägsen....

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

ztenlund

8779 Posts

Posted - 2005/12/21 :  19:55:35  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Beat:

Byter kaffe lite hur som helst.

Senaste sorter är:

Zoegas Mollbergs Blandning (mörkrost)
Classic Colombia
"Hämtat i kaffehandel" som var en blandning av mellan och mörkrost.

Classic Mellanrost som tog slut igår kväll.

Nu: Zoegas Pasion Colombia ("lätt mörkrost")

Nästa: Zoegas Intenzo (mörkrost)

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2005/12/21 19:56:38
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/12/21 :  20:15:45  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Ooh, jag tycker man riktigt ser på bilden hur sköna de där vippreglagen är att använda
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/21 :  20:19:46  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Matte: Det är ingen som tvingar dig att varken läsa eller posta. Dessutom fick du 2 varningar i tråden.

Var är din humor Zalve? Jag SKOJADE faktiskt vilket de flesta nog insåg... 2 varningar?? Var då För vad då

quote:
Så matte76.. Du får börja resa mer så du inser hur förbaskat gott det är efter en lång bilresa få musik o fika...

mayro: Jag kanske reser hur mycket som helst, inte sant? Och kaffe blir aldrig gott, även om jag hade rest till månen och jorden runt

Edited by - matte76 on 2005/12/21 20:21:35
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/12/21 :  21:17:26  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Är det en SX-1250

Go to Top of Page

ztenlund

8779 Posts

Posted - 2005/12/21 :  21:27:38  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Nej, så stor är den inte...
Det är SX-980 modellen som tillverkades 78-79 komplett med bruksanvisning och det tillhörande kretsschemat.
Är specad till 2*80W i 8 ohm och det finns ingen anledning att betvivla att det stämmer...
SX-980 var fjärde receivern från toppen med den extrema SX-1980 samt SX-1280 och SX-1050 över sig.

50 serien har vita mätare medan 80 serien har svarta.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2005/12/21 22:00:52
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/21 :  22:03:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Min humor ?
Den kanske finns i "varningarna", samt i sättet att göra en annorlunda tråd/resa.

"Ps. Vågar utlova lite fikabilder på i princip nybakat fikabröd!! "

"Efter ett gäng välspela(n)de plattor, så blev det dags för det oifrånkommerliga,,,
Så känsliga läsare kan blunda nu, vänta en stund och sen scrolla neråt..."

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/21 :  22:15:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Bäst att forsätta innan man måste sova.

På 10 poäng. Var är vi på väg ?

Pilen visar fakiskt rätt. Vi är på väg tillbaka

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/21 :  22:17:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det är en ganska skärp person som möter oss på orten, fast inte bilden visar så...

Det är föresten Zicxo som har gått in i dimman

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000