HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Multispelare med hörlursutgång?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/12/17 :  11:06:21  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hejsan,

Jag har fastnat för följande spelare:

En Marantz DV-7600 (bild från hembioconsult.se).

Den har ALLT utan hörlursutgång (och kan inte spela vinyl).

Är det nån som känner till en liknande spelare fast med just hörlursutgång? Skall isf driva et par Sennheiser HD650.

Tacksam för svar.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/12/28 :  09:59:36  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Jag skulle nog hellre gå på en spelare som är bra, strunta i hörlursuttaget på spelaren ( för dom är ALDRIG bra )och hitta en separat hörlursförstärkare !!

Det är din lurar värda !!

/Martin
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/12/28 :  11:03:53  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Har precis gjort så, Martin! Både en multispelare och hörlursförstärkare är beställd (idag).




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/12/28 :  11:35:35  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
blev det en marantaz spelare eller annan märke?

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/12/28 :  11:39:53  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Det bidde en Marantz DV-6600!

Spelar allt utom vinyl och laserdisk, har HDMI och verkar allmänt förtroendeingivande. Listpris på 5kkr, hembioconsult(.se) har den för straxt under 4kkr.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/12/28 :  11:58:32  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
hej o hopp. ja den ska juh vara bra den.. har bara läst om den men den har fått varma kommentarer...

en kompis till mig är nyligen lycklig ägare av Pioneers nya 989 som då iofs kostar mellan 10 000 och 12 000 kr beroendepå var man köper den.. dock får jag lov o säga att den e sjukt grym i bilden (och ljudet) var och passade på o testa den när jag var hemma hos färäldrarna och firade jul.



//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:18:53  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Ja den verkar som sagt helt OK och för dom pengarna är det enligt mig imponerande att dom överhuvudtaget får ihop en produkt!!!




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:38:14  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
haha, ja det stämmer nog.. men jag har alltid fått intrycket att Marantz multi spelare är lite som Denon's hembio recivers.. man får otroligt bra saker för pengarna. och att det är svårt och hitta likvärdiga produkter i samma pris kategori, givetvis har juh båda tillverkarna rejält mkt dyrare saker men de sträcker sig också vädligt långt ner i prisklasserna men bibehåller kvalitén

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/12/28 :  23:12:25  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Oh, blev lite sugen på en sån Marantz spelare här nu... Har ju allt man behöver. Tom Faroudja.

Du får delge dina intryck sen EA!

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/12/28 :  23:13:53  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
EA: Va blev de för lurstärkare?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/12/29 :  09:51:18  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Jag återkommer självklart med lite intryck ang denna spelare.

Bossebula: Det blev en Holographic Audio EAR ONE. Främst föll jag förmöjligheten att kunna välja strömstark/spänningsstark mendet blir självklart även intressant att testa Öhman X-feed (tm).


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/12/29 :  09:56:59  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
KingX: Marantz och Denon är samma tillverkare nu för tiden.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/12/29 :  18:52:53  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
Boergars: jasså är det så minsann, här får man ny information varje gång man kikar in =) (och det känns som jag inte helt och hållet har bra koll på den asiatiska markanden *haha*
Men då finns det en grund till varför det känns som båda märkena leverar mkt för pengarna =)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2005/12/30 :  22:03:53  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message  Reply
Själv är jag en lycklig ägare av Marantz DV-9500 som låter helt underbart (speciellt i 2 kanal analogt)
Denna är numera ersatt av DV-9600 vilken har 1080P och Ilink,båda har även hörlurs utgång och "virtual" surround...
Rekomenderas varmt

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/12/30 :  23:37:57  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Mmmm... Min har 1080i bara. Men det blir nog bra ändå! Å andra sidan är din en generation 500! Pi-lutta dig!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/12/31 :  00:17:22  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jag skulle vilja veta hur 6600 låter i 2kanal analogt och digitalt, det senare för att avgöra om digitalutgången/arna är bra.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/12/31 :  11:12:41  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Jag kan hjälpa till med det analoga ljudets kvaliteer men jag har inte prylar för att testa det digitala.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000