Tusen tack för en trevlig kväll alla ni som dök upp. Sådana här tillställningar är alltid lite vanskliga eftersom vi inte annonserar ute på stan (då dyker det upp 100 pers direkt) utan vill få in hifins kärntrupper. Nu kom ca 30 personer och det får sägas vara mycket bra uppslutning med tanke på vårt geografiska läge.
Tusen tack också Zalve för en lyckad spelkväll. En stund där fick du känna på hur det är att ha mycket folk i butiken och hålla ordning på musiken i flera rum samtidigt
Jag snappar också upp en önskan om en rockkväll. Vem kan vara DJ på en dylik?
Sedan så lägger jag ett inlägg till direkt efter detta bara för att beskriva hur struligt det kan bli ibland...
Ibland går det troll i en del historier. Minns när vi hade premiär på Venusen och i efterhand kom på att den avancerade och svårbyggda lådan läckte som ett såll...
Denna gång fanns ett kundexemplar av Venus i butiken. Vi hade felsökt ett bekymmer i återgivningen utan att hitta något. Venus har en ohyggligt korrekt bas som ibland kan upplevas som torr och en smula vek. Ni som hört Venus under bra omständigheter vet vilket monster det är egentligen i basområdet... Nu lyssnade vi på detta par och visste inte riktigt.... Vi kommer snart att bygga ett par nya ex att ha som demo i butiken och tills dess finns ingen referens! Naturligtvis vansinne men det är så det är. Så vi körde på de största slutsteg som firman har under Zalves kväll och det pangade på ordentligt.
Idag var vi och rev i lådan hos konstruktör´n. Det visar sig att något har gått åt skogen i filtret. Ena högtalaren är en korrekt 4 Ohms last i de flesta frekvenser. Den andra högtalaren pendlar mellan 0,9 och 2... Detta går så klart att fixa men jag grämer mig att ha demonstrerat en ofrisk högtalare. Nu vet vi också varför det blev så varmt i grå rummet
En vanlig förstärkare hade dött efter 2 minuter
Nåväl, så här var det och det är bara mitt fel. Hoppas på överseende för malören.
Apropå hårdrock så är det mycket intressant om någon har grepp på området och kunde komma och spela en kväll här.
Den som spelar bör ha kunskap i området på sådant sätt att vi som tror konstformen Rock slutade utvecklas efter Rainbow upplyses om motsatsen. Dvs liksom Zalve på jul/körmusik bör du ha både kunskap och en bred skivsamling och kunna spela exempel från 60-, 70-, 80- och 90-tal.
Obligatoriska låtar är "Lazy" och "Smoke on the water" från Live in Japanplattan med Deep Purple samt 2 låtar med "Lucifers Friend". Det sistnämnda skiljer förmodligen agnarna från vetet...