HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 BosseBula - Rumsnoder?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 20

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2010/10/05 :  11:58:20  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Kul att se dem i hemmiljö! Du säger att du inte är van vid ljudbilden, hur upplever du den?
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2010/10/05 :  19:36:06  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Vet inte exakt.. Röster är ibland större eller något. Men det brukar gå bra att hitta instrumenten i ljudbilden. Jag får fundera på detta lite...

En sak jag märkt däremot är att det är typ bara bas i samma del av rummet. Jag sänkte ju basen lite för att högtalarna fick för mycket stöd av väggen. Sitter ju rätt nära bakvägg om jag lutar mig tillbaka i soffan och där blir det lätt för mycket bas.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/10/05 :  20:12:07  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Frugan tyckte de var jättefräcka. Hög WAF tydligen och jag är stum av förvåning att de fick godkänt.
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/10/05 :  21:05:39  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Dom är riktigt söta. Som små konstverk typ. Tycker dom gör rummet vackrare. Haha, låter som jag är förälskad. Och det är jag väl lite grann oxå.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/10/06 :  23:06:52  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Inga förslag på stärkare? Jag velar mellan Nad C355BEE och Naim Nait 5i just nu... Nad'n har nog kräm så det räcker. Men jag har suktat efter Naim ett tag.. Vet inte om Naim'n blir för klen bara.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/10/07 :  08:41:34  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Hegel H70 kanske, så får du inbyggd DAC oxå...

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/10/21 :  21:34:21  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Då var JBL subbarna sålda... Inte utan sorg kan jag säga. Men jag tröttnade på att ha så många komponenter i hembion. Men det blir dyrt att ersätta dom, iaf på det sätt jag hade tänkt ersätta dom.

Hembion är i kaos för tillfället... Massa kopplingar att göra om. Men det är kul att se framsidan på tex Odyssey steget.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/10/22 :  08:50:18  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Ahh det gick snabbt :)
Gissar att köparen hämtade dem, för att skicka dem med bussgods är nog inge roligt ;)

Vad blir det nu SVS, Velodyne, Rel...

Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/10/22 :  23:09:03  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jo, han hämtade dom här.

Det blir nog en värsting SVS...

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/10/22 :  23:11:40  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Att bara ställa en front upp och ner som center var inte helt lyckat.. Ljudkaraktären ändrades av att ena basen kom så nära golvet tror jag. Sen borde den vinklas upp iofs. Men jag sitter så jäkla bra i soffan nu så det får bli imorron.

Min medlemstråd

Edited by - BosseBula on 2010/10/25 20:27:49
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/10/25 :  20:29:50  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Såja, Citation 16 ivägskickad och en Svs sub är beställd.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/10/26 :  07:06:04  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Najs!!
Nu jäklar blir det lågfrekvent bas!!!

Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/10/28 :  22:18:06  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Det borde det väl kunna bli. Den är på väg hit nu iaf. Fortfarande i Norge dock.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/10/29 :  09:53:50  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
sen måste jag komma över och köra U-571 och The Haunting :D

Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/11/01 :  22:10:54  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Det ska vi väl kunna ordna.

Flight of the Phoenix ska tydligen ha grym bas oxå.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/11/03 :  21:13:04  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Då var både DK Design'n och nosdac'n ivägskickade till nya ägare. Lite sorgligt att sälja den bästa integrerade förstärkaren man haft. Har varit nöjd med den länge. Men men. Allt har sin tid och just nu har jag ingen användning för den.

Min nya sub är i Jönköping nu så jag hoppas att den dyker upp här imorron.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/11/04 :  18:41:34  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Antiklimax... Subben är hemma. Men den är transportskadad. Inte för att det är affärens fel, men när man för en gångs skull köper nytt så får man problem. Är väl iofs inte jätte-orolig för att det inte skulle ordna upp sig på något sätt. Men det blir ingen ljudbas idag iaf.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/11/04 :  18:54:53  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Attans! Surt. Lider med dig!
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/11/04 :  20:42:38  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Bara nu inte transportbolaget dummar sig och skyller ifrån sig. Men det märker vi väl imorron.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/11/05 :  08:53:45  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Ahhrgh, vad tråkigt :(

En kompis som beställde en XTZ-sub fick oxå den transportskadad, men det var XTZ som fick stå för utbyte då pga för dålig paketering. Gissar att XTZ har bättre packrutiner efter det :)

Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/11/08 :  21:07:44  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Sub-historien fortsätter. Än så länge är leverantören samarbetsvillig. Det var inte så stor skada som jag trodde från början. Det räcker kanske med att byta det översta gallret och ringen den sitter fast i. Några skruvhål har iofs fått sig en törn oxå.

DK Design'n har kommit fram till sin nya ägare och han verkar redan nöjd.

Nosdac'n verkar oxå ha kommit fram, men inga intryck därifrån, än iaf.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2010/11/08 :  21:19:56  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Visst ja, Baby Grand åkte iväg idag oxå. Nu ska lekrummet göras lite mer barnvänligt och alla instrument ska kopplas in.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2011/01/14 :  23:32:13  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Sub-historien är avslutad. Återförsäljaren skickade ersättningsdelar som gjorde att min nu är mer eller mindre som ny. (mindre pga att en grej man köpt faktiskt är begagnad i samma stund som man packat upp den...) Jag är inte helt nöjd med subben än, men tror det är tweaknings-sak nu. Om inte annat så kommer det lösa sig när (om?) jag får köpa den receiver jag suktat efter ett tag nu. Tyvärr finns den inte att köpa än vad jag vet.

Sen väntar jag på förstärkeri till vardagsrummet oxå. Alltid kul att ha grejor på väg till en, även om bussgods dåliga tracking-uppdatering är lite frustrerande. Ska bli kul att få lite vettigt ljud i vardagsrummet. Funderar på köpa usb dac till det systemet oxå. Förmodligen en HRT Music Streamer II.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2011/01/17 :  23:20:11  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Så... Då har man lyssnat lite i vardagsrummet ikväll. Det blev inte så bra när jag försökte fota nytillskotten... Men vi kan väl säga som så att dom har fin design även om deras komponenter haft samma eller liknande design i många år nu. Mina enheter är från 2004 även om dom kom lite innan det. Loggan "glöder" lite fint. E väl det som är svårt att fånga på bild snabbt. Iaf med blixt.

Nån som vill gissa?

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2011/01/18 :  08:09:06  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Nej, jag vill inte gissa, jag vill se bilder ;)

Go to Top of Page
Page: of 20 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000