HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bildreportage från Helsingborg!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:00:30  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Okej! Tänkte bjuda på ett trevligt bildreportage från en lägenhet i Helsingborg. Jag håller på att förbereda material och kommer löpande att presentera mina godbitar. Jag har lärt känna en del personer här som jag verkligen respekterar. Lärt mig att bra kablar behöver inte kosta en förmögenhet. En stereobänk kan kosta 100:- men med lite idéer kan den se helt grymt ut!

Slänger in en "före" bild:


Jag ska dock tillägga att ni kan glömma allt tekniksnack. Jag är "born" humanist så allt jag gör är med kärlek och omtanke, till mig själv och mina medmänniskor. Jag har inget emot tekniksnack, tvärtom, men jag suger skit när det gäller teknik och kommer således inte kunna svara på frågor om akustik, impendans etc etc Hoppas ni ska gilla mitt reportage ändå.

Mvh Håkan

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:07:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Har bänkat mig och öppnat upp en kall "en",,, Väntar nu!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:07:48  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
En fellow Helsingborgare,som jag,välkomnar detta =)

Vad är dt för steg du har där...?kan inte se redigt.

Matte

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:13:49  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Zalve: Du lär bli helpackad, ska ta bilderna i morgon
Mc Square: Vincent 991. Tänkte först inte berätta det, men det har väl inte undgått någon här ändå Har ju t o m en Vincent-tråd.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:14:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Då får man väl trösta sig med en till och sen gå och lägga sig,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:16:28  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Zalve: Ja eller så sitter du och pimplar öl och kör slut på "refresh" knappen
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:20:08  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Håkan, jag blir uppe länge inatt, det är de där jänkarna som spökar (som vanligt). Släng in en bild till så blir jag lite gladare.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:25:27  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Brewitz: Har inga bilder - sorry
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:39:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
"Refresh"

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:49:00  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
quote:
"Refresh


Sidan eller drinken ?

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/03 :  01:00:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Här får man ju vänta, så det är väl lika bra att göra som trådskaparen sa...
Att komma igen i morn...

Fast lite intresserad blev man av att föröka lista ut skivan på bänken.
Den känns bekant på nåt skumt sätt

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2005/12/03 :  01:47:24  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
skivan på bänken,kan det vara Jimi Hendrix...?
Eller det är säkert bara jag som ser fel.

Fast det liknar nån av hans skivor,eller är jag ute i nattmössan..?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2005/12/03 :  10:27:47  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Nu e det ju morgon.
Bilder..

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2005/12/03 :  10:29:06  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
E inte det en Bang olufsen bänk? kanske lite moddad
Tycker de är rätt så coola, min bror har en sådan med.
fast inte med en så lång över skiva

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/

Edited by - nahoj on 2005/12/03 10:30:12
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/12/03 :  18:07:58  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Är i Helsingborg över helgen. Borde lyssnat förbi :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/12/03 :  18:08:21  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
Vi väntar..................
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/12/03 :  18:45:48  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Åååååh "Vincent porr".
Men sno dig på med bilderna nu,innan refreshknappen blir utsliten.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2005/12/03 :  18:52:50  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
quote:
Är i Helsingborg över helgen.


Coolt!E du kvar imorrn oxå...?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/12/03 :  18:54:58  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Ja du Håkan, här händer det ju inte mycket. Har du inte fått fram en bild till imorgon får du inget julkort.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/12/03 :  20:24:23  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Jepp.. Fast då jobbar jag. Sen åker jag hem igen.. Kommer upp nästa helg igen :)
kanske har tid med lite hifi-rund då :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/12/03 :  20:25:45  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Lugn grabbar Snubben jag skulle låna kamera av springer på kullagatan med ett gäng poliser efter sig. Han sa att han kunde låna sin superkamera till mig, bara det att han skulle sno den först

Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2005/12/03 :  23:07:47  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
hmm...superkamera är d inte,men digital har jag här hemma...
Kan inte låna ut den för jag själv har lånat den,men behöver du bara ta ett gäng bilder så vet du att det finns en i samma stad...


Matte

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/12/03 :  23:41:09  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Mc Square: Tackar men jag har en kamera, retas bara lite men... jag gör inget halvdant, det kommer du att se när bilderna publiceras. Angående cd:n på bänken är det Nate James - afrofrissa, men det är nog allt han har gemensamt med Jimi
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/12/04 :  00:04:04  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Kläm fram en bild nu då.....

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/12/05 :  00:02:40  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Okej då har jag varit framme med kameran. Jag börjar att presentera min omlackerade Bang&Olufsen Attyca 2. Bänken gjordes i tre storlekar, mer info får ni på denna länken: http://www.beoworld.co.uk/furniture1.htm

Den är lackerad hos en billackerare. Färgen är röd Ferrari Testarossa med två lager klarlack. Svårt att förmedla finishen, men djupet i lacken är absurt underbar. Knappt jag vill ställa något på den Inköpt för 100 kr på Tradera Här kommer lite bilder, håll tillgodo.



RÖD!!



Det som återstår att göra är att fixa "pluggar" till monteringshålen.







Svår att fotografera, mitt rum har dåligt dagsljus. I morgon kommer bilderna när grejorna är på plats + en överraskning från en viss Kjell som har Silvertråd i käften

(edit: slängde in en bild till)

Edited by - Håkan64 on 2005/12/05 00:09:31
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/12/05 :  00:38:35  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Hm, jag anar att det ser stiligt ut. Men på dina bilder ser bänken närmast rosa ut.

Har bänken egentligen mer denna färg tro?


quote:
Originalfärgen var av typ acryl och tillverkades av Glidden Salchi S.p.A. i Milano. Lägg märke till att Ferrari-röd ej enbart kan heta Rosso Chiaro, utan måste ha tillägget Ferrari. Samtliga italienska bilfabrikat har en röd färg vid namn Rosso Chiaro + bilfabrikat, exempelvis Rosso Chiaro Lancia. (källa: Ferraristi Svezia Periodico)

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000