HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Reklamfilm man blir lycklig av.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/11/21 :  20:24:04  Show Profile Send hal a Private Message
Jose Gonzalez "Crosses"

Länk:
http://www.mattiasakerberg.com/blogg/

Scrolla ned till:
04 November 2005
Studsbollar och groda
Klicka på länken.

Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2005/11/21 21:41:16

PB
Member

127 Posts

Posted - 2005/11/21 :  20:44:36  Show Profile Send PB a Private Message


Mmm.. Vilken underbar låt..
Va tvungen att se filmen flera gånger om...

Har han gjort någon skiva?

Primare 30.1 --> Scan-Speak
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/11/21 :  21:38:18  Show Profile Send hal a Private Message
quote:
En av sommarens/hösten 2003's verkliga överraskningar och angenäma upptäckter var José Gonzalez som med sin akustiska gitarr väver stämningar a' la Nick Drake, Simon & Garfunkel..., med en stämma som sin namne med efternamnet Feliciano. Den perfekta plattan om man vill ha något riktigt äkta som berör.


Information från Ginza.se



Dessutom är han Göteborgare

Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2005/11/21 21:40:35
Go to Top of Page

PB
Member

127 Posts

Posted - 2005/11/21 :  21:48:50  Show Profile Send PB a Private Message
Ok.. Tackar..

Jag sökte på Ginza.se men då jag stavade Gonzalez med ett s på slutet istället
för z så fanns det inget som matchade min sökning...


Jaså han är "en go' gubbe" Trevligt...

Primare 30.1 --> Scan-Speak

Edited by - PB on 2005/11/21 21:52:05
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/11/21 :  22:25:17  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Va, ingen som klagar på ljudkvaliteten? Ska det här föreställa ett audiofilforum? Tsss...

Förtydligande: Jag syftade på den sönderkomprimerade filmsnutten.

...perspektiv...
.

Edited by - guldfisk on 2005/11/25 12:05:07
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/11/21 :  22:31:12  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ok, I go.

Hemsk ljudkvalle! Just på låten "Crosses" låter det som han sjunger "Crrrrsseeees" för det distar så hårt

Å andra sidan är den ändå uppfriskande oprocessad - låtarna är inspelade på hans egen porta hemma, och det hörs. Men som sagt, det är på gott och ont...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/11/22 :  08:35:49  Show Profile Send hal a Private Message
quote:
Va, ingen som klagar på ljudkvaliteten? Ska det här föreställa ett audiofilforum? Tsss...


Har inte hört skivan själv, men har hört att han spelade in den i sin lägenhet, och att ljudet inte var optimalt...
Vi får hoppas att han gör en riktig audiofil-inspelning, isåfall står jag först i kön.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/22 :  10:59:08  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
quote:

Har inte hört skivan själv, men har hört att han spelade in den i sin lägenhet, och att ljudet inte var optimalt...



Gjorde inte Laleh det? spelade in hemma? Den tycker jag låter smarrigt den skivan. Jag skulle snarare skyllad ljudet delvis på genren i vilken han vill kategorisera sig. Och om inte bara det så på brist på vetskap om bra ljud? Jag har en musiker på första våningen i mitt hus.. att döma av hans högtalare så är han (lyckligt?) ovetande om allt vad stereo heter.. å andra sidan kanske han har en gitarr och faktiskt kan använda den om man skulle vilja höra musik :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/11/22 :  11:47:22  Show Profile Send edison a Private Message
vemsom:

Måååååånga många musiker/musiklärare/andra i branschen, har obegriplig inställning till återgivning...gäller inte alla såklart men jag har många gånger förvånats över att det verkar vare sej intressant eller viktigt att musik ska låta bra hemma, eller på gig för den delen :-(

Motsatsen finns givetvis; en del musiker lägger sej hälsosamt mkt i hur deras alster kommer att låta på platta ( och även i sina hem)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Rutger
Member

135 Posts

Posted - 2005/11/23 :  20:57:51  Show Profile Send Rutger a Private Message
edison:
quote:
Måååååånga många musiker/musiklärare/andra i branschen, har obegriplig inställning till återgivning...gäller inte alla såklart men jag har många gånger förvånats över att det verkar vare sej intressant eller viktigt att musik ska låta bra hemma, eller på gig för den delen :-(


(Hihi, precis min erfarenhet sedan långliga tider. Härligt att se sanningar i tryck.)
Go to Top of Page

PB
Member

127 Posts

Posted - 2005/11/24 :  22:04:38  Show Profile Send PB a Private Message
Såg en liten snutt på discovery för en stund sen om hur dom gjorde filmen...
Jag uppfattade det som att dom släppte ut alla dom där studsbollarna på en gata som inte va avspärrad...
Hörde tydligt hur dom studsade på bilarna och när larmen i bilarna började tjuta...
Verkar lite underligt...

Primare 30.1 --> Scan-Speak
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/11/25 :  01:00:50  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
edison, jag vill inte skapa någon debatt, men bara lägga en liten kommentar.

Hur ljudet låter på ett gig ansvarar ingen musiker för. Hur bra det än låter på scenen eller i in-ear-systemet så finns det ingen chans att det låter lika bra ut. Det är enbart ljudteknikerns ansvar. Att man sedan har ett arbete som kräver ständig konditionering av ens utrustning gör att ett fåtal kr finns till övers för eventuella hobbys.
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/11/25 :  12:07:58  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Ooops. Det verkar som jag startade en urspårning utan att mena det. Se tillägget i mitt ursprungsinlägg.

Det är förstås mycket trevligt att José fått denna marknadsföringsmöjlighet, även om jag personligen inte alls är imponerad av platt-tv i dess nuvarande stadium av utveckling.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000