HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tv-sänd konsert med Arni Egilsson på SVT1 23/11
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/25 :  01:01:42  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Häromkvällen så sände SVT1 en konsert med en islänsk jazzmusiker vid namn Arni Egilsson. En ny bekantskap för mig men som uppskattades mycket de få minuterna jag hann följa sändningen.

Första jag gjorde i morse var att försöka få tag på en skiva. Men ack. Inga skivbutiker i stan kunde beställa.

Så jag ringde SVT som var snälla och kopplade runt mig tills jag var helt yr i mössan. Men ingen kunde svara på något. SVT erbjöd sig att ge mig en kopia av programmet. Men tyvärr ägde de ej rättigheterna till det så det blev inget av det..

Kopplades vidare ner till SVTs gramofon-arkiv.. Jag inbillar mig att det ligger i underjorden, där av "ner".

Men de hade inte telefontid förrän imorgon bitti.


Var det någon som såg programmet. Eller är det kanske någon som äger någon skiva eller känner till musikern i fråga?

Vore tacksam för svar. Skall försöka ringa SVTs gramofonarkiv imorgon om jag är vaken (de har bara telefontid mellan nio och tio).

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/25 :  02:57:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Detta är skivorna han har gjort

Bassus Erectus (LP)
Foreign Legion
Basses Loaded
Bassus Re-Surrectus

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000