HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 I lördags var det dags enl. Tradition!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2005/11/22 :  14:18:04  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Usch vad mysigt!

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

ud
Member

894 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:10:07  Show Profile Send ud a Private Message  Reply
Denna är ett måste varje jul.
Svänger så man ramlar ur fåtöljen


torsdag 11 oktober 1956 - tisdag 26 januari 2010
Medlem i Svavel - Södra Vätterbyggdens Audiofiler & VälljudsELit
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10071
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/12/02 :  23:17:00  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply


Det förbokta "sällskapet" kom med vinter...




Knappt man vågade sig ut till brevlådan.


Men efter uppbragt mod fanns det annat för både gäst och lyssnare.




Mörkrostat med kardemumma, kanel och vanilj; Julkaffe!
Nja, man hade kunnat hoppa över vaniljen, då den gav en alltför "parfymig" smak, men illa smakade det defenitivt inte.


M



Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/12/02 :  23:46:39  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply


Efter viss uppsjungning tog de plats. Körberg och Krall. Genomgång av respektive sånghäfte. Hmm...




Körberg har lagt julstämning på praktisk cd. Bara att lägga i släden när lite stämning behöver spridas i hemmet. Vackert. Stiligt. Traditionella julsånger med fina röster.

Fyra glöggar av fem möjliga.


Krall... Ser mig bekymrat omkring... Damen verkar lite oengagerad? Något i bilden som stör? Vad man kan förvänta sig egentligen... Traditionella "Christmas-songs", fast lite tilljazzat? Söker du julstämning så leta annorstädes. Men det var lite ungefär som med Julkaffet; Nja, man hade kunnat hoppa över den slicka produktionen, då den gav ett alltför konstlad ljud, men illa lät det definitivt inte.

Knappa tre glöggar av fem möjliga.


Det var en annan snubbe som faktiskt stal en hel del av showen... Själv chockad, köpte skivan mer av en tillfällighet. Inget särskillt så, men jag blev tvungen att sätta Krall i lyssningsposition och fixa mer glögg!


En glögg åt de som vill ha lite mindre sött:



Men som däremot tjänar på en liten tillsatt skvätt "procent".


M
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/02 :  23:52:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Instämmer i betyget på skivorna,,, Kanske en ½'a till på Körbergaren, men det är nog tycke och smak.
Krallen skulle nog behövt släppa lite på sig, eller någonting,, Nu hamnar hon mitt i mellan.
För lite jazzigt och för lite traditionell Julhissmusik.

Vem var överraskningen ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:22:13  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply


Nu skall jag ju ödmjukast böja mig för en sådan erfaren "jul-stämnare" som Zalve, så namnet kommer antagligen inte direkt som en överraskning...



Med ett par år på nacken ligger denna skiva som en julaftonstimme i förtid i skivsläden:




Kan inte hjälpas. Krall deppar och inser att hennes platta är "platt" (på alla sätt). Körberg nickar instämmande. Jöback kan detta med julen...


Man blir ju bara tvungen att tända ett ljus eller två...





M
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:36:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply


Oj,,, här skiljde sig omdömmena...
Tror inte ens att jag beställde denna för 59:-, då jag "sågade" den förra året.




Fick info från Mattias att Kralls skiva kommer på VINYL oxå
http://www.classicrecords.com/catalog/store/detail.cfm?sku=B-00004717-200

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/12/03 :  00:52:54  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply


Själv har det inte "sågats" så värst i år. Ställde mig oxå med skepsis inför Jöbacken. Men, fick äta opp både gammalt och nytt (i påståenden). Positivt överraskad!

Dristar mig till att trotsa och smälla till med Fyra glöggar av fem. Tar mig själv för pannan, men så är det.


Sågen åker nog bara fram vid två tillfällen till nu innan jul. Den ena är när granen skall fällas - den andra är när svärfar dammar av Christer Sjögrens julfavoriter.


M

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/03 :  01:01:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vem vet, kanske blir ett panikköp på Statoil i Alingsås

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/12/03 :  01:09:55  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
HO HO HO (så här i juletid)!

Tja, nåt skall släden medbringa...

M
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/03 :  01:19:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ett av de roligare inköpen iår, som passar de flesta var, Natalie Cole - HOLLY & IVY

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000