HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Ett skepp går med last ....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/11/17 :  14:03:04  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Till varmare trakter



Den första kalla mogonen i Göteborg, -4 grader


++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/11/17 :  14:07:47  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Vart är vi på väg ....?



Fundering på egen kraftstation till "slutstegen"??


++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/11/17 :  14:08:36  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Värmen stiger ......


++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/17 :  14:11:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Med den här kylan, så måste varmare trakter vara Skåne/Danmark,,, annars får vi åka LÅNGT söder ut...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/17 :  14:22:32  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Det var minus 2 i Skåne i morse oxå, iofs tidigare på morgonen (enligt rapport från flickvännen). Tom här i England var det kallt i morse, gräset var vitt iaf och det kom "rök" ur min vän när jag andades... ;)

Kör hårt Wolfgang! =)

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/11/17 :  14:38:59  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Denna var i "skuffen", framme vid mötesplatsen ..... en liten retare!



Var väl liiite för tidig ..... (inte korgen till vänster)

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/11/17 :  14:53:39  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Vad är nu detta?

Keep going...

M
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/11/17 :  14:57:44  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Vad har du för bil?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/11/17 :  15:08:46  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
EA; Nissan TINO
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/17 :  15:22:18  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Hmm vad är nu på gång

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/11/17 :  15:25:53  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
quote:
EA; Nissan TINO
Å faan. Tycker displayen var jyste!

Men vad har du köpt/hämtat???

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/17 :  15:50:47  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Om ni tittar på displayen så ser ni att även den har fått en släng av music hall sjukan

"Sexy Radio Hall"

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/11/17 :  16:56:29  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Och här startade jag, söder ifrån, -3 i luften



Lämnar metropolen..............



Ut på vägarna.........



På den skånska slätten...........






Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/17 :  17:08:24  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
jaha, en till som är ute och reser så här i början av vinter kylan. Nu vill man ju veta vart ni är på väg, men jag tror att jag nästan kan gissa

Kan det vara så att du Per G ska hämta en liten vinyl spelare och att ni möts på halva vägen

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/11/17 :  17:15:59  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Så ja, nu har jag kommit till Zlatans hemtrakter





Men det var inte honom jag skulle göra ett besök hos, utan den pojken bor här




Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/17 :  17:20:57  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Ooooiaaa.. Zlattan o jaa.. Vi bor (nåja) i samma stad.. oooiaaa.. Zlattan o jaaau

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/17 :  17:33:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
hahahaha.. skivspelare...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/17 :  17:35:10  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jaa du mayro, man vet aldrig tog en chansning, men den verkar som jag är ute och cyklar på hal is

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/11/17 17:38:07
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/17 :  18:05:01  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vänta nu lite !?

Åker du ner till malmö utan att säga nått Här sitter en annan o tycker "f-n vad kul det hade varit o fikat med Farbror Wolfgang" Just den känslan hade jag i Måndags

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/11/17 :  18:40:55  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
En av anledningarna till den här bilturen var att Vemsom trodde sig
blivit biten av vinyldjävulen, så jag hade med en gammal Luxor vinylspelare och ett diy riaa, allt för att han skulle få en chans att
ge sig på sin vinylsamling, bestående av två EP.

Men tyvärr så inträffade ett lite missöde , när jag kom fram och steg ur bilen så upptäckte jag att den fastmonterade signalkabeln hängde
utanför bildörren

En dålig bild på förödelsen, dinkontakten var helt obefintlig





Men vi var lika glada för det, ett diy-projekt var skapat, montera
nya rca-anslutningar och tillverka en ny kabel, ibland har vi tur

Men det får Vemsom ta vid ett senare tillfälle, för nu hade vi annat för oss...........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/11/17 :  19:43:51  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Hahhahaha...där fick du till det Wolfgang...f´låt jag menar Per-G Jeppsson

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2005/11/17 21:07:40
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/11/17 :  19:54:21  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Lastade in Vemsom i bilen och drog vidare mot nya mål, vi hade mycket
att prata om, så kameran glömdes bort.

Men till slut kom vi fram till målet, McDonalds i Halmstad, då var
Vemsom tvungen att be sin dagliga bön till Mammon, han hade turen att hitta ett altare




Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/17 :  20:01:31  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
hehe. Per kom och lämnade mig lite projekt :D det var riktigt fint.
Sen gjorde jag Per sällskap på hans lilla resa.

OT: Förstår verkligen inte varför de envisas att göra bankomater för dvärgar (inget ont om dvärgar!) under 190

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/11/17 :  20:06:25  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
När morgonbönen var överstökad, så träffade vi en herre med ett paket i skuffen.



En snabb förflyttning



In i nästa skuff




Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/11/17 :  20:07:59  Show Profile Send bliss a Private Message  Reply
Inte jag heller, vi som inte sitter i rullstol kan ju få ont i ryggen av allt böjande, vem tänker på oss egentligen? Vad blir nästa steg...42" displayer på bankomaterna för de som ser dåligt?

Edit: Glömde smilyn för ironiskt inlägg

Oh by the way, which one's Pink?

Edited by - bliss on 2005/11/17 20:09:50
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/11/17 :  20:38:46  Show Profile  Reply
Skum bankomat... men det bor kanske mycket hober och dvärgar nere i skåne, inte resliga högmän som här i bergslagen

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000