Author |
Topic |
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 00:25:15
|
Hahaha "missade dotterns födelsedag" hahah
Mayro. du gjorde ett sjudjävla byte. En seriekrockad gammal PA-stärkare mot en skinande spegelblank klass A skönhet.. ojoj.. Om du vill kan du få min Gainclone så kan jag ta Jungsoneen av dig |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
pdmlmember
Member
309 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 00:25:52
|
Tobbe när ni ändå är i krokarna så sväng in till oss i Landskrona oså.
Sen måste jag säga att det var lite dåligt att inte spara nån tårta till dig.
Mer bilder kommer imorgon. |
|
|
pdmlmember
Member
309 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 09:56:02
|
Så var det morgon och dags för fler bilder.
Det var de här högtalarna som vi lyssnade på
|
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 10:15:13
|
Jag tog också ett par bilder, men min kamera är ju inte riktigt av sammma kaliber som pdmlmembers...
Här är iaf Mr Y och Mr X
|
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 14:32:13
|
Tobbe, du och Lena är alltid välkomna. Det samma gäller er andra också. Må så vara att jag inte har High End saker, men det verkar som jag har fått High End vänner
Dagen efter följe ett litet lustigt samtal. Jag berättade vad de tyckte och vad som var negativt ( att mina högtalare ljudar lite vasst). Jag sa då till Kristine att skulle jag uppgradera mina högtalare så får det bli högtalare som verkligen ger ett lyft, inget litet utan ett rejält och/eller en Arcam 250/300
Samtidigt läste hon Pac repotage om Pjotres hembio/stereo rum. - Oj dom där stora vita på hans golv skulle inte du kunna ha, för då ramlar vi (läs min dotter Emelie).
Hm konstigt sa jag. - Först säger du att jag inte får lov att uppgradera (håller på och smörjer henne) och i nästa sekund berömmer du Pjotres fina anläggning.
Hm kanske finns det någon chans Hon frågade mig, varför jag inte frågar Pjotre om hembio/stereo, kanske besöka honom och få tips. Jag svarade då att det skulle jag inte våga, och han bor i Göteborgstrakterna.
|
Min fotosida på flickr
|
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 20:29:57
|
Var blir de där bilderna av, Paulus??? |
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
pdmlmember
Member
309 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 21:26:37
|
Ola, jag har tyvärr varit upptagen nästan hela dagen. Men snart så kommer det fler. |
|
|
pdmlmember
Member
309 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 21:30:35
|
Ok, här har vi en icke avskuren högtalare.
Här ser vi också en del av akustikåtgärderna i rummet i form av dotterns leksaker. |
|
|
pdmlmember
Member
309 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 21:41:39
|
Här har vi värdens förstärkeri
I varje fall en hörna av det.
Tyvärr är det så att jag hade lite problem med minneskortet så de övriga bilderna kan ha gått förlorade. Jag får återkomma. |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2005/11/14 : 15:22:55
|
Diesel, vi kan prata om Kraftwerk och andra men det är Tangerine dream som rular. Blev lite paff när jag fick reda på att en del här vet inte vem dom är. Lite skandal och visst är Logos ett mästerverk, fast min allra största favo är nog Tangram part 1 |
Min fotosida på flickr
|
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
Posted - 2005/11/15 : 00:18:37
|
Tangram är riktigt bra, precis den perioden som jag har fastnat för dvs sent 70-tal till mitten av 80-talet. Finns många bra plattor där.
Min första skiva med Tangerine Dream var Underwater Sunlight (1986) och den ligger mig nog närmast hjärtat fortfarande ...
Själv lyssnar jag nog ganska så kontinuerligt på TD , minst 2-3 skivor i veckan blir det minsann , nu snurrar Poland i min Opera ... |
Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste
Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand |
Edited by - DIESEL on 2005/11/15 00:22:05 |
|
|
Topic |
|