HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJeud har varit i Göteborg
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/11 :  17:53:18  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Aha.. det är ett M-audio-ljudkort.. Dacen minns jag inte.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/11 :  18:06:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst är det en Dac1.

Vad är det för ljudkort ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/11/11 :  19:04:41  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
Benchmark DAC-1 mycket riktigt och M-audio audiophile firewire, använder bara coax digital ut på den.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/11 :  19:52:18  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Det blev inte så mycket lyssning som vi velat hos Hjort tyvärr. Det blev lite stressigt. Men det är ett måste att åka upp igen och lyssna lite mer. Musiken gillade jag också. Och högt som sören kunde man spela :D

Efter Hjort bar det av vidare. Denna gången ingen fika. Men väl andra upptäkter.

Och det är här bilden jag visade innan kommer in.

Edit: Borttagna bilder

Sen tog vi honom i bagegeluckan och körde iväg. Sex stycken hifinördar i en volvo.

Vi körde till ESLs föredetta verkstad och gick på upptäktsfärd. Tittade på prylar, skrot och gömda skatter.

Sen åkte vi tillbaka och lämnade av honom hemma hos sig igen
Lika glad för det var han :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2005/11/12 16:34:07
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/11/11 :  19:58:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Han fick åka i bagaget som synes.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/11/11 :  20:14:30  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Esls demo av basabsorbenter var MYCKET intressant!

Quad 63-orna var lite sjuka men vi fick lite lyssning iaf, de lät helt OK så länge det varade.
Quadarna drevs av ett ryskt rörslutsteg.
I basen körde Esl dubbla Dayton 15" i dipol, drivna av ett Bryston-steg.
Otroligt distinkt och rapp basåtergivning som gick en bit under 20Hz med bra auktoritet och tryck.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/11 :  21:01:59  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Precis som Bernt sa.. Synd man inte fick uppleva dess potential. Men det räckte långt.

// Min "läggning"
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/11/11 :  21:40:01  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Var det han som låg där bak när jag körde?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/11/11 :  21:47:59  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
ESL, var en upplevelse

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2005/11/12 :  10:57:10  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Höumm... jo eee lägenheten är fullproppad, och nu har man ju ingen verkstad på 100m2 som man kan lagra grejjer i... suck. Ingen som har ett hus på Hisingen över va?

Jag "fusk-lagade" Quaden så att det går att lyssna igen genom att koppla bort de sektorer som hade överslag... så nu spelar dom hjälpligt.
Kul att ni kom förbi! Nästa gång har jag förhoppningsvis en större bostad då, med separat labbverkstad :-)
/ESL

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/12 :  11:21:00  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Höumm... jo eee lägenheten är fullproppad, och nu har man ju ingen verkstad på 100m2 som man kan lagra grejjer i... suck. Ingen som har ett hus på Hisingen över va?

Jag "fusk-lagade" Quaden så att det går att lyssna igen genom att koppla bort de sektorer som hade överslag... så nu spelar dom hjälpligt.
Kul att ni kom förbi! Nästa gång har jag förhoppningsvis en större bostad då, med separat labbverkstad :-)
/ESL

Är det mycket pill att fixa till det ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/11/13 :  20:29:03  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
Vilket roligt reportage!!

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/11/14 :  20:47:42  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Men lite bilder på en verkstad låter ju kul... Fram med dom nu!!!!!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/11/14 :  22:08:05  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Bernt - Testa en lättare vinylspelare, jag tycker att vinylens nerv inte kommer till sin rätt med tunga dämpade spelare.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/14 :  22:09:46  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Finns inga vad jag vet

// Min "läggning"
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/11/14 :  23:25:44  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Jasså esl, så du är trångbodd nu när verkstaden är avvecklad? Jag har nog lite plats över om du inte kan stänga toalettdörren ordentligt för att det ligger en massa Quad 63:or och Omakar i vägen...

Militant cyklist.
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000