HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hitta bra rörlig arm ???
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/11/08 :  20:18:10  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Hejsan

Jag försöker hitta en rörlig arm att fästa en projektor på (åt kompis)

Tänk er en arm till skrivbordslampa fast mer industri än skrivbord

Tanken är att den skall fästas med typ skruvklämma i en tjock fönsterbänkskiva av sten och kunna vridas ur vägen när det inte är filmdags.

Som det är nu så står den i fönstret, upp & ner på en takkrycka med en lastbilsfjäder som tyngd Vingligt och alltid i vägen.

Tak och väggar är av vass och puts så...

Fattar ni ??

M

Edit, tillägg

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2005/11/09 15:12:51

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/11/09 :  15:32:58  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Fattar nästan

Vad behövs det för rörelseområde?
Höjd, vridning mm???

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2005/11/13 :  01:23:02  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Om projektorn väger max 3 kg och helst har kameragänga i botten kan den här prylen http://www.manfrotto.com/page2727.html kallad "Magic Arm" 143A (som faktiskt är en svensk uppfinning, såld till Manfrotto) tillsammans med "Super clamp" 035 som du hittar på närliggande sida.
Jag köpte min i första hand för macrofoto, men använder den till allt möjligt. Finns hos firmor som säljer prylar för proffsfoto, och här http://www.cyberphoto.se/ upptäckte jag just, kostar komplett strax över tusenlappen.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000