HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Vägghögtalare till bakkanalerna
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/11/05 :  19:41:51  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Hej,

Söker högtalare att hänga på bakre väggen i ett "bio"-rum. De måste vara vita, eller åtminstone kunna målas vita Sedan är problemet att jag inte har någon aning om vad för högtalare som skall användas i övrigt i anläggningen ... 5.1 kommer det vara iaf, så två stycken behövs.

Jag känner till Linn Unik, den formen gillar jag skarpt (dvs platta).

Det är ingen högkvalitativ anläggning så priset är av högsta prioritet, ju lägre desto bättre. Jag förstår att frågan kan vara lite malplacerad på forumet, men det vore ändå kul med lite tips.

/Jonas

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2005/11/05 :  20:42:33  Show Profile Send weezer a Private Message  Reply
Mirage Omnisat?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4089
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/11/07 :  07:57:25  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Dali 1001 för cirka 2400kr på HiFi-klubben finns, eler har i alla fall nyligen funnits i vitt. Åtminstone i butiken på Flemminggatan i Stockholm - däremot inte i skrivande srund på deras hemsida på Nätet. 1001 är emellertid inte speciellt platta. Jag har inte hört dem i hembiosammanhang och kan inte uttala mig om dem som bakhögtalare.

mvh/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/11/07 :  08:27:40  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Audiovector har ett par högtalarare som man kan hänga på väggen, de heter K-X http://www.audiovector.dk/default.asp?Side=83&Parent=79
Finns i lite olika utföranden.
Go to Top of Page

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2005/11/07 :  12:05:15  Show Profile Send cofra a Private Message  Reply
Har du kollat på Inos surroundprylar...? De är ju gjorda för att hängas på väggen.

MVH. Christian
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/11/07 :  12:29:43  Show Profile  Reply
klipsch har sina surroundare i vitt

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2005/11/07 :  13:55:09  Show Profile Send Micke65 a Private Message  Reply
AE Compact ca 2kSEK
Go to Top of Page

tobiasl
Member

95 Posts

Posted - 2005/11/07 :  15:43:40  Show Profile Send tobiasl a Private Message  Reply
Kolla på Avance i mitt system. En rätt platt högtalare (11cm). 4000kr/par.

Tobiasl
Mitt system:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34036
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/11/07 :  17:39:08  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Tack så mycket för alla tips

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Grillen
Member

154 Posts

Posted - 2005/11/25 :  10:38:55  Show Profile Send Grillen a Private Message  Reply
Nån som ha fler tips här?

Ino:s, var hittar man bilder på dem?
Go to Top of Page

stice
Member

152 Posts

Posted - 2005/11/26 :  02:46:16  Show Profile Send stice a Private Message  Reply
Jag kan verkligen rekommendera Linn UNIK, de funkar mkt bra! Speciellt om du köper de superstadiga väggfästena som hör till. Jag använder ett par sådan som fullrangehögtalare i mitt 2K system just nu, även till det funkar de bra.

Jamo har ett par högtalare med liknande design. ART har jag för mig att de heter...


mvh Stice...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000