HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 NA besöker ..... (Zu spekaer Högtalare)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  00:14:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
...en hemlighetsfull medlem.

Fick ett PM med en fråga om inte Mattias och jag kunde ta och göra en liten sväng förbi honom. Han hade fått hem sina nya högtalare.

Tidigare hade det stått ett par HFLS1or i rummet, nu hade det tillkommit något annat.
Det hade funnits tankar om diverse modeller. Allt från SF Cremona Auditor till JMLabs 907BE. Även golavare givetvis också med i snacket.

Det visade sig att både Mattias och jag hade försökt få fram mer information, men ägaren knep i hop som en mussla. (Även PAC har gjort sina försökt,,, men misslyckats som vi andra)


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  00:16:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Alla som inte vill gissa kan vänta en liten stund, för det blir några bilder för att se om nån knäcker detta.

(Dvs, det blir ordinarie PAC-tempo i början )

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  00:26:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
På 10 poäng...

Varifrån åker vi ?


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/10/09 :  00:30:53  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
TV4-huset

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  00:35:05  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det hade varit kul...


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  00:46:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
En snabb titt på baksidan avslöjar detta...


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

cybwiz
700.000-klubben

1388 Posts

Posted - 2005/10/09 :  01:15:31  Show Profile  Visit cybwiz's Homepage Send cybwiz a Private Message  Reply

Zu Cable Druid ?

http://cybwiz.blogspot.com/
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  01:29:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Med hjälp av dessa bilder så kan vi bilda första delen i företagsnamnet.



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/10/09 :  01:29:37  Show Profile  Reply
Ja det måste det vara, både loggan och terminalen stämmer aldrig hört talas om märket faktiskt. Annorlunda design på skapelsen måste jag säga!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2005/10/09 01:31:23
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  01:33:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst är det en Zu Cable produkt.




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/10/09 :  01:44:49  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Intressant.

Där e uppenbarligen en del nattugglor i Svedala oxå.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  01:50:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst är det Zu Cabel Druid!!



Denna bredbandare återger den större mängden av musiken. En dryg 10"are som utgör grunden i denna 1½ vägskonstruktion

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/10/09 :  01:53:37  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
1½ vägare.. Jag som tycker att 2vägs är för lite.. Men man har väl mycket kvar att lära antar jag.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  02:03:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tycker man att det är för lite botten i denna, så finns det en storebror med 4st 12" som ryggsäck. Borde kunna räcka för de flesta,om inte så finns det basmodul a 2st 15".



Bredbandaren byggs i Zu Cables egna lokaler.. Denna spelar i området 35-12000Hz.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/10/09 :  02:10:40  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Detta verkar vara modell Druid eller Definition mk1.5? Chansar på Druid...

Hittar dock ingen storebror med 12" basar i ryggsäck på http://www.zucable.com/loudspeakers/ men så är man väl inte helt vid sina sinnes bruk heller...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd

Edited by - BosseBula on 2005/10/09 02:12:30
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  02:36:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det var nog 10"are, när jag tittar efter.

quote:
Zu Definition

It's what we have always wanted in a loudspeaker.

Four, internally powered, U.S. made 10" extreme low frequency drivers in the back, two Zu260FR mk2 full range drivers assisted by our ZuT1 3/4" super-tweeter on the face,




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/10/09 :  02:42:37  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Ah, då är det Druid du lyssnat på då. Så är storebror Definition mk1.5. Står pris på den på hemsidan, inte så farligt.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/10/09 :  08:02:40  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Helt nya bekantskaper för mig. Ser onekligen intressanta ut. Väldigt trevlig rescension på 6moons också. Ska bli spännande detta!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2005/10/09 :  10:33:57  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply

Impedance: 8 Ohms (8 Ohm minimum, 12 Ohm nominal)
Sensitivity: 101 dB
Bandwidth: 35Hz - 25kHz



Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  11:13:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Exakt ninja.

Över 100dB i känslighet och en trevlig last. Det första jag tänkte på när jag såg detta var Bernts OTL.
Nu kanske man inte behöver de 100w som DEN OTLen ger. Vi hade betydligt mindre och var nästan uppe på "Bernt & CH nivåer" (Samma som "Rydberg nivåer" i repotaget hos 2 Ino piP)




"Zu-260FR-G2" som bredbandaren skryter inte med nån lång slagläng, istället är den otroligt snabb och rör sig knappt (Även om vi spelade på höga nivåer med "Convering Vegeterians")


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  11:18:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Druid är konstruerad utan delningsfilter om jag förstod det rätt av ägaren.

Som kompliment uppåt så finns det en Super-tweeter.



En CNCfräst aluminium"tratt"




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/10/09 :  11:44:35  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message  Reply
Zalve,

eftersom ni var snabba här..., kan jag passa på att berätta att de första Druid'erna samt Zu Cables kablar är på väg in till Audio Concept för svensk distribution, - och för alla som vill se och höra dem kommer vi att ha med dem på Malmömässan lite senare denna månaden.

En mycket intressant högtalare.


mvh, Audio Concept, Robert



mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  11:57:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Som borde kunna passa bra med en Leben 300 dessutom. Kanske en kombination i Mamlö kanske?!

Zu Cable, är som namnet avslöjar, ett kabelföretag från början. Avhoppare från Kimber Kable
Deras enklare strömkablar såg intressant ut, skall bli kul att se vad priserna hamnar på.


Så här blir monteringen för de två elementen, för de som inte surfat in på deras sida och kollat.



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/10/09 :  12:08:13  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message  Reply
Zalve,

ja, det stämmer. Vi kommer att dema dem med Leben 300 CX som är specialversionen av Leben 300CS....

101 dB känslighet samt 12 kvalitetswatt. Perfekt match...


mvh, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Edited by - Audio Concept on 2005/10/09 12:56:59
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/10/09 :  12:28:12  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hmmm, hur ser de ut i helfigur?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/09 :  12:58:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi kan vi visa det, om du är intresserad Bernt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000