Hur många kom till showen ? Jag menar åskådare inte utställare. Vi var där förra året med Classic Records och då var det mera utställare än åskådare så vi beslutade att inte åka dit år. Vi kommer att satsa stort för 2006 CES med en stor svit i Alexis Park.
quote:Hur många kom till showen ? Jag menar åskådare inte utställare. Vi var där förra året med Classic Records och då var det mera utställare än åskådare så vi beslutade att inte åka dit år
Det var ungefär samma antal besökare som förra året, men fler utställare. Runt 2000 besökare totalt av vad jag hörde, så att det skulle ha varit fler utställare än besökare var väl lite överdrivet, men det är en trevlig sak med en sådan här mässa med litet antal besökare. Dom som kom dit var verkligen entusiastiska audiofiler. Det blev aldrig trångt i rummen och besökarna fick gott om plats att lyssna ordentligt. En annan sak som är positiv med denna mässa är det stora pressuppbådet. Alla dom stora USAtidningarnas (papper och web) chefredaktörer och ett stort antal skribenter fanns på plats. Den biten var väl så stor som CES. Det är lättare att få kontakt med dom på den här lite mindre mässan. Jag tror att den kommer att växa betydligt framöver (detta var andra gången den gick)och om man jämför den med Stereophiles mässa i New York där jag var förra året så tyckte jag nog att den här gav mycket mer. Rocky Mountain blir det nog fler gånger för min del. Jag är mer tveksam till New York.
Så var man hemma igen och tiden är upp och ned. Jag har sovit sedan tidigt igårkväll och vaknade nu vid 3tiden. Jag som inte är morgonpigg annars. Det var en tröttsam resa som tog nästan ett dygn om man räknar transporter till och från flygplatser.