HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 euJUED on the road. Hembesök hos Juha :o)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2005/09/28 :  12:46:34  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message  Reply
Beskrivningen av basen låter ungefär som när man talar om Dunlavy.

De största telefonkioskerna, Dunlavy SC-VI som är över 2m höga, har 2st 15" basar per sida, men låter rätt slanka om inte musiken kräver annat. Många lyssnare har blivit överraskade av detta, tills man lyssnar på "rätt" typ av musik eller inspelning. Då släpper det.....

Så Thiel verkar vara inne på helt rätt spår med sin bas. När man en gång blivit van med sådan bas finns det ingen återvändo, vilket också tenderar att försvåra högtalarbyte...

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2005/09/28 :  21:39:52  Show Profile Send juha a Private Message  Reply
Dunlavy och Thiel har gemensamt att tro på fas/tid coherenta högtalare. Det är otroligt vanebildande och ser inte just nu något annat val direkt. Körde en cd med Buena Vista Social club igår och kan inte förstå hur ett piano kan stå i mitt rum, en flygel hade inte gått men väl detta "Saloons piano". Undrar om man skulle försöka sig på en 7.2 ändå : )
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:44:31  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nej o åter NEJ !

Du kan det här med Thiel nu. Så köp nått läckert gärna nått som jag inte har lyssnat på

En sak som jag glömde skriva innan. jag håller åxå på med mitt rum fast inte i den klassen som Juha gör. Men påverkan är ganska lik ändå. Så efter att jag hade kommit hem så fullkomligt sprudlar kroppen av energi när man har fått höra hur det kan bli.

Så jag trixar o fixar som aldrig förr o ett flertal förbättringar har redan kommit !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:55:54  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Slå till på dom så man kan ha en möjlighet att få provlyssna.

Klart nyfiken på basen.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:27:12  Show Profile Send juha a Private Message  Reply
Roligt Johan!! Så du kan inspirera mig att åka hem trixa mera när jag hälsar på dig nu när det vankas mässa och allt.
Konstigt att inte Thiel har slagit mer än de gjort, snacka om prisvärt!! Flagg skeppet 7.2 är ju på rätt sida om Mille gränsen. De har kanske inte tillräckligt fräck design.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:41:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

När dom kom in i landet i slutet av 80 början av 90 talet så såg man en hel del reklam. Där stod en massa i i pressen bla. Men på senare år så hör man inte mycket om dom.

Sen kan det vara att folk har förutfattade meningar om slavbas. Design mässigt är dom faktiskt riktigt fräcka plus att dom inte tar mycket golv yta heller.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

JD
Member

177 Posts

Posted - 2005/10/09 :  11:17:07  Show Profile Send JD a Private Message  Reply
Fina bilder....Kul läsning

Vi tänker sällan på vad vi har men ständigt på vad vi inte har....

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000