Author |
Topic |
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/18 : 23:04:17
|
Och lite så här.. Kanske någon känner sig säker på att ha sett denna "vy" nån gång Och vet vart man är då det ser ut som så här..
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2005/09/18 : 23:09:29
|
försökte se vad det stog på kaffemuggen ...men ...det sket sig...nån slags hotellfrukost iaf...ge oss nu en liten, liten hint om var ni befinner er |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2005/09/18 : 23:13:09
|
står det viking line eller kanske silja line på muggen? |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/18 : 23:17:59
|
Vi väntar ett tag till med fler tips. Så ska vi se om nån känner igen sig...
frukost är rätt.. Nattens färd skippar vi. Den var mörk och innehållande mycket elaka poliser... Det trista var att dom inte ville bli fotade då dom grep Mayro med sällskap.. Lovar att jag platsar finfint i blåljusens romantiska skimmer |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/09/18 23:18:29 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/18 : 23:21:34
|
Ok.. Då "placerar" vi oss lite till "var" vi är...
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/18 : 23:36:14
|
Nu torde "nån" kunna se VAR vi är i alla fall...
Bara en FÖR vacker morgon... KALLT men vackert härligt väder...
Och som ni ser så "siktar" vi ju in oss på en rejäl "kanon"hifiresa ju... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 00:33:34
|
Det står Stena Line på muggen , Varberg - Grenå
Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 11:24:41
|
Coolt Mayro ! Verkar trevligt detta !! |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 11:35:44
|
Ser ut som ni åt rent svavel... |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 11:44:02
|
Fabror Wolfgang är den som vann.. Varberg -Grenå är rätt..
Jag kommer sätta in en rad bilder ifrån vyerna från båten denna överfart..
Detta då det bara var FÖR underbart höstväder på sjön.. Ett sånt där väder man aldrig glömmer. Och bilderna tror jag kommer att förmedla den atmosfär som denna båtresa gav.. Det är absolut den vackraste båttur jag åkt någonsin...Och jag har ju kört tradare rätt länge och åkt MÅNGA resor. Denna tar nog priset.. Helt underbar helt enkelt...
Men först skall jag berätta om POLISEN
text kommer. Jag kommer nog till o med kallas till RÄTTEGÅNG.. Ingen lek detta. Och tro mig ni kommer bli FÖRVÅNADE över hallandspolisens aggerande.. Det var i mitt 47 åriga liv det absolut sämsta uppträdande jag någonsin stött på..Ifrån någon yrkeskategori inom statens tjänst.
Scenariet är rent skrattretande.. Samt knappt man ens tror är sant. Kaffe. En cigg. Ladda upp. så ska jag berätta hur resan i varberg tog en vändning som rent är osannolikt dum. Tur vi hade gott humör trotts allt i bilen. |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/09/19 11:49:05 |
|
|
Niklas Nord
6152 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 12:37:15
|
Vad hände, spelade ni dålig musik i bilen, typ Gary Moore?
|
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 12:43:32
|
Vad är det för fel på Gary Moore? Passar utmärkt till en gammal hårdrockare som mig iaf! |
You'll Never Walk Alone... |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 12:57:50
|
Vi kom iväg rätt sent på fredagkvällen. Vår granne Kerstin fyllde 50 år på lördagen och skulle följa med oss. Och hon blev sen hem från firandet på jobb osv.. Samt att våra barn som vanligt vill ha sin "tid" en fredan . Så därför sen avresa.
Hur som så åkte vi lugnt o fint upp till Varberg. Då vi kommer in i varberg hade det regnat en hel del tydligen. Så det var blött o dimmigt in till själva stan. Väl inne i stan skulle vi leta oss fram till stadshotellet där vi skulle avhämta våra nycklar till vandrarhemmet på Fästningen. Eftersom ingen av oss visste HUR man åker till statt så åkte vi mot centrum. Väl där så står det skylt att motortrafik förbjuden. Så vi stannar o frågar hur man kommer till detta Stadshotell.. Personen vi frågar säjer att det ligger "där". O pekar in på denna gatstump där man inte får köra...
Ok.. Så är det ju ibland. Att man inte får köra ända fram. Men Min Lena har handikapptillstånd då hon är svår reumatiker. Och då FÅR man köra in ÄVEN om det är förbjudet till olika handikappparkeringar osv. Så det är enbart rent VANLIGT att så sker. Detta finns på MÅNGA platser..
Så jag kör in på gatan mot det som vi visats vara vägen till hotellet. Väl nere vid en korsning där man ser en gågata rakt fram och vägar åt vänster o höger. O förbjuden biltrafik för allt utom buss o tillåten motortrafik så ser vi inget hotell. Vi frågar igen några som står där. Det visar sig att det är på ANDRA siden denna gågata. Så vi vänder bilen och lämnar omedelbart det förbjudna området för "vanliga" bilister. Vi hinner femtio meter så börjar blåa ljus blinka elakt i backspegeln.. Vi skrattade lite och sa att.. Detta va skoj.. Tur vi har tillstånd osv. Men förberedde körkort osv. För det är ju självklart att dom skulle titta på. Handikappskylten sitter uppe i fönstret redan...
Fram kommer en Kvinnlig polis med en manlig bakom. Hon börjar direkt att med klart otrevlig ton fråga om jag inte sett skyltarna. Jovist svarar jag trevligt. Och förklarar vi blivit hänvisade att hotellet låg där... Hon frågar IGEN med ännu mer otrevlig ton om jag inte sett. Och jag börjar känna mig illa till mods. Jag svarar IGEN att jag sett dom självklart. Och försöker berätta igen att jag blev visad vägen till hotellet. Och därför åkt in där.. Då frågar hon varifrån vi kommer. Vi svarar Jämshög utanför olofström..
Hon tittar konstigt. Och jag förstår min vackra dialekt förbryllar.. "jo vi är inflyttade till Jämshög från Sthlm.."
Hon tar då IGEN upp frågan . "har du inte sett skyltarna? förstår du inte att man INTE får köra där?"
Då börjar jag bli förbannad. Och vi alla i bilen inser hon är enbart spydig. Jag svarar henna då att jag självklart sett skyltarna. Samt berättar IGEN att vi visats in. Och eftersom min fru har tillstånd att färdas in mot dyliga skyltar alltid genom handikappet osv...
Tro det eller ej. Hon börjar IGEN...
DÅ brann det för Mayro... Jag sa åt henne att skriva ut böterna och EV om hon hade lust att KANSKE göra sitt jobb att HJÄLPA oss turister till vårt mål så vi kunde få komma i säng. Det var nu en timme kvar till vår granne fyller 50 år...
Hela tiden står blåljusen på. Samt agerrandet är som dom fångat rånarna ifrån Sthlm snudd på. Folk kommer o tittar osv.. Väldigt pinsam situation får man säga.. Vi står ju inte på någon VÄG där blåljus behövs ens. Vi är nycktra.. Inga tonnåringar. Samt allt i ordning... I bak sitter vår nu snart 50 åriga granne finklädd. En stackars bibletikarie från skolan som inte ens svär om hon så bleb hotad. O Lena min livskamrat som inte gör en fluga förnär...
Efter en stund säger Polikvinnat åt mig att LÄMNA bilen Att följa med. Då trodde vi alla jag skulle tas med till stationen. Väl framme vid polisbilen så börjar "förhör"
NU är Mr Mayro LESS. Jag säger åt denna förbålt puckade poliskvinna att sluta trakasera oskyldiga som gjort en enda sak. DVS att bli fel visade om väg. Skriva det hon ska och släppa loss oss...
Då skriver hon ut böter. Samt ber mig skriva på. Vilket jag självklart INTE gör eftersom vi genom vårt tillstånd med handikapp FÅR köra in till saker ÄVEN mot dyliga skyltar. Att sedan vi denna gång visades FEL kan vi ju inte hjälpa..
detta gör henne ännu surare.. Då går hon fram efter ett tag till bilen där lena sitter. Börjar diskutera med lena.. Jag står o börjar frysa utanför... Och säger åt Lena att man inte får köra på alla platser utan anbart parkera.. Lena undrar då hur man skall få parkera OM man inte får köra dit.. Vilket gör polisen får spel....
Efter många om o men så låter dom oss få åka. Rättegång väntar efter först den ordinarie skriftväxlingen skall ske..
Allt detta för att ej boende i en stad blev visade fel väg. Och ALLT kunde ´kollas. OM vi sa sant. Menar att vi verkligen skulle till hotellet osv..
Men DET fanns noll intresse för... Så var det.. Så efter snudd en timme fick vi den hjälp vi så väl behövde att ta oss dom 200 m som fattades till vårt resmål för nyckehämtning...
Det ironiska var och är. Vid vandrahemmer "fästningen" i varberg ligger parkeringen neranför. Och förbjuden infart gäller.. Exakt med samma skyltar som vi tidigare kört in på. MEN Där kör vi in. Upp till vandrahemmet. Och där ligger handikapp parkeringen...
Så försår man HUR attans dummt allt detta var. Hennes aggerande skulle skrämmt vilken turist som helst ifrån att någonsin igen åka till varberg. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 13:03:29
|
Här är en bild på dom "livsfarliga" förbrytarna som polisen trakaserade för en felkörning
Så man måste stå med blåljusen blinkande.. Rent skammligt helt enkelt. Kerstin var så upprörd så man knappt kan förstå.. Hon har ju aldrig ens sett en polis knappt ju. Ensamstående bibliokarie utan ens egna barn. Ja herregud vilket "kap dom gjorde" denna kväll.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Niklas Nord
6152 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 13:49:15
|
Vad tråkigt Mayro ! Hoppas ni fick det trevligt på resten av resan då ! |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 14:02:53
|
Såna poliser som bidrar till ökande polisförakt. Usch.
Men nu borde resten av resan vara trevligare! |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 14:03:52
|
Mycket tråkigt Jag tror du från början mer skulle tryckt på handikapptillståndet men man vet ju aldrig, det finns ju sura poliser |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 14:11:43
|
Ja. Som jag skrev så var resan värd allt besvär. Nu kommer en kavalkad av bilder enbart av havet.. Detta då det var en helt enastående höstdag...
Här lämnar vi hamnen. Och man ser "fästningen"
Och det var exakt så vackert som bilderna säger.. En otrolig dag helt enkelt. Fler bilder kommer av detta. Kanske inte direkt hi detta. Men väl en "själslig njutning". Havet kan vara SÅ farligt. Men även så vackert. Denna dag var det de sistnämnda som gällde till 100 % |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 14:14:49
|
Lena får sig en fikastund ute.
Som sagt. En helt makalöst fin dag detta... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 14:56:49
|
sa ju det. Det blir många bilder av hav här ... hifi mm kommer. Håller på att fixa bilderna lite bara... samt försöker komma på HUR jag ska skriva vidare också..
Desutom så har Ino ett intresant repotage samtidigt.. Så vi håller lite sparlåga ett tag här tills det repotaget är mer klart.. På så sätt kommer det bli mer att titta på under denna vecka..
Sedan är ja lite restrött Så lite utfyllnadsbilder kommer i rad...Det kommer hifi också... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 15:04:33
|
Bra.... då har jag "Lektyr" för hela veckan |
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 15:08:17
|
Usch vad man kan bli förbannad på översittarpoliser med dålig attityd. Har själv känt för att slå en på käften en gång, men som tur är så har man ju vett att behärska sig, trots att man är så arg att det rinner rent adrenalin ur öronen på en.
Sen finns det ju förstås bra poliser också, all heder åt dem. Synd bara att det är rötäggen man minns och som ger dålig publicitet åt yrkeskåren.
Men, nu vill vi nog se en liten försmak på den utlovade hifin, mayro! |
Militant cyklist. |
|
|
Per100
Member
1543 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 16:53:02
|
Gjorde ni något annat än att äta och sola? |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 17:27:00
|
Lugn o fin Per100
Som jag sa så har zalve o grabbarna ett stort repotage som jobbar på här. Så vi går lite på sparlåga här under tiden..
Så här såg havet ut mitt i resan. Då kan ni förstå att detta var kanon... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Topic |
|