HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 matte76 *Marantz tungviktskombo*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 40

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/26 :  16:06:32  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Vad har du gjort med de andra högtalar kablarna matte var de inte till belåtenhet

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/10/26 16:06:50
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/26 :  18:00:18  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Du menar Acoustic Zen satori? Hade bestämt mig för dem men ångrade mig då jag hörde att de kanske inte passar jättebra ljudmässigt med Vienna-högtalare. Ska dock låna hem dem och jämföra med Fadel Art Stream som jag lånar från Creative Audio.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/28 :  10:14:13  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Nya högtalarkablar ska införskaffas. Har just nu hemma Acoustic Zen Satori och ska i eftermiddag få hem Fadel Art Stream för test. Ett par kandidater finns också med i bilden, Nordost Red Dawn tex.

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/29 :  23:21:53  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Så Matte hur låter kablarna?

Vill ju ha INFO......

Får själv hem kablar på Måndag

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/29 :  23:23:18  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Fick Fadel Art Stream samt Aerolink XLR på eftermiddagen idag, hinner ej koppla upp dem förrän söndag förmiddag. Återkommer Snoop!

Edited by - matte76 on 2005/10/29 23:24:07
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/30 :  20:27:49  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Nu är det eftermiddag, hur går det för mig Matte?

Låter det något

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/10/30 20:28:02
Go to Top of Page

Bjørn
Starting Member

25 Posts

Posted - 2005/10/31 :  03:10:39  Show Profile  Visit Bjørn's Homepage Send Bjørn a Private Message  Reply
Hey Matte.

En sort Flight One har jeg dog aldrig set før, viste jeg godt nok ikke man kunne få, har selv Flight One og ja den er en kanon Int. Amp, men tillykke med det nye grejer

Audia Flight One - Audia Flight CD One - Goertz TQ2 Silver XLR - Jorma JPC 2.5 - V.A. Beethoven Concert Grand - Kimber Cable 8TC
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/01 :  14:16:42  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jag har bestämt mig för att inte köpa Audia Flight One, åtminstone inte det exemplaret jag hade hemma. Orsak? XLR-ingången var defekt. Så i nuläget vet jag inte vad det blir för förstärkare. Den som lever får se

Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2005/11/01 :  18:27:19  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
quote:
Du menar Acoustic Zen satori? Hade bestämt mig för dem men ångrade mig då jag hörde att de kanske inte passar jättebra ljudmässigt med Vienna-högtalare.

Acoustic Zen fungerar hur bra som helst till Vienna - själv kör jag Hologram II till mina Strauss

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/01 :  18:56:11  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Möjligt men fick höra så angående Satori-kabeln som är ganska varm och mörk i karaktären. Blir nog några andra kablar för min del.

Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/01 :  19:18:06  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
Hoppas det inte är den här eftersom annonsen inte nämner några problem.

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=21617
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/01 :  19:53:11  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
pdmlmember: Det är den. Ska fråga säljaren angående detta.

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/01 :  20:29:51  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
XLR-ingången var defekt

Kan inte det vara en enkel sak att åtgärda. Kanske du kan få den ännu billigare, kanske kanske. En trevlig förstärkare juh!

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/02 :  07:26:59  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Det blir en Audia Flight One, dock inte det begagnade exet jag har hemma utan ett nyare demoex från Rene och Vassago hifi. Nu får jag den dessutom i silver, som jag tycker är snyggare på denna stärkare! Dessutom med en ny fjärrkontroll, den jag har hemma nu är lite sliten...

Köpte även en Silver Resolution nätkabel av ulfsan idag.

Nästa investering blir högtalarkablar (vet ännu ej vilka) samt ett Solid Tech-rack i ek

Edited by - matte76 on 2005/11/02 08:25:43
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/11/02 :  09:54:04  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Härligt Matte... låter som om du får uppdatera bilderna lite när alla prylarna har kommit... :-)
Trevligt att du kör på Solid Tech, de är ju riktigt fina!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/02 :  10:05:35  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Kommer nya bilder när allt är på plats

Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/11/02 :  10:18:28  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Trevligt Matte...

En liten ytterligare fråga.. har ju sett i din signatur att du provkört div. Kjell & Company kablar, både signal och högtalarkablar om jag minns rätt, får man fråga vad du tycker om dem?
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/02 :  10:27:11  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Inte signalkabel men deras billigaste högtalarkablar kör jag med just nu. 6 kr/meter. Riktigt dåliga är dem, knappt någon bas och instängt ljud. Har Fadel Art Stream hemma på lån just nu (VISS prisskillnad) och skillnaderna är som sig bör enorma...

Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/11/02 :  10:58:37  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
quote:
Har Fadel Art Stream hemma på lån just nu (VISS prisskillnad) och skillnaderna är som sig bör enorma...

Kvalite´ kostar som bekant...

Jag har haft den hemma hos mig (på test) och måste erkänna att den är en rykare i krysset! Det var nära att den blev kvar, men efter kraftigt grävande efter papperslappar med nollor på så... Mumma!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/11/02 :  12:56:17  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
quote:

Du är ju bra rolig du.
Pris/prestanda på kablar går ju hand i hand som vi alla vet

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/02 :  12:58:38  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
sampix: Nej, så är det ju inte. Men ibland är det så och i Fadel Arts fall verkar det onekligen vara så att man får mer om man betalar mer, även om det som allt annat är systemberoende också.

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/11/02 :  13:26:12  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Matte>
Jag vet inte vilka mer Fadel art du har testat?
Så du kanske har bättre uppfattning om dessa än jag.

Men detta angående kablar;
quote:

måste ju bara platsa på HF´s floskeltopp 10-lista

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/11/02 :  13:39:56  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Jaså?

I din värld kanske...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/03 :  08:29:57  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Nya grejor på G!

Audia Flight One i silver är på väg. Nytt stereorack, Solid Tech Radius Solo har också beställts. Nya högtalarkablar ska också köpas, exakt vilka det blir är inte bestämt ännu. Finns 2-3 kandidater.

Silver Resolution strömkabel köptes av ulfsan igår och kopplades in till Dropleten. Jag hann dock inte jämföra skillnaderna mot gratiskabeln jag hade innan. Nya bilder på anläggningen kommer när Solid Tech-racket har kommit och monterats upp.

Edited by - matte76 on 2005/11/03 19:58:23
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/03 :  08:33:29  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Här händer det grejje roligt att se att mycket nytt ramlar in hos dig matte

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page
Page: of 40 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000