HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 matte76 *Marantz tungviktskombo*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 40

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/01/22 :  14:41:01  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Bägge mina Naim:ar är nu till salu pga uppgradering. Återkommer med vad det blir...bilder kommer också när uppgraderingarna har landat.

Edit: OUPPS! Detta inlägg blev nr 5.000! Sjukt...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2007/01/22 14:42:46
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/01/22 :  14:55:27  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Det är rätt, Matte!

På´t igen....

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/01/22 :  18:16:19  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Ibland i strävan efter att nå det perfekta ljudet så glömmer man bort det mest grundläggande, nämligen att faktiskt lyssna på musiken

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/01/22 :  18:45:55  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Ibland i strävan efter att nå det perfekta ljudet så glömmer man bort det mest grundläggande, nämligen att faktiskt lyssna på musiken

Visst är det så, men jag lyssnar ju för fullt!

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/01/22 :  23:47:05  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
matte76

Det är bra det, en bra början

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/23 :  00:41:12  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Härligt matte att du är på G igen med din hifi...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/01/28 :  19:39:26  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Det är tyst utan förstärkare... den såldes idag.

Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2007/01/28 :  22:00:02  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Du är bara för skön helt enkelt Matte!

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/01/29 :  07:48:36  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Tack Blue! Jag vet

Edit: Nu är det väldigt tyst här hemma...tur att jag har hörlurar och hörlursförstärkare kvar. De ska inte säljas!

Edited by - matte76 on 2007/02/01 17:22:57
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/02/01 :  19:04:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Köp nu ino PIP som är perfekta att stå dikt mot bakvägg. I alla fall försök få prova dom hos dig.Och jag ger rådet eftersom jag ger råd om produkt och inte konstruktör.. Han anser jag är en egen historia som man inte behöver ta här.. men burkarna blir ju inte sämre för konstruktören inte är "lättsamast i hela världen" .... Tveka inte nu. För det är sådan "typ" burkar jag TROR du måste ha då det skall stå intryckt som det ofta gör i en studio bland andra saker omkring..Och som du har det med hylor o tv o alsköns pryttlar...

Försök få någon att dema hos dig eftersom dom är små och lätta att bära runt på..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/01 :  19:37:18  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Tack för omtanken mayro, men det blir troligen inte Ino. Har svårt för deras utseende och gillar inte väntetiden med att köpa etc. Har långt ifrån bestämt mig för vad det blir dock.

Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/02/01 :  20:15:28  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Det är inte direkt nån väntetid på piP...
http://user.faktiskt.se/belker/800Pipstativ1.jpg
Sen kan man ju inte kalla denna för ful...tycker jag :)

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/01 :  20:24:03  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Det är inte direkt nån väntetid på piP...

Ok, det trodde jag.

quote:
http://user.faktiskt.se/belker/800Pipstativ1.jpg
Sen kan man ju inte kalla denna för ful...tycker jag :)

Nej den såg helt ok ut även om det finns många snyggare högtalare, men ljudet är ju viktigast. Har aldrig hört piP.

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/02/01 :  21:47:49  Show Profile  Reply
Det är ingen väntetid alls på piP .. har aldrig varit heller. Dom finns i lager.

Mdf, Ek, körsbär och svart ask tror jag.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/02/01 :  21:55:22  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Det är bara väntetid på vissa lacker (man kan ju få dem lackade hursomhelst) och fanerarbete (utom ek, svart ask och någon mer).

Standardlacker eller rå MDF (om man kan lacka själv eller känner någon lackerare/lackfirma) så går det rätt fort.

Personligen tycker jag de blir mest prisvärd som rå mdf/fanerade kit, men det kräver ju lite lödning och montering. Timpenningen för det är tämligen bra.

I vilket fall som helst har du rätt, det finns mycket snyggare högtalare, men för priset är det svårt att prestera bättre. Mitt råd är att inte
utesluta dem utan att lyssna först.

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!

Edited by - kaffekoppen on 2007/02/01 21:57:33
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/02/01 :  22:02:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Att jag skriver detta tips till dig är helt basserat på att dina krav din sambo SAMT du ställer på rummet erat där ni proriterar utrymmet för burkarna så lite. Ja då finns inte någon vanlig burk egentligen som passar in utom mer monitobetonade burkar som är tänka att stå kloss av inne bland saker.. Sedan om "sakerna" är stärkare och alsköns hyllor i en studio eller en hem med hyllor spelar ju ingen roll...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/02 :  08:17:10  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Vi får se hur det blir...vi flyttar senare i år och då får jag förhoppningsvis större utrymmen att leka med. Så jag väntar med att satsa stort på högtalarsidan innan dess. Köper ev något billigt men ändå bra så länge! Edit: Så blir det inte...

Ja, då var även högtalarkablarna sålda...Audioquest Caldera bye bye...bara cd-spelaren kvar som ska säljas sedan har jag inget alls kvar. Börja från scratch alltså, har ingen aning om vad det blir. Får ta den tid det tar. Har några alternativ men ska skynda långsamt. *Nu vet jag...*

Edited by - matte76 on 2007/02/15 10:46:44
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/15 :  08:08:26  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Nya högtalare på G...

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/02/15 :  08:45:05  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Blir det bilder snart?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/15 :  10:37:51  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Bilder kommer, men det dröjer några dagar tills högtalare etc. har anlänt. Ny förstärkare och nya högtalarkablar är också på väg..., f*n vad det är trist att vänta på saker

Edited by - matte76 on 2007/02/15 10:47:24
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/02/15 :  11:01:20  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.......

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/15 :  13:27:35  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Högtalarna dyker upp på måndag eller tisdag, och bilder kommer någon dag efter...förstärkaren kommer någon gång under nästa vecka, vet ej vilken dag dock. Ska bli kul att lyssna på musik i vardagsrummet igen!

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/02/15 :  13:51:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
sådärja..

Då va matte på banan igen då....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/16 :  13:19:54  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Japp mayro! Ett par ledtrådar till vilka högtalare det handlar om:

Ett klassiskt hifi-märke som allmänt anses tillhöra en av de mest kända högtalartillverkarna. Företaget kommer från ett europeiskt land där fotboll är poppis Priset på högtalarna ligger mellan 20 och 40k.

Vilken förstärkare det blir är inte helt spikat än...men ett par olika alternativ finns, och snart blir det klart!

Edited by - matte76 on 2007/02/16 13:28:36
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2007/02/16 :  13:41:52  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
Tannoy?

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page
Page: of 40 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000